Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Harde schijf minder warm met ext4?  (gelezen 7409 keer)

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Harde schijf minder warm met ext4?
« Reactie #25 Gepost op: 2009/05/14, 17:12:29 »
80 graden is wat overdreven, met uitzondering van een grafische kaart. Maar voor overige hardware zou ik dat niet aanraden. Persoonlijk ga ik pas opletten als: HDD=50 graden GPU=85 graden en CPU=65 graden.

Specs wat huidige HDD's betreft is 55-65 graden, altijd aan te raden om daaronder te blijven.
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Harde schijf minder warm met ext4?
« Reactie #26 Gepost op: 2009/05/14, 17:14:21 »
Mijn HD's mogen 55 graden worden, volgens de specificaties.
Daarboven kan de fabrikant niet meer garanderen dat ze goed blijven werken.

Momenteel zijn ze 35 graden, wat ik een prima temperatuur vind. Als ze warmer worden dan 40 graden, dan zet ik de ventilator in mijn kast wat hoger.

Offline kasper2

  • Lid
Re: Harde schijf minder warm met ext4?
« Reactie #27 Gepost op: 2009/05/14, 21:58:52 »
Ik ben eigenwijs geweest en heb de ventilator toch onder de harde schijf gehangen zodat hij daar lucht op blaast. Aan de voorkant bleek toch te weinig ruimte te zijn, en mijn kast wou niet meer dicht toen hij daar hing. Toch lijkt het effect te hebben op de plek waar hij nu hangt, want mijn computer staat nu een uurtje aan, mét ventilator en de harde schijf is nu 36 graden. Net was hij een paar graden warmer, maar toen zat ik een spel te spelen waardbij de processor en videokaart redelijk zwaar belast werden, zodat die ook meer warmte gingen produceren en daardoor de lucht in de kast gingen opwarmen.

Als de temperatuur van de harde schijf toch nog oploopt zak ik het jier posten, en proberen of ik de airflow toch nog wat kan verbeteren.
Alles is relatief