Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] binnen live-cd niet in grafisch, maar in command-menu  (gelezen 663 keer)

Offline canti

  • Lid
Bij het opstarten van live-cd met 64bits versie van Ubuntu 9.04 krijg ik na de voortgangsbalk een command-menu in plaats van het gebruikelijke grafische gnome-beeld. Invoeren van command startx kom ik wel in het gnome-beeld. Met live-cd van Ubuntu 8.10 had ik dat destijds niet.

Het is vreemd, het maakt mij beetje beangstigend om te wagen op verse installatie van 9.04. Ik hoop dat mijn angst niet terecht is. Wat denken jullie ervan?

canti
« Laatst bewerkt op: 2009/04/28, 22:29:03 door canti »

Offline lizardman

  • Lid
Re: binnen live-cd niet in grafisch, maar in command-menu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/28, 13:49:54 »
Heb je je CD al gcontroleerd op fouten?
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline canti

  • Lid
Re: binnen live-cd niet in grafisch, maar in command-menu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/28, 13:55:16 »
Nee. Ik heb het gewoon gedownload vanaf officiƫle ubuntu-site, en op snelheid 4X gebrand op CD. Dan kan er haast niks fouts gaan, denk ik. Maar ik zal vanavond thuis eens voor de zekerheid checken (ik ben hier op mijn werk, met windows xp waarmee ik al genoeg problemen heb gehad, zucht...)

Wordt vervolgd!

canti

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
Re: binnen live-cd niet in grafisch, maar in command-menu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/28, 15:22:55 »
ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik dacht dat er een fout in het branden of de download zat, maar bij een tweede poging was het vlekkeloos  :)
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline canti

  • Lid
[OPGELOST] Re: binnen live-cd niet in grafisch, maar in command-menu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/28, 22:28:13 »
Hier ben ik weer. Controle van cd op fouten was negatief (geen fout gevonden dus). En de tweede poging verliep onverwachts vlekkeloos, mede dankzij tip van putor. Ik snap er niks van, maar goed, live cd startte goed op en toverde prachtig gnome-beeld te voorschijn. Een hoera-stemming stijgt op in huize canti.

Ik beschouw dit topic dan ook als opgelost!

groetjes,
canti