Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: login scherm  (gelezen 648 keer)

umfufu

  • Gast
login scherm
« Gepost op: 2008/04/21, 12:39:27 »
Ik heb zopas ubuntu geinstalleerd op mijn ouders laptopje, ik heb verschillende users aangemaakt wat gelukt is, maar wanneer ik uitlog of van user wil wisselen krijg een zwart scherm en gaat niet naar het login scherm.

Iemand een idee hoe dit op te lossen, want nu moet ik telken herstarten en dan inloggen onder de andere user?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
login scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/21, 12:48:40 »
Citaat van: umfufu
Ik heb zopas ubuntu geinstalleerd op mijn ouders laptopje, ik heb verschillende users aangemaakt wat gelukt is, maar wanneer ik uitlog of van user wil wisselen krijg een zwart scherm en gaat niet naar het login scherm.

Iemand een idee hoe dit op te lossen, want nu moet ik telken herstarten en dan inloggen onder de andere user?
Bekende fout in Ubuntu 7.10. Via de backports schijnt er al een oplossing voor te zijn. Maar ik zou er geen tijd in steken: het probleem bestaat niet meer in Ubuntu 8.04, en die komt al over drie dagen uit. Als je niet kunt wachten, pak dan de Release Candidate en haal meteen alle updates binnen.

Let op: doe de installatie terwijl de flaptop aan de netwerkdraad hangt, dus met bedraad internet. Pas na de updates de draad lostrekken en overgaan op draadloos.

Groet, Pjotr.

umfufu

  • Gast
login scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/21, 13:14:00 »
wat is release canidate? en wele updates?

Offline Bobbie

  • Lid
login scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/21, 13:34:47 »
De Release is de versie die nog net niet helemaal klaar is, dus bedoel Ubuntu 8.04 ,
die heelf nog een paar dagen nodig  voordat hij officieel uit gegeven wordt, maar is wel al te downloaden hier (de onderste kiezen met release1)
ftp://ftpserv.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/
Na installeren, zal je in je scherm rechts boven elke dag een melding krijgen dat er update's zijn tot uitendelijk de hele versie compleet is.
Erna komen hoofd zakelijke updatate's voor de veiligheid en verbeteringen.

gr

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
login scherm
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/21, 14:03:33 »
De fout in 7.10 is overigens een fout in Nautilus. In de backports van 7.10 zit een nieuwe Nautilus, zonder de fout.