Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke router?  (gelezen 1708 keer)

Offline Spider

  • Lid
Welke router?
« Gepost op: 2008/04/18, 06:35:37 »
Ik heb een Telfort internet verbinding en wil graag draadloos internetten. Welke router raden jullie mij aan?
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Welke router?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/18, 08:12:30 »
Telfort, is dat ADSL?
Ik heb zelf hele goede ervaringen met routers van Linksys, maar ik heb persoonlijk geen ervaring met de ADSL-versies van hun routers.
Er is trouwens niet zo iets al 'de ideale router'. Iedereen heeft zowat zijn eigen ervaringen en voorkeuren. Ikzelf moet niet veel weten van D-Link, USRobotics en Philips gewoon omdat ik daar al voldoende negatieve ervaringen mee heb gehad. Andere mensen kunnen over deze merken echter super tevreden zijn.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Welke router?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/18, 10:44:19 »
Linksys heeft een draadloze router die op een eigen Linux draait (de firmware van het apparaat is dus een Linux, het is open source). Ik heb hem zelf ook, en ben er zeer tevreden over:
http://www.paradigit.nl/info.php?group=17&art=10013628

Let op: je hebt zowel de WRT54G als de WRT54GL. Die met de L op het einde van de typenaam is de router die op Linux draait.

Welke router?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/18, 10:49:52 »
Citaat van: pjotr123
Let op: je hebt zowel de WRT54G als de WRT54GL. Die met de L op het einde van de typenaam is de router die op Linux draait.
En anders zet je er andere firmware in (DD-WRT bijvoorbeeld)...
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Welke router?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/18, 11:17:32 »
Als je van knutselen met hardware houdt zou ik de Buffalo 125* Wireless Broadband Router High Power  WHR-HP-G54-2  pakken en daar dd-wrt op zetten (anders is ie ook goed, zonder dd-wrt)

Het voordeel van deze router is dat deze een beter bereik heeft dan andere (bijvoorbeeld linksys) omdat er een interne versterker in zit. Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat hij daarom in de VS niet verkocht mag worden.

hier te koop:

http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=950637&OldId=8

edit:
ik weet niet 100% zeker of dd-wrt op deze werkt, omdat het de v2 is. Mocht je dd-wrt er op willen zetten zou ik dat eerst uitzoeken.

Offline Spider

  • Lid
Welke router?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/18, 17:09:15 »
Bedankt voor jullie info! Ben al wat wijzer in ieder geval. Zal binnenkort een router aanschaffen en zal vast wel met meer vragen komen... ;)
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Welke router?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/20, 23:16:46 »
Citaat van: Spider
Ik heb een Telfort internet verbinding en wil graag draadloos internetten. Welke router raden jullie mij aan?
Het kost een paar centen maar senao is een goede oplossing met een AP en een client ben je volgens mij koopman.
Ik ben een echte newbee als het op linux aankomt. Ik heb een AP en meerdere clients van Senao. Ik heb de U 7.10 cd in een oude comp gedrukt. Internet was starten en lopen. Niets ingesteld en het ging als een speer.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Rune

  • Gast
Welke router?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/25, 10:36:39 »
Neem een los accesspoint. Is wel zo gemakkelijk als je in de toekomst besluit een Linux router te gebruiken als gateway.
De AP's van Linksys voldoen zeker en zijn goed betaalbaar.

Offline Spider

  • Lid
Welke router?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/26, 08:43:25 »
Die Senao klinkt zeker wel interessant. Welke type gebruik je? En hoe zit het met die van Linksys? Zijn die ook makkelijk te installeren? Zeker omdat ik ook nog leek ben op het gebied van Linux.
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Welke router?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/30, 11:02:51 »
Citaat van: Spider
Die Senao klinkt zeker wel interessant. Welke type gebruik je? En hoe zit het met die van Linksys? Zijn die ook makkelijk te installeren? Zeker omdat ik ook nog leek ben op het gebied van Linux.
Ik gebruik twee oudjes een 2611 als Ap en twee als client met een speedtoch volgens mij 512 als modem.Allemaal niet het nieuwste. Er zit een realtec kaartje in.  Wat ik wel gedaan heb is alles op de comp aangesloten en toen de 8.04 erop gezet. Ik ben net als jij een paar dagen met linux bezig. Ik weet het niet hoe dat met linksys zit. Ik moet er wel bij vertellen dat je de senao als client niet hoeft te installeren op je comp. Hij zoekt het AP zelf op. Tegen woordig is de senao scb 3220 erg goed. In te stellen van 100-400mw. Of die het op linux het ook doet weet ik niet. De 362 ext (100mw)moet wel geinstalleerd worden op de comp.Die kun je als usb gebruiken. Daar is volgens mij geen linuxdriver voor. Google anders even brandeveen die heeft ook senao.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..