Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST <form> cookie van andere URL halen  (gelezen 908 keer)

OPGELOST <form> cookie van andere URL halen
« Gepost op: 2010/09/30, 12:03:54 »
Ik ben bezig met een zoekformulier te maken om vanop de website van de bib Jura (juridische databank van Kluwer BE) te doorzoeken.
We hebben toegang via IP tot die databank via een URL die naar default.aspx?access=xxxxxxxx linkt. Daarna worden enkele cookies opgehaald, die dus de toegang tot de databank regelt.
Het zoeken gaat echter via /secure/Request.aspx?query=

Mijn zoekbalk werkt wel als eerder via de access=xxxxx naar de website werd gegaan, en dan via action="Request?query=" (de cookies zijn dus al ingeladen)

Mijn vraag: kan ik op een bepaalde manier de cookies direct meeladen met het formulier, terwijl ik rechtstreeks naar ?query= ga.
een soort onsubmit="get_cookies(URI?access=xxxxxx)" dan...

(ik hoop dat het wat duidelijk is)
« Laatst bewerkt op: 2010/09/30, 13:41:01 door schwarzproductions »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: <form> cookie van andere URL halen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/30, 13:06:41 »
Op dit moment kan ik maar één manier bedenken die zou kunnen werken.

Dat werkt door op de pagina waar het zoekveld staat ook en hidden <iframe> te maken die verwijst naar die access link. Zo ziet de gebruiker er niets van, maar worden volgens mij wel de cookies geladen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: <form> cookie van andere URL halen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/30, 13:40:46 »
Mijn. Dank. Is. Groot.
Hoewel het wat een 'dirty hack' is, het werkt zoals het moet. Straks even uploaden ook.

Eerste werkte het niet, maar toen zag ik dat als je naar URI?access=xxxxxxx gaat je eerst de taal moet kiezen
De iframe ziet er nu zo uit:
<iframe style="visibility: hidden;" src="URI?access=xxxxxxxxx&lang=nl" width="1" height="1"></iframe>

Heel hard bedankt man :)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: OPGELOST <form> cookie van andere URL halen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/30, 14:21:22 »
Goed te horen dat het werkt.

Ik heb nog wel een kleine opmerking. visibility: hidden vs display: none

visibility: hidden neemt ruimte in op de webpagina, display: none niet
http://webdesign.about.com/od/css/f/blfaqhidden.htm
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal