Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem instellen partities bij installatie op AMD64  (gelezen 545 keer)

Probleem instellen partities bij installatie op AMD64
« Gepost op: 2009/11/03, 21:06:51 »
Hoi,

Ik probeer al enkele dagen Ubuntu 9.10 te installeren op mijn fujitsu Siemens Amilo AX 3530.
Voorheen heb ik nog nooit problemen gehad tijdens de installatie maar bij deze versie kan ik niks selecteren bij stap 4 => partities.

Er staan geen harde schijven of partities vermeld.

Als ik met de live CD de Disk Utility of GParted open dan geven die wel mooi mijn schijf weer.

Het type van mijn schijf is volgens Disk Utility ST9250827AS

Iemand enig idee?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Probleem instellen partities bij installatie op AMD64
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/03, 21:33:49 »
Misschien dit:

  Nog even vergeten te vragen.
    Ik kan bij "integrated peripherals" in het bios uit een aantal opties kiezen hoe sata apparaten aangestuurt moeten worden. Waar kan ik het beste uit kiezen?
    Uit me hoofd zijn de opties als volgt:
    AMD Sata controller:
    Native IDE
    AHCI
    Raid

    Gigabyte Sata controller:
    IDE
    Sata

"(Native) IDE" is de veilige/compatible/legacy modus. SATA is nieuw, maar niet altijd even compatible. Als het bij jouw dus een driverprobleem is, kun je beter (Native) IDE kiezen.

AHCI of Enhanced Mode, is het beste(snelste), indien het niet werkt dan, native ide(of sata to ide) of veilige/compatible/legacy.

Re: Probleem instellen partities bij installatie op AMD64
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/03, 23:29:04 »
Bedankt Jan voor je antwoord,

Helaas blijkt het niet te werken. Ik heb beide mogelijkheden geprobeerd.

Ik had hiervoor gewoon een installatie van ubuntu 9.04 staan in 64 bit mode en daarbij had ik geen problemen.

Ik snap er niet veel van. Is er ergens een log waar je problemen ivm installaties kunt terugvinden?