Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Ik kan volumes van vaste harddisk niet meer openen/aankoppelen.  (gelezen 992 keer)

Offline Willem_D

  • Lid
---Ik kan volumes van vaste harddisk niet meer openen/aankoppelen---


Het betreft de installatie van Ubuntu 8.04.2 .

Ik heb met Nautilus twee symbolische links aangemaakt en de rechten van de doelmappen op twee externe volumes gewijzigd. Alles leek naar wens te gaan, maar na een herstart bleken de symlinks gebroken omdat de doelvolumes niet gemount waren.
Ook via de bestandsbeheerder kon ik geen enkel volume (ext3 of ntfs) meer benaderen.

Als foutmelding krijg ik dan bijvoorbeeld:
"Kan volume 'linux_system4'niet aankoppelen.
Details: mount_point cannot contain the following characters: newline, G_DIR_SEPARATOR (usually /)".

Ik heb geen mount_points gewijzigd, althans niet doelbewust.
Heeft iemand een idee?

Het is me wel gelukt om een volume aan te koppelen via de "Storage Device Manager", maar misschien is er een simpele correctie mogelijk op de juiste plek, waardoor het probleem opgelost is. Iemand een idee?




 
« Laatst bewerkt op: 2009/01/27, 13:29:11 door Willem_D »
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Re: Ik kan volumes van vaste harddisk niet meer openen/aankoppelen.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/26, 19:52:42 »
eerst moet de harde schijf zelf gemount worden voor je doelmappen kunt mounten volgens mij ...

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ik kan volumes van vaste harddisk niet meer openen/aankoppelen.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/26, 20:06:40 »
Dergelijke fout treedt op als je zelf grafisch het koppelpunt instelt (rechts-klik op schijf in "Computer", eigenschappen), en een directorynaam aangeeft in plaats van eenvoudig een naam. Wis het koppelpunt dat je daar hebt opgegeven.

Re: Ik kan volumes van vaste harddisk niet meer openen/aankoppelen.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/26, 20:15:24 »
Citaat van: Willem_D
Details: mount_point cannot contain the following characters: newline, G_DIR_SEPARATOR (usually /)".
Mijn inziens heb je underscores (_) gebruikt voor het pad, in Ubuntu(Linux) geef je het bijv zo aan /dev/sda1/Mapnaam/Bestandsnaam

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Willem_D

  • Lid
Re: Ik kan volumes van vaste harddisk niet meer openen/aankoppelen.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/27, 12:49:29 »
Dergelijke fout treedt op als je zelf grafisch het koppelpunt instelt (rechts-klik op schijf in "Computer", eigenschappen), en een directorynaam aangeeft in plaats van eenvoudig een naam. Wis het koppelpunt dat je daar hebt opgegeven.

Inderdaad, ik had toch als koppelpunt van de drive ¨/media¨ ingetikt. Ik heb het veld weer blanco gemaakt, en nu werkt het weer perfect!

Allen,vriendelijk dank voor het meedenken.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
Dank voor de tip! Ik had al gezocht naar een ¨OPGELOST¨-button, maar vond hem niet.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/27, 14:07:52 door Willem_D »
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille