Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RawTherapee  (gelezen 552 keer)

Offline Alexis

  • Lid
RawTherapee
« Gepost op: 2014/06/10, 15:58:36 »
Ik wil het programma RawTherapee uit mijin programmalijst verwijderen. Hoe kan dat? Heb op dit forum gezocht en wel iets gevonden maar het lukt mij niet op de daar beschreven manier.

Offline vanadium

  • Lid
Re: RawTherapee
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/10, 17:10:51 »
De normale manier is verwijderen via software center. Via de commandolijn: sudo apt-get remove rawtherapee

Offline Alexis

  • Lid
Re: RawTherapee
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/11, 20:40:48 »
Dank, Vanadium. Ik heb het zonder problemen kunnen verwijderen via het softwarecentrum. Vraagje: hoe gaat dat in zijn werk via de commandolijn? Ik zal dat wellicht nog nodig hebben voor het verwijderen van andere programma's.

Offline RikRik

  • Lid
Re: RawTherapee
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/11, 20:43:01 »
Dank, Vanadium. Ik heb het zonder problemen kunnen verwijderen via het softwarecentrum. Vraagje: hoe gaat dat in zijn werk via de commandolijn? Ik zal dat wellicht nog nodig hebben voor het verwijderen van andere programma's.

In Terminal >_
sudo apt-get remove <pakket>
« Laatst bewerkt op: 2014/06/11, 20:49:49 door RikRik »

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: RawTherapee
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/11, 21:33:30 »
Pas op met het verwijderen van programma's. Standaard programma's kunnen deel uit maken van het systeem en bij verwijdering dus voor systeemproblemen zorgen.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: RawTherapee
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/11, 23:35:13 »
Offtopic, ben gerelateerd aan RawTherapee. Zou je willen aangeven waarom je dat programma wilt verwijderen? Dank alvast.

Offline Alexis

  • Lid
Re: RawTherapee
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/28, 23:24:05 »
Paul Mathijsse, ik weet niet of uw vraag over "waarom verwijderen" voor mij was bedoeld. In elk geval: ik ben nog altijd Ubuntu aan het proberen op mijn laptop. Het loopt wonderwel maar het blijft voorlopig nog proberen. RawTherapee heb ik voorlopig nog niet (of niet meer)  nodig en ik wil plaats maken op mijn HD om  nog andere programma's te proberen. Vandaar . . . . . .

Re: RawTherapee
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/30, 16:34:16 »
Jazeker was die vraag voor u bedoeld! Dank voor de reactie.