Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jobs opgestapt als CEO bij Apple  (gelezen 2675 keer)

DarkEra

  • Gast
Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Gepost op: 2011/08/25, 16:55:35 »
Het was dan zover. Afgelopen nacht maakte Jobs bekend dat hij opstapt als CEO van Apple. Zat er al lang aan te komen maar erger is het dat hij dit net op de officieele verjaardag van Linux bekend moet gaan maken :P  =D

http://webwereld.nl/nieuws/107702/steve-jobs-vertrekt-als-baas-bij-apple---update.html?utm_source=feedburner&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+Webwereld+%28Webwereld%29

Offline Tom

  • Lid
Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/25, 18:05:01 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/25, 19:06:52 »
Nu krijg je al die jankende Apple fan boy filmpjes.

Helaas nog niet helemaal weg maar dat komt nog wel.

Offline Tom

  • Lid
Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/25, 19:42:48 »
Wat natuurlijk de vermoedelijke reden is .. ja dan vind ik het erg dat hij terug treed ,hij heeft namelijk al vier jaren kanker (ongeneeslijk) en dat gun ik niemand.
Hij heeft alhoewel een rare kwiebes zijnde  ,Apple  toch weer groot gemaakt.
Wie gezegd hij was soms een rare ,maar wel een hoog intelligent baasje en daar heb ik ergens toch respect voor.
Voor de rest vind ik het persoonlijk niet belangrijk wie daar de Boss is.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/25, 19:58:52 »
Vind ik ook. Jobs heeft Apple toen het op het randje van de afgrond balanceerde gered van een gewisse ondergang en er het meest waardevolle bedrijf op aarde van gemaakt. Dát vind ik echt knap en daarom is het jammer dat Apple die man nu moet missen...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/25, 23:43:21 »
Ik wens ook niemand kanker toe, maar ik hoop wel dat er een betere CEO dan Jobs komt. Ik heb het dan niet over wat ie gedaan heeft met Apple, maar over de patentoorlogen e.d. Hopelijk wordt dat met de nieuwe CEO wat minder.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/28, 10:33:07 »
Voor Apple is/was hij de best denkbare CEO. Hij redde het bedrijf van een faillissement en maakt er het meest waardevolle bedrijf van. Dat is in een wereld waarbij aandeelhouders tevreden gehouden moeten worden, denk ik toch het enige dat geldt.

Dat wij er soms een andere zienswijze op nahouden is weer wat anders. (Lees: ik ga over mijn nek van dat patenten gedoe!)

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/28, 11:44:38 »
Ik hoop dat de nieuwe CEO (Tim Cook) wat meer aandacht besteedt aan de échte kwaliteit van het product en minder aan welke tint geel de "o" van Google moet hebben op de iPhone...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/28, 12:52:56 »
Ik hoop dat de nieuwe CEO (Tim Cook) wat meer aandacht besteedt aan de échte kwaliteit van het product en minder aan welke tint geel de "o" van Google moet hebben op de iPhone...
dat deed steve jobs ook niet, daar hebben ze de grafische afdeling voor... XD

ik hoop vooral dat Mac OS X dan ook eindelijk weer gewoon Flash en Java ondersteuning krijgt, "HTML 5 is the furture", ben ik het geheel mee eens, maar de toekomst is nu nog niet...


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/28, 16:21:52 »
Vind ik ook. Jobs heeft Apple toen het op het randje van de afgrond balanceerde gered van een gewisse ondergang en er het meest waardevolle bedrijf op aarde van gemaakt. Dát vind ik echt knap en daarom is het jammer dat Apple die man nu moet missen...

Uhm even een correctie, ja Steve heeft Apple weer groot gemaakt maar degene die Apple van de afgrond gered heeft is niet Steve geweest maar ene Bill.
Door middel van een hoop geld en software, hebben ze er voor gezorgd dat Apple nog iets kon doen en konden investeren in iets nieuws.

Steve heeft daarna dankzij Microsoft, Apple weer groot kunnen maken.
Heeft daarvoor dingen gedaan waar ze na Samsung en dergelijke van beschuldigen maar zo gaat het in die wereld blijkbaar.

Als Microsoft niet had geholpen, dan had Apple niet meer bestaan.
Ja bij Apple fan boys is het iets wat ze niet graag horen maar ze moeten ome Bill bedanken voor de centjes en de software die ze leveren.

Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/28, 16:33:13 »
emiel +1

Jobs had sowieso het geld er niet voor om Apple te redden. Nadat ie gestopt was als CEO bij Apple, ging ie verder met NeXT. In het begin razend populair, maar door de hoge prijs ging het toch bergafwaarts. Daarom dat Jobs echt niet mee zoveel geld had om daarna bij Apple weer even de boel op te pompen. Dus kwam ome Bill even langs.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/28, 20:24:50 »
Let wel, dat Apple nu zo groot is op de mobiele markt komt door Steve en niet door Bill.
Dat is Steve zijn verdienste.
Hij heeft het wel op een manier gedaan waar hij nu anderen van beschuldigd maar dat is typisch iets wat bij grote bedrijven heel normaal is en ook Microsoft is er niet vies van.
Beide hebben van dag 1 die opzet en beide zijn met jatten van anderen groot geworden.

Steve en Bill, ze zijn zeer verschillend maar ook weer zo gelijk.

Desondanks ben ik blij als hij geheel weg is. Niet omdat ik Apple onderuit wil zien gaan want dat is het niet.
Het gaat mij puur om Steve Jobs. Op het podium lijkt het heel wat maar achter de schermen is het de duivel zelf.
Heel fijn voor hem dat mensen het erg vinden dat hij ziek is en met hem mee leven. Alleen jammer dat Steve daar zelf bij anderen heel anders over denkt en zelf wel mensen bepaalde dingen toe wenst. Ik heb dus totaal geen medelijden met hem en wens hem alles toe wat hij anderen ook heeft toegewenst.




Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/28, 20:39:11 »
"Op het podium lijkt het heel wat maar achter de schermen is het de duivel zelf."

Precies. Net als ome Steve (van MS). Op het podium een brullende aap, maar achter de schermen... =D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/28, 21:15:56 »
Steve Balmer weet ik niet hoe hij achter de schermen is maar ik denk dat hij daar net zo hard zweet als op het podium. XD

Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #14 Gepost op: 2011/08/28, 21:36:22 »
Steve Balmer weet ik niet hoe hij achter de schermen is maar ik denk dat hij daar net zo hard zweet als op het podium. XD


God, ik zie het al voor me hoe hij binnenkomt elke dag op zijn werk XD

Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #15 Gepost op: 2011/08/29, 14:28:26 »
Ik hoop dat de nieuwe CEO (Tim Cook) wat meer aandacht besteedt aan de échte kwaliteit van het product en minder aan welke tint geel de "o" van Google moet hebben op de iPhone...
dat deed steve jobs ook niet, daar hebben ze de grafische afdeling voor... XD
http://destandaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=BLKLE_20110825_001
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #16 Gepost op: 2011/08/29, 20:45:45 »
Dát tikje heeft Ubuntu eigenlijk ook nodig; aanleunend met die vorige link/ post hierboven.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #17 Gepost op: 2011/08/29, 22:59:06 »
Dát tikje heeft Ubuntu eigenlijk ook nodig; aanleunend met die vorige link/ post hierboven.
Where do I sign up?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net



Re: Jobs opgestapt als CEO bij Apple
« Reactie #20 Gepost op: 2011/08/30, 17:58:04 »
Joh, hoe zou dat nu komen XD