Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 7.10 Ps3  (gelezen 1089 keer)

Chipsoft

  • Gast
Ubuntu 7.10 Ps3
« Gepost op: 2009/08/12, 23:13:02 »
Ik heb vandaag Ubuntu 7.10 op mijn Playstation 3 geinstalleerd (de powerpc architecture), maar de resolutie is te laag, en het volledige scherm word ook niet benut, de Playstation hangt niet aan een HDTV, maar aan een gewone oudere tv, ik heb al op verschillende forums gekeken, maar ik kom er echt niet uit. Heeft iemand enig idee hoe ik de resolutie kan veranderen?  ???

Re: Ubuntu 7.10 Ps3
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/12, 23:16:22 »
Probeer anders 9.04 te installeren dan heb je alles van het laatste.

Nieuwere kernel en ontwikkelingen.

http://cdimage.ubuntu.com/ports/releases/jaunty/release/

zoek bij de PS3

Chipsoft

  • Gast
Re: Ubuntu 7.10 Ps3
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/12, 23:23:08 »
Probeer anders 9.04 te installeren dan heb je alles van het laatste.

Nieuwere kernel en ontwikkelingen.

http://cdimage.ubuntu.com/ports/releases/jaunty/release/

zoek bij de PS3

Ik heb geen cd's meer voor die op te branden + dan kan ik weer eens 4 uur wachten om die hardeschijf te backupen + formatteren + installeren, dus daar heb ik niet echt zin in, maar is het dan echt niet mogelijk om de resolutie te veranderen in 7.10? ;s

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 7.10 Ps3
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/12, 23:31:36 »
7.10 is dood; krijgt geen veiligheidsupdates meer. Niet meer gebruiken die versie, maar rustig in z'n graf laten liggen. Pak gewoon 8.04.

Chipsoft

  • Gast
Re: Ubuntu 7.10 Ps3
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/12, 23:35:33 »
7.10 is dood; krijgt geen veiligheidsupdates meer. Niet meer gebruiken die versie, maar rustig in z'n graf laten liggen. Pak gewoon 8.04.

Zoals ik al zei; ik heb geen zin om me weer 4 uur bezig te houden om dat rotding te installeren, het is niet eens voor op het internet te gaan, gewoon voor emulators te draaien en blu rays te dumpen, en ik denk dat de resolutie in die versie aanpassen het zelfde is als in andere versie's

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 7.10 Ps3
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/12, 23:43:35 »
Niet hetzelfde. Beslist niet, zelfs. Tegenwoordig compleet anders. Enfin, ik ken zowaar de oude toverspreuk van 7.10 en eerder, voor het aanpassen van de resolutie, nog uit mijn hoofd (goede oude tijd):
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Bediening vragenlijst o.a. met de spatiebalk (had je niet gedacht, denk ik...).  :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ubuntu 7.10 Ps3
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/12, 23:44:29 »
Probeer dit eens in een terminavenster:
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
Het is even geleden, dus ik hoop dat dit het goede commando is.

Verder ben ik het wel eens met de eerdere antwoorden: 7.10 is oud en dood. Zodra je tijd hebt zou je een nieuwere versie van Ubuntu erop moeten zetten.

Re: Ubuntu 7.10 Ps3
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/12, 23:56:14 »
is het niet mogelijk om via usb het te doen?? dan hoef je het ook niet te branden.. kun je regelrecht van usb booten

Chipsoft

  • Gast
Re: Ubuntu 7.10 Ps3
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/13, 00:08:18 »
Probeer dit eens in een terminavenster:
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
Het is even geleden, dus ik hoop dat dit het goede commando is.

Verder ben ik het wel eens met de eerdere antwoorden: 7.10 is oud en dood. Zodra je tijd hebt zou je een nieuwere versie van Ubuntu erop moeten zetten.

Dat command werkte, en ik heb de configuratie volledig doorgelopen, aleen kon hij toen de grafische interface niet meer openen, dus toen heb ik met het bash (of wat het ook is) dat ik kreeg toen hij niet opstarte de backup die ik had terug geplaatst