Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: En server zoals WAMP onder Ubuntu 8.10 installeren tbv Joomla  (gelezen 2934 keer)

Offline Precaire

  • Lid
Beste
Ik wil onder ubuntu een server als WAMP installeren om Joomla te configureren voordat ik hem upload naar mijn provider
Met vr. gr
Govert

Re: En server zoals WAMP onder Ubuntu 8.10 installeren tbv Joomla
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/28, 15:14:31 »
In terminal:

sudo tasksel

Hierna kun je allerhande configuraties installeren.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: En server zoals WAMP onder Ubuntu 8.10 installeren tbv Joomla
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/28, 23:26:13 »
In Linux heet zoiets dus LAMP (Linux Apache MySQL PHP)  ;)

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline Cami

  • Lid
Re: En server zoals WAMP onder Ubuntu 8.10 installeren tbv Joomla
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/29, 15:32:42 »
Ik heb dat ook op die manier geprobeerd. Via een testsysteem heb ik mijn website gebouwd. Daarna wilde ik hem uploaden, maar dat werkte helaas niet. Volgens mijn provider komt dat doordat ze PHP safe mode aan hebben staan. Wat ik wel raar vind is dat ik het standaard joomla pakket wel zonder problemen kan uploaden.

Pas hier dus een beetje mee op. Het is namelijk niet gezegd dat je je website zomaar kan uploaden.

Re: En server zoals WAMP onder Ubuntu 8.10 installeren tbv Joomla
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/29, 16:52:25 »
Beste
Ik wil onder ubuntu een server als WAMP installeren om Joomla te configureren voordat ik hem upload naar mijn provider
Met vr. gr
Govert

Hierbij komen problemen om de hoek kijken.
Joomla is een cms systeem wat op de server zelf geinstalleerd moet worden, hij nestelt zich dan geheel op die server incl. bijbehorende sql data basen met pw.

Om achteraf te uploaden komen er dus zeker problemen.

Wat je wel kan doen is op je eigen server rommelen en dingen veranderen tot alles naar wens is en dan aan de hand van je notities ditzelfde te doen op de joomla installatie bij die provider.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Cami

  • Lid
Re: En server zoals WAMP onder Ubuntu 8.10 installeren tbv Joomla
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/29, 18:10:18 »
Het is wel degelijk mogelijk om te migreren van webserver. Je moet al je bestanden uploaden naar de webserver. Vervolgens kan je een export maken van je database en deze importeren bij je webserver. Hier zijn diverse handleidingen voor te vinden op het internet.

Re: En server zoals WAMP onder Ubuntu 8.10 installeren tbv Joomla
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/29, 18:19:35 »
Ik zij ook niet dat het <Niet> mogelijk was....
 
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: En server zoals WAMP onder Ubuntu 8.10 installeren tbv Joomla
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/29, 19:47:34 »
Beste
Ik wil onder ubuntu een server als WAMP installeren om Joomla te configureren voordat ik hem upload naar mijn provider
Met vr. gr
Govert

Hierbij komen problemen om de hoek kijken.
Joomla is een cms systeem wat op de server zelf geinstalleerd moet worden, hij nestelt zich dan geheel op die server incl. bijbehorende sql data basen met pw.

Om achteraf te uploaden komen er dus zeker problemen.

Wat je wel kan doen is op je eigen server rommelen en dingen veranderen tot alles naar wens is en dan aan de hand van je notities ditzelfde te doen op de joomla installatie bij die provider.
Voor zover ik weet nestelt het zich niet in je webserver, hoor. Het bestaat gewoon uit files en databases.

Re: En server zoals WAMP onder Ubuntu 8.10 installeren tbv Joomla
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/04, 14:53:32 »
Hoi,

Joomla instaleren en migereren op een andere server is zonder veel problemn mogelijk:
Ik doe dit regelmatig,...

Je moet maar 1 ding aanpassen. En dat is de configuration.php file
Je moet erop letten dat de login,passw., database , domain,... overeenkomen met de database,... van de hoster waarop joomla gerunt word.
thats all.

Als je gebruik maakt van joomla 1.5 is dat probleem met php safe mode geen probleem meer.
Op de volgende manier kopiier ik mijn website naar de verschillende servers.

- kopieer de sql-datase ( database name, login, passw zijn identiek als op de host-server !!!! indien niet aanpassen op de sql-server en de configuration.php file in Joomla !!!! )
- Alle bestanden naar de server uploaden via ftp of ssh en de file permissions indien nodig terug aanpassen met chmod en chonwn als dat nodig is.

voor de rest is er niets te doen.