Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen rechten in LMDE  (gelezen 423 keer)

Offline John K

  • Lid
Geen rechten in LMDE
« Gepost op: 2014/08/08, 17:53:48 »
Ik heb LMDE geinstalleerd met bestaande gebruikers van een eerdere installatie (ubuntu) en nu loop ik er tegenaan dat de gebruikers geen  geen rechten hebben schijven te openen of een partitie te openen (ik heb een aparte /home partitie). Dit ervaar ik als erg lastig, ik moet nu telkens uitloggen en weer inloggen in de gebruiker welke ik bij installatie in mint debian heb aangemaakt om in bepaalde schijven/ partities te kunnen komen. Hoe pas ik de schrijfrechten aan in Mint Debian?

Groet John K
« Laatst bewerkt op: 2014/08/08, 17:57:26 door John K »

Offline John K

  • Lid
Re: Geen rechten in LMDE
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/09, 14:08:18 »
Niemand?

Re: Geen rechten in LMDE
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/13, 15:11:54 »
Linux Mint DE is nét even anders dan Linux Mint gebaseerd op Ubuntu. Maar pas de uitleg op deze website eens toe op jouw LMDE-installatie. En let op, want in Debian-achtigen gebruikt men doorgaans "su" in plaats van "sudo". Niet onbelangrijk om te vermelden...
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Geen rechten in LMDE
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/13, 21:46:14 »
Waarom pas je de rechten niet aan zodat iedereen rechten heeft op de mappen die nodig zijn.
Dit is een heel normale situatie, dit is beveiliging, omdat dit van andere installatie komt zul je dit moeten aanpassen.

In ubuntu gaat dit met gksudo nautilus.
Indien je er al veel mappen met submappen hebt, dan gaat dit met krusader beter(gksudo krusader).