Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mis mijn knop om de pcuit te zetten  (gelezen 1005 keer)

nils holkerson

  • Gast
mis mijn knop om de pcuit te zetten
« Gepost op: 2006/10/29, 17:17:06 »
ik heb vorige week kubuntu 6.06 van een cd op mijn pc gezet, maar ik bedacht me later dat deze desktopomgeving eigenlijk wat te zwaar is voor mijn pc en dat ik liever in de gnome-desktop werk.
ik heb dus de ubuntu-desktop eropgezet en de kubuntu-desktop eraf gegooit. dit ging bijna helemaal goed, maar ik zit met het volgende probleem als ik m'n pc uit wil zetten mis ik de "knop" uitzetten in mijn uitlog-menu. ik kan de pc alleen op hibernate, lock screen, logout en switch user zetten. heeft er iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Offline eendje

  • Lid
mis mijn knop om de pcuit te zetten
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/29, 17:19:01 »
proobeer onderstaande post eens?

http://forum.ubuntu-nl.org/message/40745#p40745


tussen twee haakjes Gnome is niet lichter dan KDE. Als je uits lichters wilt moet je Xubuntu gaan gebruiken...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

nils holkerson

  • Gast
mis mijn knop om de pcuit te zetten
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/29, 17:36:03 »
okay thnx,
ik heb  geprobeert via beheer naar aanmeldvenster te gaan. wachtwoord wordt opgevraagt, en er gebeurt niks meer. begin me nu een beetje zorgen te maken.

ik heb  begrepen dat de kde geschikt is voor de modernere computers. dus dacht dat gnome een stuk lichter is, maar dat zullen dan de applicaties zijn die het verschil uiteindelijk maken. ik heb xubuntu wel eens geprobeerd maar geef uiteindelijk de voorkeur aan de gnome-desktop. dat moet kunnen draaien op een p II 450 mhz met 256 sdram en 80 gig toch?

Offline eendje

  • Lid
mis mijn knop om de pcuit te zetten
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/29, 17:44:53 »
Volgens mij OK. Alleen je processor is niet supersnel.

Anders moet je iets lichtere applicaties gaan gebruiken als de boel wat traag is, bijv:

AbiWord i.p.v. Writer
Gnumeric i.p.v Calc
enz.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

nils holkerson

  • Gast
mis mijn knop om de pcuit te zetten
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/29, 18:06:33 »
ik moet wel zeggen dat naast dat mn probleem nog niet is opgelost, de boel wel redelijk vaak vastloopt, ongeveer 1 keer per uur! kan ik daar wat aan doen? volgens mij ligt het aan de instellingen, want dit heb ik nooit gehad voordat ik de KDE-desktop eraf heb gehaald. ik heb alleen geen idee waar en hoe ik dit aan kan pakken.

alvast bedankt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
mis mijn knop om de pcuit te zetten
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/29, 18:12:39 »
Ik vrees dat in dit geval de snelste oplossing een schone herinstallatie is.... Met je huidige kennisniveau zit je gelukkig snel weer met een compleet besturingssysteem.

Hum... Aan welk ander besturingssysteem doet dit advies me nou toch ook alweer denken?

Groet, Pjotr.

P.S.: met die ouwe bak zul je verreweg de beste prestaties halen met Xubuntu, hoor! Met die harde waar zal Xubuntu gaan als een speer, dat garandeer ik je. Je kunt de gebruikersschil van Xfce overigens nog flink opleuken, dus het hoeft niet zo karig te blijven als bij de eerste installatie.

Ook Open Office en zo, kun je in Xubuntu prima draaien met jouw PC.

nils holkerson

  • Gast
mis mijn knop om de pcuit te zetten
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/29, 18:29:41 »
hmmm.... ik begin het intussen wel een beetje zat te worden, sinds ik met ubuntu aan de gang ben is er iedere keer wel wat aan de hand....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
mis mijn knop om de pcuit te zetten
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/29, 19:12:53 »
Och, in het begin is het ff wennen. Veel bijleren en zo. Vond ik best wel leuk. Ik kreeg vaak een geweldige kick als er iets moeilijks was gelukt.

Er is een leercurve van een paar maanden, daarna weet je het wel. Windowsproblemen los je op met een door ervaring verworven Windowsinstinct, en zo is het ook bij Linux.

Verder ben ik in mijn leerfase erg goed geholpen door mensen op dit forum. Superservice, vaak veel beter dan commerci

nils holkerson

  • Gast
mis mijn knop om de pcuit te zetten
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/29, 23:56:37 »
fijn dat je me uit het dal helpt, ik heb intussen een hoop zitten klooien, en nu doet mijn systeem bijna zoals ik het wil. het boot alleen als kubuntu tot ik mijn wachtwoord in moet voeren, en daar zit een hoop onzin tussen die ik niet nodig heb. heeft iemand een idee wat ik ermee kan?

nils holkerson

  • Gast
mis mijn knop om de pcuit te zetten
« Reactie #9 Gepost op: 2006/10/30, 00:48:36 »
ik ben er intussen uit

toch bedankt