Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Problemen met firefox  (gelezen 897 keer)

Offline Gerard49

  • Lid
[Opgelost] Problemen met firefox
« Gepost op: 2013/07/31, 10:18:37 »
Ik ben pas begonnen met het installeren van Xubuntu 12.04 LTS naast mijn Windows XP.
Ziet er allemaal goed uit en gaat lekker snel.
Ik ondervind 2 problemen met Firefox.
1 Onder Extra staat niet de keuze Opties. Hierdoor kan ik geen voorkeuren instellen en geen startpagina's definiëren.
2 Ik kan geen YouTube filmpjes afspelen (scherm wordt zwart). Onder Chromium krijg ik dan trouwens de melding dan Shockwave Flash niet geladen is. (lukt me trouwens ook niet).

Ik heb al wat rond gekeken en gezien dat daar best wel wat meldingen over zijn, maar een goede oplossing vind ik niet (te oude grafische kaart?)
Jammer want zo zonder deze 2 zaken vind ik definitief overstappen minder interessant.
Heeft iemand een oplossing voor me?

ps Ik heb zowel Firefox verwijderd en opnieuw geïnstalleerd als Xubuntu opnieuw geïnstalleerd. Maakt niets uit.
« Laatst bewerkt op: 2013/07/31, 12:05:51 door Gerard49 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Problemen met firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/31, 10:22:46 »
Ik ben pas begonnen met het installeren van Xubuntu 12.04 LTS naast mijn Windows XP.
Ziet er allemaal goed uit en gaat lekker snel.
Ik ondervind 2 problemen met Firefox.
1 Onder Extra staat niet de keuze Opties. Hierdoor kan ik geen voorkeuren instellen en geen startpagina's definiëren.
In de Linuxversie van Firefox staat dat onder Bewerken - Voorkeuren. Ik begrijp ook niet waarom ze dat op een andere plek hebben gezet dan in de Windowsversie....  :)
Citaat
2 Ik kan geen YouTube filmpjes afspelen (scherm wordt zwart). Onder Chromium krijg ik dan trouwens de melding dan Shockwave Flash niet geladen is. (lukt me trouwens ook niet).
Zo lukt het waarschijnlijk wel:
https://sites.google.com/site/computertip/direct-doen-xubuntu#TOC-Installeer-de-volledige-multimedia-ondersteuning-mp3-Adobe-Flash-Player-Microsoft-lettertypes-enzovoorts-
(punt 1.8, linkerkolom)
« Laatst bewerkt op: 2013/07/31, 10:24:55 door Pjotr »

Re: Problemen met firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/31, 10:29:06 »
1 Onder Extra staat niet de keuze Opties. Hierdoor kan ik geen voorkeuren instellen en geen startpagina's definiëren.
Dat doe je onder het tabblad "Bewerken".

2 Ik kan geen YouTube filmpjes afspelen (scherm wordt zwart). Onder Chromium krijg ik dan trouwens de melding dan Shockwave Flash niet geladen is. (lukt me trouwens ook niet).
Heb je dit ook gedaan?
http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen


Oeps, iemand is mij voor.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Gerard49

  • Lid
Re: Problemen met firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/31, 11:17:29 »
Dank voor de snelle reactie. De voorkeuren zitten inderdaad onder bewerken.
Het tweede punt heb ik gedaan, maar brengt geen verschil.
Ienamnd nog een idee?

Re: Problemen met firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2013/07/31, 11:21:32 »
Wat voor processor zit er in? Met dit commando kun je kijken of sse2 wordt ondersteund:
cat /proc/cpuinfo | grep sse2Dat is nodig om Flash onder Linux te draaien.

Offline Gerard49

  • Lid
Re: Problemen met firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2013/07/31, 11:27:18 »
Ik krijg dan niets te zien. Dus geen ondersteuning voor sse2 (wat dat ook is).
Houdt dit dan in dat dit helemaal niet kan op deze computer of is er nog een list te bedenken?

Re: Problemen met firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2013/07/31, 11:28:52 »
Ik ben pas begonnen met het installeren van Xubuntu 12.04 LTS naast mijn Windows XP.
Ziet er allemaal goed uit en gaat lekker snel.
Ik ondervind 2 problemen met Firefox.
1 Onder Extra staat niet de keuze Opties. Hierdoor kan ik geen voorkeuren instellen en geen startpagina's definiëren.
In de Linuxversie van Firefox staat dat onder Bewerken - Voorkeuren. Ik begrijp ook niet waarom ze dat op een andere plek hebben gezet dan in de Windowsversie....  :)

Omdat er helaas, vooral oud-gedienden, mensen zijn die vinden dat Firefox niet goed integreert in GNOME(-gebaseerde)-distro's (en dat was vroeger, naar ik begreep, erger). Dus hebben ze zich toen ooit maar aangepast aan de GNOME-standaard om "Bewerken --> Voorkeuren" te hanteren.

Re: Problemen met firefox
« Reactie #7 Gepost op: 2013/07/31, 11:39:08 »
Ik krijg dan niets te zien. Dus geen ondersteuning voor sse2 (wat dat ook is).
Houdt dit dan in dat dit helemaal niet kan op deze computer of is er nog een list te bedenken?

De 'list' is mogelijk een oude versie van Flash installeren, met de bijbehorende risico's uiteraard. Hier zijn al regelmatig topics over voorbijgekomen: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/flash-onder-12-04-werkt-niet/

Offline Gerard49

  • Lid
Re: Problemen met firefox
« Reactie #8 Gepost op: 2013/07/31, 12:04:49 »
Bedankt.
Ik zal eens nadenken wat ik wil. Geen Youtube lijkt me niet geweldig, dus zal het wel op een nieuwe computer uitdraaien.
Dat had ik nu juist willen voorkomen door voor Xununtu te kiezen.

Re: [Opgelost] Problemen met firefox
« Reactie #9 Gepost op: 2013/07/31, 12:28:44 »
Uhm, je kunt YouTube anders prima zonder Flash gebruiken. Gewoon naar http://youtube.com/html5 gaan en deelnemen aan de HTML5-versie :)

Offline HarzG

  • Lid
Re: [Opgelost] Problemen met firefox
« Reactie #10 Gepost op: 2013/07/31, 13:04:28 »
Je kan ook minitube gebruiken. Dat kan geïnstalleerd worden (met SoftwareCenter of Synaptic), zonder dat je je moet aanmelden bij Youtube_html5.
Citaat
Minitube is a native YouTube client. With it you can watch YouTube videos in
a new way: you type a keyword, Minitube gives you an endless video stream.

Minitube does not require the Flash Player.

Minitube is not about cloning the original YouTube web interface, it aims to
create a new TV-like experience.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: [Opgelost] Problemen met firefox
« Reactie #11 Gepost op: 2013/07/31, 13:28:32 »
Het probleem is alleen dat MiniTube in het Softwarecentrum niet (goed) meer werkt en je moet de update halen uit de pakketbron van de maker.

Offline Gerard49

  • Lid
Re: [Opgelost] Problemen met firefox
« Reactie #12 Gepost op: 2013/07/31, 14:20:41 »
Ik heb HTML5 geprobeerd, en dat is voor mij voldoende. Ik ben er blij mee.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Opgelost] Problemen met firefox
« Reactie #13 Gepost op: 2013/07/31, 15:03:39 »
Mooi! Hou er overigens rekening mee, dat Windows XP binnen afzienbare tijd te onveilig wordt voor het internet:
https://sites.google.com/site/computertip/einde-windows-xp

Offline Gerard49

  • Lid
Re: [Opgelost] Problemen met firefox
« Reactie #14 Gepost op: 2013/07/31, 16:00:27 »
Daarom wil ik stap  overstappen op Xubuntu.
Ik ben echt onder de indruk van hoe dit allemaal werkt en de snelheid. Ook de ondersteuning via dit forum is bijzonder nuttig.