Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] DVD wissen met Brasero  (gelezen 3573 keer)

jimpieke

  • Gast
[Opgelost] DVD wissen met Brasero
« Gepost op: 2009/01/24, 16:05:50 »
Ik ben een dvd aan het wissen met brasero maar is dat normaal dat da balkje al een half uur aan het overenweer gaan is en dat blijft maar zo voort gaan en verder gebeurt er niets
« Laatst bewerkt op: 2009/01/27, 16:26:58 door jimpieke »

Re: DVD wissen met Brasero
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/24, 16:06:35 »
Is het wel een rewritable DVD?

jimpieke

  • Gast
Re: DVD wissen met Brasero
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/24, 16:11:43 »
Is het wel een rewritable DVD?

Ja het is een rw dvd hij gooide hem net uit met een error melding maar te snel weggeklikt nu steek ik die dvd terug in en geeft maar 4.4 gig van de 4.7 gig capasiteit weer terug op wissen gedrukt en nu is da balkje weer overenweer aan het lopen zal zo meteen is opletten wat voor error hij opgeeft.
Dit is de fout (Fout bij het wissen:Onverwerkte fout, afbreken. )
« Laatst bewerkt op: 2009/01/24, 16:33:30 door jimpieke »

Offline jan11000

  • Lid
Re: DVD wissen met Brasero
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/25, 06:12:49 »
Probeer eens k3b brand programma?

RW's zijn vaak slechte dvd's, daar kunnen veel problemen mee zijn, dus misschien zijn die van je defect.
Soms zijn ze niet meer leesbaar(of wisbaar) indien je ze in een dvd recorder gebrand hebt(of andersom).
Dit zul je dus moeten testen. Andere pc, in windows, andere merk, etc.

Meer info:
www.videohelp.com , linkerkant welke medium goed zijn.
www.cdfreaks.com , ga naar het forum, daar vind je testen met dvd's, hoe je een dvd na het branden kunt testen, wat ze van een RW vinden, welke RW het beste zijn, etc.

Zelf gebruik ik nooit een RW, is gewoon slecht.
Leer vooral hoe je een dvd kunt testen na het branden, zeker indien je dvd's lang wilt bewaren.
Omdat veel mensen het testen niet doen, ben ik bang wat er met hun foto's/film gaat gebeuren, dus dat de dvd's in de toekomst leeg zijn(zelf al meegemaakt). Maar we moeten nog een aantal jaren wachten totdat ze er achter komen.

jimpieke

  • Gast
Re: DVD wissen met Brasero
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/25, 11:48:50 »
Probeer eens k3b brand programma?

RW's zijn vaak slechte dvd's, daar kunnen veel problemen mee zijn, dus misschien zijn die van je defect.
Soms zijn ze niet meer leesbaar(of wisbaar) indien je ze in een dvd recorder gebrand hebt(of andersom).
Dit zul je dus moeten testen. Andere pc, in windows, andere merk, etc.

Meer info:
www.videohelp.com , linkerkant welke medium goed zijn.
www.cdfreaks.com , ga naar het forum, daar vind je testen met dvd's, hoe je een dvd na het branden kunt testen, wat ze van een RW vinden, welke RW het beste zijn, etc.

Zelf gebruik ik nooit een RW, is gewoon slecht.
Leer vooral hoe je een dvd kunt testen na het branden, zeker indien je dvd's lang wilt bewaren.
Omdat veel mensen het testen niet doen, ben ik bang wat er met hun foto's/film gaat gebeuren, dus dat de dvd's in de toekomst leeg zijn(zelf al meegemaakt). Maar we moeten nog een aantal jaren wachten totdat ze er achter komen.

Heb gedaan wat u zij en geprobeerd op de vista pc van mijn dochter en daar ging het gewoon vlekkeloos dus aan de dvdtjes ligt het al zeker niet nu treed ik u wel bij wat u zegt over de kwaliteit van RW dvd en zelfs RW cd's hoor maar als je wat aan het testen bent met verschillende besturingssystemen dan is het toch gemakkelijk om dat met een rw te doen want als het niet werkt kun je wissen en opnieuw beginnen he inplaats van de ZEER dure cd/dvd media zo maar in de prullenbak te moeten smijten.

Offline frank7

  • Lid
Re: DVD wissen met Brasero
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/25, 21:34:46 »
Ik heb zelf ook gewerkt met rw dvd's om verschillende distro's te testen en dat beviel mij goed.

Zijn die dvd-r's nou zoveel beter dan die rw's?

Frank
Ubuntu user #248431
linux user #480561

Re: DVD wissen met Brasero
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/26, 00:23:05 »
Gebruik altijd dvd-rw of cd-rw.Laat hem altijd pas wissen als ik de nieuwe iso ga branden,dus laat hem niet van tevoren wissen.Verder heb ik geen problemen met de rw's.
Kubuntu 20.04

Re: DVD wissen met Brasero
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/26, 18:44:14 »

Heb gedaan wat u zij en geprobeerd op de vista pc van mijn dochter en daar ging het gewoon vlekkeloos dus aan de dvdtjes ligt het al zeker niet nu treed ik u wel bij wat u zegt over de kwaliteit van RW dvd en zelfs RW cd's hoor maar als je wat aan het testen bent met verschillende besturingssystemen dan is het toch gemakkelijk om dat met een rw te doen want als het niet werkt kun je wissen en opnieuw beginnen he inplaats van de ZEER dure cd/dvd media zo maar in de prullenbak te moeten smijten.

Zit in die computer precies dezelfde brander ?
Dus merk & model ?

Zonee kan het makkelijk zijn dat de brander waar het niet in lukt moeite heeft met deze media.

Branders zijn afhankelijk van hun laser, dure goede merken gebruiken ook dure en goede lasers.
Goedkopere merken..... je raad het al !

Dus kan niet iedere brander ieder merk media aan, dit heeft meestal te maken met de kleur van het materiaal te maken waar de media van gemaakt is.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

jimpieke

  • Gast
Re: DVD wissen met Brasero
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/26, 18:49:54 »

Heb gedaan wat u zij en geprobeerd op de vista pc van mijn dochter en daar ging het gewoon vlekkeloos dus aan de dvdtjes ligt het al zeker niet nu treed ik u wel bij wat u zegt over de kwaliteit van RW dvd en zelfs RW cd's hoor maar als je wat aan het testen bent met verschillende besturingssystemen dan is het toch gemakkelijk om dat met een rw te doen want als het niet werkt kun je wissen en opnieuw beginnen he inplaats van de ZEER dure cd/dvd media zo maar in de prullenbak te moeten smijten.

Zit in die computer precies dezelfde brander ?
Dus merk & model ?

Zonee kan het makkelijk zijn dat de brander waar het niet in lukt moeite heeft met deze media.
Branders zijn afhankelijk van hun laser, dure goede merken gebruiken ook dure en goede lasers.
Goedkopere merken..... je raad het al !

Dus kan niet iedere brander ieder merk media aan, dit heeft meestal te maken met de kleur van het materiaal te maken waar de media van gemaakt is.



Wel het is op een GOEDKOPE brander dat het wel lukt en op mijne DURE brander van Plextor dus niet

« Laatst bewerkt op: 2009/01/26, 19:02:49 door jimpieke »

Re: DVD wissen met Brasero
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/26, 21:31:28 »
Het feit dat het aan de software lag had ik nog niet uitgesloten.

Dat de plextor hem niet vreet lijkt me onwaarschijnlijk, gebruik zelf alleen maar dit merk hierom.

In jouw geval ligt het dus aan de software die waarschijnlijk niet om kan gaan met het bestands formaat.

Heb je K3b al geprobeerd ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: DVD wissen met Brasero
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/26, 22:19:29 »
Ben vergeten te zeggen dat ik wel k3b gebruik,met brasero heb ik ook problemen met dvd-rw, evenzo met de standaard gnome brander.Cd-rw's doen het zowel in brasero als gnomebrander ook goed,maar werk toch maar liever met k3b.
Kubuntu 20.04

jimpieke

  • Gast
Re: DVD wissen met Brasero
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/27, 09:17:57 »
K3b ben ik nu aan het gebruiken en die doet het wel allen bedankt voor het meedenken en voor de input. ;)

Re: DVD wissen met Brasero
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/27, 12:46:55 »
Wil je dan even je eerste postje openen en in de onderwerpbalk [OPGELOST]
erin zetten ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D