Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NSA gebruikt Firefox-lekken om Tor-gebruikers op te sporen  (gelezen 856 keer)

NSA gebruikt Firefox-lekken om Tor-gebruikers op te sporen
« Gepost op: 2013/10/05, 12:23:20 »
http://nutech.nl/internet/3593894/nsa-gebruikt-firefox-tor-gebruikers-sporen.html

Ha. Niet dat dit heel lachwekkend is maar ik had toch het gevoel dat mensen die constant Tor aanbevelen want "dan ben je veilig en wordt je niet bespioneerd" wel erg hoog van de toren bliezen. Zo zie je maar weer: niks is veilig op internet ;)

Offline atomos

  • Lid
Re: NSA gebruikt Firefox-lekken om Tor-gebruikers op te sporen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/05, 13:07:13 »
Als je een verouderde versie van Tor/firefox gebruikt dan is de kans "dat" redelijk groot.. Gelukkig krijg je een melding als je firefox/tor verouderd is en dan is het aan jou om te updaten. Als de mogelijkheid zich voordoet natuurlijk.

☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline vanadium

  • Lid
Re: NSA gebruikt Firefox-lekken om Tor-gebruikers op te sporen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/05, 13:31:23 »
"hoog van de toten blazen" is een wat krasse uitspraak. Wat hiermee nog eens bevestigd wordt, is dat spionage door overheden overal is. Dat ook het tor netwerk doelwit is, is niet te verbazen, en dat er hier soms gaten zijn zoals in elke software, is ook weer niet vreemd. Anderszijds zegt datzelfde artikel wel dat ze nog steeds het Tor verkeer niet kunnen aftappen.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: NSA gebruikt Firefox-lekken om Tor-gebruikers op te sporen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/07, 14:07:11 »
ik citeer:

Citaat
Het goede nieuws is dat de NSA probeert om kwetsbaarheden in de browser te vinden en specifieke aanvallen probeert uit te voeren", aldus Roger Dingledine, directeur van het Tor Project. "Dit betekent dat ze het Tor-protocol niet kunnen breken of het verkeer kunnen aftappen. Alleen door het infecteren van een laptop, telefoon, tablet of desktop kan de NSA informatie verkrijgen over een specifiek persoon"

dat betekent dat TOR toch vrij sterk is, de NSA kan dus alleen met gerichte aanvallen afluisteren en niet met software zoals prism die gewoon al het internetverkeer opvangt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: NSA gebruikt Firefox-lekken om Tor-gebruikers op te sporen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/07, 15:15:28 »
Triest blijft het....  :(

Nog maar zo'n twintig jaar geleden hadden we in Nederland en België een enorme mate aan ongestoord en onbewaakt privéleven. Allemaal, behalve een enkele afgeluisterde misdadiger. Wat een luxe, achteraf bezien....


Re: NSA gebruikt Firefox-lekken om Tor-gebruikers op te sporen
« Reactie #6 Gepost op: 2013/10/13, 01:25:13 »
http://nutech.nl/internet/3593894/nsa-gebruikt-firefox-tor-gebruikers-sporen.html

Ha. Niet dat dit heel lachwekkend is maar ik had toch het gevoel dat mensen die constant Tor aanbevelen want "dan ben je veilig en wordt je niet bespioneerd" wel erg hoog van de toren bliezen. Zo zie je maar weer: niks is veilig op internet ;)

Tor op zich zelf is nog steeds veilig, alleen kan het schijn veiligheid opleveren als je niet weet wat je doet. Dus ik ben het alleen met je laatste regel eens, niks is veilig op het net  :police: maar als je echt onzichtbaar wilt zijn dan zijn er mogelijkheden genoeg ook met Tor!

Re: NSA gebruikt Firefox-lekken om Tor-gebruikers op te sporen
« Reactie #7 Gepost op: 2013/10/13, 11:19:05 »
Nou, kennelijk is het toch een beetje afwachten of het nu wel of niet veilig blijft. Zie ook de link die ik boven jou reactie postte.