Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu verwijderen  (gelezen 1055 keer)

Offline werker123

  • Lid
Ubuntu verwijderen
« Gepost op: 2012/05/27, 18:50:12 »
Hoi iedereen,
Ik denk dat dit het beste subforum is om deze vraag te plaatsen:) sorry als dat niet zo is. Mijn probleem zit zo, ik heb altijd een dual boot gehad van windows en ubuntu, nu merk ik dat windows trager gaat werken en ik ubuntu minder gebruik omdat het met veel programmas niet handig werkt, dus wil ik ubuntu er af hebben (sorry). Wat ik heb gedaan is via de boot disk naar gparted te gaan, vanuit daar heb ik de swap partitie en de ext4 partitie gewist van ubuntu. Toen was er een hoop ongebruikte ruimte vrij en die heb ik bij mijn d schijf gezet, nu ziet het er zo uit (zie bijlage). onder de 4de partitie staat zeg maar die d schijf met ongebruikte ruimte, hoe kan ik nu de ongebruikte ruimte naar mijn c schijf krijgen? dat lukt nu niet:S Maarja ik denk dat zoek ik later wel uit en heb even de pc opnieuw opgestart.. maar nu kom ik dus in een zwart scherm met witte letters die zeggen dat de partitie niet bestaat of iets en nog iets met grub?? En nu kan ik dus niet meer in windows :'( Ik weet nu niet meer wat ik moet doen:S heb ik iets verkeerd gedaan? Bedankt voor het lezen en ik hoop dat er een oplossing is:)

« Laatst bewerkt op: 2012/05/27, 18:55:09 door werker123 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/27, 19:03:34 »

Offline werker123

  • Lid
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/27, 19:09:58 »
jep zoiets heb ik ook al gevonden nu, het probleem is alleen dat op mijn laptop windows 7 voorgeinstalleerd was en er helemaal geen dvd bij zat:( Ik zal even gaan zoeken maar is er ook een andere oplossing? Misschien dat ie nog wel gewoon in de doos zat en ik hem nooit heb gezien (hopelijk), anders kan ik hem misschien van iemand lenen of werkt het alleen met een bepaalde disk?

EDIT: geen cd maar had wat verder moeten lezen:P naar optie 3, ga ik nu proberen
« Laatst bewerkt op: 2012/05/27, 19:14:33 door werker123 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/27, 19:14:47 »
Lees die pagina nou eens? Er staan ook oplossingen bij voor wanneer je geen Windows-installatieschijf hebt.

Offline werker123

  • Lid
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/27, 19:25:38 »
Sorry:) Ben een beetje zenuwachtig en had verder moeten lezen:) Ik ben nu die ubcd aan het downloaden en zal later posten of het heeft gewerkt of niet:) Bedankt voor de hulp tot nu toe:D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/27, 19:27:05 »
Zal wel lukken zo.  :)

Offline werker123

  • Lid
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/28, 10:14:29 »
Oke ik heb nu die ubcd methode gedaan, wat er nu gebeurt is iedere keer als ik mijn pc opstart, kom ik bij samsung recovery solution 4 en krijg ik de opties om mijn systeem te backuppen/herstellen etc. Als ik hem dan nog een keer opstart komt hij weer niet verder dan die recovery solution :'(  wat moet ik nu doen? Ik heb nooit een windows partitie aangeraakt dus ik weet ook niet zo goed hoe dit kan.. heb alleen de ext4 en swap verwijderd.

Offline werker123

  • Lid
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/29, 16:42:28 »
Het is opgelost:D ik heb de backup van de beginstand van mijn pc teruggezet en nu werkt het weer =D dacht dat het toch niet zou werken maar blijkbaar wel:) Weet iemand nog een oplossing om die unallocated space terug te zetten naar mijn c schijf of d schijf? Nu kan het alleen naar de D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/29, 16:55:56 »
Ik zou de computer even opstarten vanaf de Ubuntu CD, en dan Gparted starten. Daarmee zou ik die ongebruikte ruimte formatteren als NTFS. Daarmee heb je dan weer een sda6, en die kun je in Windows gebruiken voor opslag.

Dat is makkelijker en veiliger dan ruimte gaan rondpompen van partitie naar partitie. :)
« Laatst bewerkt op: 2012/05/29, 16:58:07 door Pjotr »