Teams > Promotie

Onderwerpen promotie team

<< < (8/9) > >>

Pjotr:

--- Citaat van: Paul Matthijsse op 2018/11/07, 21:33:59 ---Ik begon met Ubuntu 7.x, uit 2007 dus. Ubuntu 1 zou dus uit 2001 kunnen stammen (heb het niet nagezocht overigens).

--- Einde van citaat ---
De eerste Ubuntu verscheen in 2004. Ik heb de originele CD's nog....

Ron:

--- Citaat van: Pjotr op 2018/11/07, 21:43:21 ---De eerste Ubuntu verscheen in 2004. Ik heb de originele CD's nog....

--- Einde van citaat ---
De eerste versie was 4.10, voor mij een openbaring en de reden om een jaar later alleen nog een Linux te gebruiken.

Paul Matthijsse:

--- Citaat van: Ron op 2018/11/07, 22:32:21 ---De eerste versie was 4.10
--- Einde van citaat ---
Ah, zo klopt het dus, versie 1 bleek versie 4, en die verscheen niet in 2001 maar in 2004. Ook weer opgelost. ;)
Ik ben overgestapt op Ubuntu 7.x, komend van Fedora 4/5/6/en een klein beetje 7. Prima systeem, maar dat gedoe met het principieel niet uit de doos ondersteunen van multimedia en wifi-drivers en weet ik al niet wat heeft mij in de handen van Ubuntu gedreven. Dat al meer dan tien jaar geleden dus. Wel zelf in de loop der tijd een X'je toegevoegd - Xubuntu dus!

Ron:

--- Citaat van: Paul Matthijsse op 2018/11/08, 20:47:52 --- Wel zelf in de loop der tijd een X'je toegevoegd - Xubuntu dus!

--- Einde van citaat ---
Daar ben je niet de enige in :lol:
Mijn Xuby's lijken tegenwoordig het meest op Windows-98, met de werkbalk boven en een (plank) dock onder.
Links nog een verborgen XFCE-balk met o.a. alle webbrowsers.
Het kruisje/vierkantje/streepje staat ook links boven.
Verder heb ik een aantal programma's vewijderd (gebruik ik niet [meer])  en heb ik en aantal Gnome en KDE programma's erbij gezet.
Dit alles onder het mom onderzoek alles en behoud het goede.
Deze manier van werken kan met (bijna) alle Linux distributies, op mijn HD staan ook Mint-XFCE, SolidX en Debian-XFCE.
Deze zien er nu allemaal hetzelfde uit.
Toch fijn en uniek, deze software vrijheid.................

Tom:
Idem wie Ron ,dacht zelfs gelijktijdig op Xubuntu overgestapt  =D wel tussen door Mint 2 jaar gebruikt die ik toe niet zo ingewikkeld (complex)  vond als nu.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie