Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu installatie hdd problemen  (gelezen 1026 keer)

weetabix

  • Gast
ubuntu installatie hdd problemen
« Gepost op: 2008/06/12, 15:15:10 »
Hi all,

Ik baaaal als een stekker. Voorheen heerlijk met 8.04 gewerkt.

Het volgende is er aan de hand. Ik heb een nieuwe hdd gekocht. Een splinternieuwe samsung 1000 gig schijf. De oude netjes losgehaald en de nieuwe geinstalleerd. Windows laat zich netjes installeren, echter als ik de ubuntu cd erin doe en de setup doorloop krijg ik op een gegeven moment de partitioner voor mijn neus. Deze is leeg. Laat geen schijven zien niets.

In de bios wordt de schijf gelijk herkend. Ubuntu ziet niets.

Ik heb de bios gereset door even ede batt eruit te halen. Windows start goed op.

2 partities,
120 gig en 800 is de hdd setup.

Iemand enig idee?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu installatie hdd problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/12, 15:19:49 »
Heb je dezelfde SATA-controller gebruikt als bij de vorige harde schijf? Dus hetzelfde stopcontactje? Zo niet, alsnog doen. Mogelijk is het een andere chip.

weetabix

  • Gast
ubuntu installatie hdd problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/12, 15:21:48 »
nee dit heb ik idd niet gedaan, maar de oude schijf zit er niet meer aan dus de splinter nieuwe schijf zou toch een fresh install aan moeten kunnen? Het gaat hier om een splinter nieuwe schijf, de oude schijf hangt er niet meer aan.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu installatie hdd problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/12, 15:23:14 »
Het gaat mogelijk niet om de harde schijf, maar om de chipset van het stopcontactje op het moederbord: de SATA-controller.

weetabix

  • Gast
ubuntu installatie hdd problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/12, 15:28:20 »
Zo zit het nu.
http://home.telfort.nl/meukenzo/neo.jpg

Ik dacht altijd dat ik hem altijd op het onjuiste poortje had aangesloten. Ik zal het vanavond proberen.

weetabix

  • Gast
ubuntu installatie hdd problemen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/13, 17:51:58 »
problem solved. Werkt idd niet op een neo p965 MB van msi. 1 poortje (blauwe) meer niet. blergh

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu installatie hdd problemen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/13, 19:29:05 »
Citaat van: weetabix
problem solved. Werkt idd niet op een neo p965 MB van msi. 1 poortje (blauwe) meer niet. blergh
Ach, hij doet het nou toch gewoon, op dat andere stopcontactje?   :-)

weetabix

  • Gast
ubuntu installatie hdd problemen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/15, 15:04:19 »
Dat klopt, maar ik kan dus maar 1 schijf aansluiten. Heb dus nog 320 gig schijf die ik niet kan gebruiken :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu installatie hdd problemen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/15, 15:14:59 »
Citaat van: weetabix
Dat klopt, maar ik kan dus maar 1 schijf aansluiten. Heb dus nog 320 gig schijf die ik niet kan gebruiken :)
Ik zou die kleinere schijf gewoon aansluiten op zo'n stopcontactje dat het alleen in Windows doet; je hebt een tweevoudig opstartbare computer, dus dan kun je vanuit Windows er wel bij.