Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 4 x wachtwoord invoeren  (gelezen 706 keer)

Offline koebel

  • Lid
4 x wachtwoord invoeren
« Gepost op: 2011/05/04, 09:12:36 »
Hallo, heb het volgende probleem. Als ik Ubuntu 11.04 opstart, krijg ik een scherm waarin ik mijn wachtwoord op moet geven om Synaptic te openen, terwijl ik dat op dat moment helemaal niet wil en nodig heb. Als ik mijn ww heb ingevuld, moet ik vervolgens nog
3 keer ( drie ) mijn ww invoeren . Ik begrijp er niets van. Hoe krijg ik die synaptic weg en al die andere ww.? Kan ik ook werken ZONDER gebruik te maken van een ww ? Heb al zitten zoeken. dacht dat ik de oplossing had gevonden, maar het blijft terugkomen.
Gr. Ton Wie weet hoe het moet ?

Re: 4 x wachtwoord invoeren
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/04, 09:29:53 »
Je wachtwoord moet je niet helemaal wegwerken! Al doe je dat dan maak je je PC onveilig. Wat er misschien mis is is dat synaptic bij je opstarttoepassingen staat. Daar verwijderen en dat zou het moeten zijn dan.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 4 x wachtwoord invoeren
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/04, 11:50:55 »
Blijkbaar heb je Synaptic ingesteld om automatisch op te starten?  ???
Dat zou ik dan gauw even uitschakelen, want dat is natuurlijk zinloos.

Voor de rest zijn wachtwoorden zinvol. Behalve het wachtwoord van de sleutelbos, dat kun je veilig uitzetten:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Automatisch-aanmelden:-schakel-het-
(rechterkolom, punt 40)
« Laatst bewerkt op: 2011/05/04, 11:53:58 door Pjotr »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: 4 x wachtwoord invoeren
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/04, 11:52:29 »
Verwijder de map /home/<naam>/.gnome2/keyrings
Dan wordt er niet veel meer gevraagd.
Dit is wel een verborgen map, dus in nautilus Ctrl-H geven, om deze zichtbaar te maken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: 4 x wachtwoord invoeren
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/04, 12:25:02 »
Verwijder de map /home/<naam>/.gnome2/keyrings
Dan wordt er niet veel meer gevraagd.
Dit is wel een verborgen map, dus in nautilus Ctrl-H geven, om deze zichtbaar te maken.

Is dat wel veilig...? Gnome dingen verwijderen lijkt mij eerlijk gezegd nooit zo veilig...
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.