Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Slackware 13.0 is uit!  (gelezen 10521 keer)

Slackware 13.0 is uit!
« Gepost op: 2009/08/30, 20:17:17 »
Niet dat ik het gebruik, maar het is toch wel een oude en bekende distro :)

http://slackware.com/announce/13.0.php

Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/31, 19:09:12 »
Ook in het nederlands?

Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/31, 19:36:45 »
Ook in het nederlands?
De aankondiging? neuh...

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/31, 19:41:42 »
XD

Offline Tom

  • Lid
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/31, 19:48:24 »
Ook in het nederlands?

Waarom is toch goed te lezen. XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/31, 22:29:02 »
Ook in het nederlands?

Waarom is toch goed te lezen. XD

Als ik op het plaatje klik zie ik alleen dit  :rolleyes:

Offline koen_92

  • Lid
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/01, 22:27:30 »
Slackware, een goede distro.
Je kunt ze eigenlijk het tegenovergestelde van Ubuntu noemen.
Bij Slackware moet je een hoop zelf configureren en worden er eigenlijk geen grafische tooltjes gebruikt.
Ook hebben ze geen pakkettenbeheer met dependencie controles, je moet dus een hoop zelf compileren (iets dat op Slackware makkelijker gaat dan onder Ubuntu).
Verder is Slackware alleen in het Engels te krijgen, maar tijdens de installatie kun je voor bijvoorbeeld KDE wel het NL language pack installeren.

Het is duidelijk een distro voor de meer ervaren Linux gebruiker.
Zelf vind ik hem ook wel leuk, al ben ik iets te gehecht aan APT geraakt om zomaar over te kunnen stappen.

Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/02, 20:19:34 »
@koen: Volgens mij heeft Slackware ook een pakketbeheerdersysteem: http://packages.slackware.it/

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/02, 20:48:10 »
Wat mij vooral fascineert is dat al dit geweldige werk door één man ( Patrick Volkerding ) wordt geleverd.

Het warmt mijn hart om te zien dat zo'n projecten nog leven : te bedenken dat het allemaal begon met wat wijzigingen om te zorgen dat na de installatie de incompleetheden van SLS Linux niet hoefden te worden opgelost.

Trouwens, Slackware heeft wel een pakketbeheerder, alleen kijkt deze niet of een benodigd pakket beschikbaar is wanneer een pakket wordt geïnstalleerd. Desondanks moet wel gezegd worden dat de meegeleverde benodigde pakketten aanzienlijk is.

Offline koen_92

  • Lid
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/02, 20:48:26 »
Ja ze hebben een pakkettenbeheersysteem.
Echter kun je hier alleen gedownloade pakketten mee installeren (vergelijk het met .deb bestanden van getdeb.net).
Repo's en PPA's toevoegen is niet mogelijk
Ook wordt er niet op afhankelijkheden gecontroleerd, dit mag je zelf doen en die mag je dan ook zelf handmatig installeren.
Daarom is het zeker niet de makkelijkste distro.
Lees anders ook Wikipedia over Slackware:
Citaat
Wellicht is het pakket-systeem van Slackware Linux het meest verschillend van andere distributies. Het kan programma's installeren, verwijderen en updaten, maar kijkt niet zoals de meeste andere pakketsystemen of een benodigd pakket aanwezig is alvorens een ander pakket te installeren. Het pakketsysteem neemt gewoon aan dat dit benodigd pakket aanwezig is. Om desondanks problemen te vermijden, wordt een zeer complete collectie librarypakketten meegeleverd.

Het pakketsysteem maakt bovendien gebruik van gzipte tarballs met een bestandsnaam eindigend op .tgz, wat in feite gewoon gecomprimeerde archieven zijn met alle benodigde bestanden tezamen met een aantal extra configuratiebestanden voor de pakketbeheerder. Sinds versie 13.0 wordt gebruik gemaakt van xzte tarballs met als extensie .txz. De inhoud is hetzelfde als bij de oude pakketten, alleen wordt er gebruik gemaakt van een andere compressietechniek.

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/15, 16:39:32 »
Ook in het nederlands?

Waarom is toch goed te lezen. XD

Als ik op het plaatje klik zie ik alleen dit  :rolleyes:

Dat komt doordat heer Wanda nog immer die beroerde duitse uploader gebruikt...
Die pop-upt nogal.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/15, 17:02:08 »
Ik moet wel zeggen dat ik hier geen pop-ups krijg, maar ik heb dan ook firefox 3.5.3.  =D
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #12 Gepost op: 2009/09/15, 17:11:34 »
Een andere keuze qua uploader was geen luxe.
Er zijn er zat die geen plopperdeplopups laten zien, dussss.....

Heer Wanda, luister eens naar het baasje.  ;)
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #13 Gepost op: 2009/09/15, 20:08:41 »
Precies. Uploadsites zonder pop-ups:

http://imagebin.ca
http://www.tinypic.nl
http://www.imageshack.us
http://www.photobucket.com

Om maar een paar voorbeelden noemen.

DarkEra

  • Gast
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #14 Gepost op: 2009/09/15, 20:33:00 »
Imageshack---> zat popups wat dat betreft. Stoor me er elke keer aan.


Overigens zijn we hier wel erg offtopic aan het gaan. ;)

Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #15 Gepost op: 2009/09/27, 23:29:50 »
Op aandringen van Vistaus, ook maar slackware 13.0 uitgeprobeerd, alles lijkt goed te gaan, tot de herstart. Ik weet niet waar lilo geplaatst werd, maar zeker niet in de MBR.
Is er ergens een boot cd o.i.d. om dit bij slackware te repareren?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

  • Lid
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #16 Gepost op: 2009/10/05, 10:54:00 »
wat heet nogal, ik klik dus maar niet meer op zijn plaatjes. als het te veel moeite is om ze op een normale site te posten, zullen ze die moeite wel niet waard zijn
[/quote]
Sorry offtopic.
Wat U doet interesseert mij geen reet. XD XD XD XD
« Laatst bewerkt op: 2009/10/05, 10:55:38 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #17 Gepost op: 2009/10/05, 11:07:35 »
Sorry offtopic.
Wat U doet interesseert mij geen reet. XD XD XD XD
daar zijn de meesten hier al achter dat het jou geen reet interesseerd wat een ander vind.

stuur je trouwens nog steeds smerige pb'tjes naar forum leden ?
Nee U was de enige.
Voor mij einde der discussie hier.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline woteb

  • Lid
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #18 Gepost op: 2009/10/05, 11:12:51 »
Als je Slackware wil experimenteren, er zijn ook distributies die een Live CD leveren, zoals Zenwalk en Slax, beiden helemaal op Slackware georiënteerd. Dan kun je ook het pakketbeheer-programma bekijken. Vooral Zenwalk is goed te gebruiken en kan als opstapje dienen voor het echte Slackware.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

DarkEra

  • Gast
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #19 Gepost op: 2009/10/05, 11:35:13 »
Heren,

Met alle respect maar we stellen bij deze voor om onderlinge geschillen per PB of e-mail uit te praten en deze discussie hier te stoppen in plaats van het topic en forum te verstoren, daar is het niet voor bedoeld. Wij verzoeken jullie dan ook vriendelijk om ontopic verder te gaan.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Slackware 13.0 is uit!
« Reactie #20 Gepost op: 2009/10/05, 16:44:52 »
Uhm... willen jullie zo vriendelijk zijn om het gewoon over Slackware te hebben? Straks moet dit interessante draadje weer sluiten omdat het via e-mail of PB verder zetten van jullie (nutteloze) discussie te veel gevraagd is.

*Bericht gerapporteerd*