Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2e harde schijf formatteren naar ntfs  (gelezen 1290 keer)

Offline jazzper

  • Lid
2e harde schijf formatteren naar ntfs
« Gepost op: 2008/03/31, 14:00:03 »
Door een crash heb ik mijn eerste harde schijf, waar windows op stond, moeten formatteren en hier heb ik ubuntu op geinstalleerd. Omdat ik wil en moet werken met video bewerking, wil ik windows op mijn 2e harde schijf installeren. Gparted in ubuntu kan niet naar nfts formatteren. Wanneer ik de gparted live cd draai, krijg ik een foutmelding (iets met vga driver geloof ik). Hoe kan ik mijn 2e harde schijf correct formatteren en windows installeren?

Jasper

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
2e harde schijf formatteren naar ntfs
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/31, 14:35:43 »
Is dat niet mogelijk met de windows installatie cd?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
2e harde schijf formatteren naar ntfs
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/31, 14:42:25 »
Als je het pakket ntfsprogs installeert via Synaptic kan gparted vanuit Ubuntu wel NTFS formatteren als het goed is.
Klik maar eens met de rechtermuisknop op het pakket gparted in Synaptic en kijk bij de suggesties. Daarmee kan je ook andere bestandssystemen toevoegen aan gparted.

Offline jazzper

  • Lid
2e harde schijf formatteren naar ntfs
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/31, 15:24:25 »
Het is al gelukt met de gparted live cd. Het was heel simpel, ik moest FORCE VESA gebruiken om in een grafische vormgeving te komen.

Maar nu heb ik een ander probleem. Ik heb met g parted op mijn 2e harde schijf een primaire nfts partitie aan gemaakt waar ik windows op wil installeren. Bij de installatie geeft deze aan dat de partitie niet compatible is voor windows!!!

Of moet ik hiervoor naar een windows forum? :s