Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: myspell  (gelezen 551 keer)

kovisser

  • Gast
myspell
« Gepost op: 2008/03/22, 17:52:39 »
Ik heb ubuntu 6.06 geinstalleerd en loop door de Documentatie \ Meteen na installatie; ik zoek op myspell-nl, dit komt links onder Alles te staan maar de knop Toepassen blijft grijs.
Ik neem aan dat hierdoor de spellingcontrole in OpenOffice writer niet werkt; er staat ook geen 'Nederlands' als ik op Extra \ Taal klik. Office is wel in het Nederlands.
Wat moet ik nog doen om de spellingcontrole te activeren?

Offline Soul-Sing

  • Lid
myspell
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/22, 18:27:44 »
open oowriter (de tekstverwerker waar we het in deze draad over hebben dus) en klik op Bestand - Assistent - Nieuwe woordenboeken installeren, Kies dan voor Nederlands en volg de instructies. Daarna werkt het mogelijk/waarschijnlijk wel.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
myspell
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/22, 18:36:32 »
Waarom heb je 6.06 gekozen? 7.10 is veel moderner en gebruikersvriendelijker, zeker voor een beginner met Linux.

kovisser

  • Gast
myspell
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/23, 17:51:17 »
computertip.googlepages.com is een zeer goede site; zou bij ubuntu.nl bovenaan moeten staan, op z'n minst als link.  Iedere beginner kan hier echt mee aan de slag. Ik hoop dat de forumbeheerder en beheerder van ubuntu.nl dit ook leest. Scheelt veel vragen aan het forum en storing bij beginners.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
myspell
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/23, 17:52:43 »
Citaat van: kovisser
computertip.googlepages.com is een zeer goede site; zou bij ubuntu.nl bovenaan moeten staan, op z'n minst als link.  Iedere beginner kan hier echt mee aan de slag. Ik hoop dat de forumbeheerder en beheerder van ubuntu.nl dit ook leest. Scheelt veel vragen aan het forum en storing bij beginners.
Heb je al eens rechtsbovenin gekeken hier op het forum?
Klik dan ook eens op de documentatie link ;)