Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] geen login  (gelezen 588 keer)

Offline ivo

  • Lid
[OPGELOST] geen login
« Gepost op: 2011/02/04, 22:42:04 »
Besten,

Mijn zoontje heeft zijn login (gdm?) vernaggelt. Ik weet niet wat ie heeft gedaan, maar hij kan niet meer inloggen.
Bij opstarten komt op een gegeven moment het scherm met de paars gevlekte achtergrond, waarop het login window
staat. In dat window, het witte vlak dus, staat het Ubuntu logo en zijn usernaam, verder niets. Ik kan op zijn naam klikken en dan verandert
zijn usernaam in "Ubuntu 10.10". Als je daar op klikt wordt het weer zijn usernaam. Er komt geen veld om een password
in te tikken. Onderin de balk kan ik ook geen andere sessie kiezen, linker of rechtermuisknop, ik krijg geen keuzemenu.
Er is alleen een knop waarmee je kunt kiezen tussen herstarten of uitschakelen, maar beide keuzes doen niets. Oh ja, in die balk wordt nog wel de dag en tijd aangegeven....

Met CTRL-ALT-F2 kom ik wel op de command prompt. Wellicht kan ik daar een slimme opdracht intikken om e.e.a. te repareren.
Ik weet alleen niet welke opdracht........

Alvast bedankt voor jullie reactie.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/04, 23:27:56 door ivo »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: geen login
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/04, 23:00:40 »
Kun je ook niet inloggen via het zwarte scherm?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: geen login
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/04, 23:04:15 »
Ik zou GDM opnieuw installeren, sudo apt-get purge gdm en sudo apt-get install gdm
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ivo

  • Lid
Re: geen login
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/04, 23:27:11 »
Ik zou GDM opnieuw installeren, sudo apt-get purge gdm en sudo apt-get install gdm

Dat ingetikt hebbend zegt ie een en ander maar uiteindelijk dat ik
sudo dpkg --configure -a
moet uitvoeren.
Okay, zo gezegd zo gedaan.
Dan is ie van alles gaan doen en komt terug op de prompt.
Toen heb ik de bak een nieuwe laars gegeven en nu komt ie weer keurig met het login scherm.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: [OPGELOST] geen login
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/04, 23:45:21 »
Dit sudo dpkg --configure -a betekent dat je een probleem had in de pakketmanager, die met dat commando opgelost wordt. Goed dat het weer opgelost is, kan je zoon ook weer rustig slapen. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.