Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet na installatie  (gelezen 1573 keer)

Offline Thijssert

  • Lid
Geen internet na installatie
« Gepost op: 2009/08/26, 21:48:57 »
Ik heb vandaag ubuntu geinstalleerd op een laptop (Hp Compaq nx6125) waar voorheen windows op gedraait heeft, maar welke ik 'schoon' gekregen heb.

Nu is installatie mij gelukt, alleen zit ik met het probleem dat ik geen internet verbinding krijg. Zowel bedraad als draadloos lukt het me niet. Bedraad merkt hij wel dat er een draadje in zit dat voor internet zou kunnen zorgen, maar na een ongeveer een minuut proberen een connectie te maken, meld hij dat hij gedisconnect is.
Draadloos kan hij gewoon helemaal niets vinden, terwijl die er wel zijn, aangezien ik ze met m'n andere laptop ook kan vinden.

Nou kwam ik iets tegen dat de drivers automatisch in ubuntu zouden zitten, maar toch heb ik het idee dat ik wat mis. Ook kwam ik de volgende pagina tegen, maar daar lijkt het op dat je verschillende 'driver-packs' (??) hebt, maar ik zou totaal niet weten wat ik heb en of ik dat goed gedaan heb.

Wie kan mij hiermee verder helpen?

Offline keanu

  • Lid
Re: Geen internet na installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/26, 21:53:35 »
met windows had je er wel draadloos internet mee, of ook niet.
grtzzzzz keanu

Offline Thijssert

  • Lid
Re: Geen internet na installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/26, 21:55:36 »
dat kan ik zelf niet met zekerheid zeggen, aangezien ik hem heb gekregen nadat de complete computer leeg gehaald is, dus ook windows was er al af. Maar ik ga er vanuit dat met windows ook draadloos internet het deed.

Offline joop905

  • Lid
Re: Geen internet na installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/26, 21:55:45 »

Offline keanu

  • Lid
Re: Geen internet na installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/26, 21:58:05 »
dat kan ik zelf niet met zekerheid zeggen, aangezien ik hem heb gekregen nadat de complete computer leeg gehaald is, dus ook windows was er al af. Maar ik ga er vanuit dat met windows ook draadloos internet het deed.

is het een ouder model, want daar heb ik een pcm (of pcmi, weet het niet goed meer) voor moeten kopen.
dan krijg ik wel draadloos internet. (met rooter)
grtzzzzz keanu

Offline Thijssert

  • Lid
Re: Geen internet na installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/26, 22:10:30 »
hoe oud deze precies is weet ik niet. Maar bij systeem informatie staat dat de rom uit 2006 is en de videokaart en accu uit 2005. Nou weet ik niet of je hier echt is mee kan kwa afleiden of dit nog een oud model is?

Offline Thijssert

  • Lid
Re: Geen internet na installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/26, 22:12:46 »
Welkom,
kijk hier eens naar:
http://sites.google.com/site/computertip/geeninternet
GrJ

Hier staat alleen maar iets over als je windows er nog naast draait, maar ik draai alleen ubuntu op die laptop. Maar toch bedankt!

Offline Thijssert

  • Lid
Re: Geen internet na installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/27, 22:42:51 »
Het is me uiteindelijk gelukt om internet te krijgen via de kabel. Het had iets te maken met dat mijn modem niet zomaar toeliet dat ik mijn kabel van de ene computer in de andere computer prikte. Kwestie van opnieuw opstarten van modem was de oplossen.

Toch bedankt voor alle moeite!

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Geen internet na installatie
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/27, 22:56:35 »
upc zeker,, dit is hun bewuste mac-adress filtering :(

wil je in de toekomst vaker van pc wisselen of zelfs met meerdere pc's tegelijk werken schaf dan een routertje aan, laat zijn mac adres registreren door het modem en je bent er voor altijd van af.

Offline Thijssert

  • Lid
Re: Geen internet na installatie
« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/27, 23:22:42 »
Klopt, heb inderdaad UPC (helaas). Volgens mij heb ik ook nog wel ergens een routertje liggen (maar niet hier), dus die ga ik er ook zeker tussen hangen.