Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met installeren Gutsy Gibbon 7.10  (gelezen 872 keer)

Perrywinkle

  • Gast
Probleem met installeren Gutsy Gibbon 7.10
« Gepost op: 2007/10/07, 19:32:20 »
Heey allemaal, voor mijn laptop (Fujitsu Siemens Amilo Pi 36xx, ATI X1400, 1 gig ram, intel duo core, huidig os: vista business) wil ik ubuntu gaan installeren in dual boot zodat ik wat beter kennis kan gaan maken met linux. Probleem is echter dat Feisty Fawn een fout aangeeft dat de X-server niet goed geconfigureerd staat. Dit blijkt aan de ATI X1400 te liggen en schijnt met Gutsy Gibbon verholpen te zijn.

Ik heb nu 2x geprobeerd Gutsy Gibbon te installeren (alternate versie) door het op een dvd te branden en via het multiboot scherm de dvd te selecteren. De eerste keer had ik de iso in zn geheel in één keer gebrand op de dvd, bij de tweede keer had ik de iso uitgepakt en alle bestanden gebrand op de dvd met een iso indeling. Beide keren gebeurt er echter niets en start vista gewoon weer lekker op. Ik kan via Nero de bestanden niet op een cd zetten omdat het zogenaamd te groot is voor een cd. Alle bestanden (wanneer de iso is uitgepakt) zijn echt 693 MB, dus volgens mij moet het dan lukken toch?

Heeft iemand een idee waarop ik het zou kunnen branden zodat ik de installatie gewoon kan beginnen?

Met vriendelijke groet,
Frank

PS. De officiële cd van Feisty Fawn (de versie die ik dus niet kan installeren) wordt wel gewoon gelezen in het multiboot scherm.

Perrywinkle

  • Gast
Probleem met installeren Gutsy Gibbon 7.10
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/07, 20:04:27 »
Ik heb hier een PC staan met Nero 5 die ik altijd gebruik om te branden.

Offline Bobbie

  • Lid
Probleem met installeren Gutsy Gibbon 7.10
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/07, 20:45:06 »
Of anders kijk een op deze site.   https://help.ubuntu.com/community/NlInstallatieHandleiding/NlIsobranden

daar kan je ook een andere brander vinden.

Daarnaast is Gutsy nog in een beta fase en is op 18 oktober volledig beschikbaar

Perrywinkle

  • Gast
Probleem met installeren Gutsy Gibbon 7.10
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/08, 14:38:24 »
Bedankt arie en bobby :) Ik denk dat ik er wel uit kom nu. Op aanraden van studiegenoten wacht ik ook nog even met het installeren totdat de uiteindelijke versie er is. Als er dan nog problemen zijn, vraag ik het vanzelf wel weer :P

Nogmaals bedankt!

Probleem met installeren Gutsy Gibbon 7.10
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/08, 16:00:51 »
een tip voor windows gebruikers die een iso willen branden...

gebruik burncdcc http://www.terabyteunlimited.com/utilities.html (even naar onder scrollen)

er moet  niks geinstalleerd worden, gewoon de exe file openen...