Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Nautilus crashed bij benadering desktop(map)  (gelezen 609 keer)

Offline Joly

  • Lid
[Opgelost]Nautilus crashed bij benadering desktop(map)
« Gepost op: 2010/05/31, 01:22:03 »
Sinds vanavond crashed Nautilus als ik mijn desktop(map) wil openen.
De mappen die eerst op mijn desktop zichtbaar waren laat ie ook niet meer zien.

En mijn rechter muistoets werkt ook niet meer op de desktop (in alle andere schermen wel)

Als ik Nautilus open vanuit de terminal zie ik het volgende:
(nautilus:2200): Eel-CRITICAL **: eel_preferences_get_boolean: assertion `preferences_is_initialized ()' failed

** (nautilus:2200): WARNING **: No marshaller for signature of signal 'UploadFinished'

** (nautilus:2200): WARNING **: No marshaller for signature of signal 'DownloadFinished'

** (nautilus:2200): WARNING **: No marshaller for signature of signal 'ShareCreateError'
Initializing nautilus-gdu extension

en nog heel veel:

(nautilus:2193): GLib-GIO-CRITICAL **: g_file_info_set_attribute_string: assertion `attr_value != NULL' failed

(nautilus:2193): GLib-GIO-CRITICAL **: g_file_info_set_attribute_string: assertion `attr_value != NULL' failed


Met sudo nautilus alleen de eerste 3 meldingen maar met een ander nummer en niet de 2193 melding...???

(nautilus:2207): Eel-CRITICAL **: eel_preferences_get_boolean: assertion `preferences_is_initialized ()' failed

** (nautilus:2207): WARNING **: No marshaller for signature of signal 'UploadFinished'

** (nautilus:2207): WARNING **: No marshaller for signature of signal 'DownloadFinished'

** (nautilus:2207): WARNING **: No marshaller for signature of signal 'ShareCreateError'
Initializing nautilus-gdu extension

Ik heb al op het forum gezocht maar de dingen die ik vind komen niet overeen met mijn probleem.

« Laatst bewerkt op: 2010/05/31, 21:35:57 door Joly »

Offline mrGee

  • Lid
Re: Nautilus crashed bij benadering desktop(map)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/31, 12:17:10 »
Hallo

Aangezien je bestandsbeheerder (Nautilus) kennelijk struikelt over een bepaalde
file op je buroblad, kun je tijdelijk even een andere bestandsbeheerder installeren.
Misschien is het handig om alvast een testmapje ergens aan te maken en het paketje
emelfm2 te installeren als alternatieve filemanager
(die kan na evt. geslaagde actie weer verwijderd worden, daarbij heeft
hij geen dependencies, dus geen extra paketten nodig)

Doe alt+f2 tik in emelfm2
Er start nu een zogenaamde dualpane bestandsbeheerder, zet het rechterpaneel
naar de testmap ga in het linkerpaneel naar /home/naamvanjezelf/bureaublad
en klik ook even op het 'H' icoontje in de rechterbovenhoek, je evt. hidden files
worden nu ook zichtbaar. Selecteer alles vanuit je bureaubladmap en klik rechts op
die selectie, kies Actions en dan Move, zodat alles vanuit je bureaublad naar die test
map verhuist. Je bureaublad is daarna wel geheel blanco, op de wallpaper na.

Kijk nu of je met je gewone nautilus weer bij je desktopmap kan komen.
Zoja; kun je telkens wat files/snelkoppelingen terug kopiƫren, gebruik daar ook
maar die emelfm2 voor, waarschijnlijk gaat je nautilus crashen als je de testmap benaderd.

Natuurlijk gaat dit ook vanuit de commandolijn en dan stukken sneller en makkelijker, tenminste vanuit
mijn optiek. (of je neemt de midnightcommander (mc) als bestandsbeheerder in die terminal.)
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat de terminal liever niet gebruikt wordt en dat men een schuif en klik
beweging met de muis wil maken.  ;)

Daarbij hoeft het niet eens te leiden tot de oplossing van je probleem, al hoop ik het wel, gezien de lap tekst
die ik hier neerzet  =D

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Joly

  • Lid
Re: Nautilus crashed bij benadering desktop(map)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/31, 17:04:12 »
Hallo Gerrit,

Dank je wel voor je antwoord.
Ik heb gedaan wat je zei en inderdaad....het werkt weer zoals het hoort te werken.
Ik ben nog niet zo heel lang bezig met Ubuntu dus is het op zo'n moment moeilijk om te bepalen wat de fout veroorzaakt dus ben ik heel erg blij met dit forum.
Weer iets geleerd waar ik iets aan heb!  ^-^

Groetjes,

Joly



Offline mrGee

  • Lid
Re: Nautilus crashed bij benadering desktop(map)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/31, 18:58:05 »
Mooi dat het gelukt is ;), zou je nog een [opgelost] vooraan in je topic titel willen
zetten, dat zoekt iets handiger voor anderen.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >