Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird accounts importeren uit windows  (gelezen 848 keer)

Offline jan-1

  • Lid
thunderbird accounts importeren uit windows
« Gepost op: 2012/12/10, 00:42:30 »
hallo allemaal,

ik vond ergens de volgende oplossing voor dit probleem:
"Onder Windows (7) pak je gewoon de folder C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Thunderbird
In Ubuntu is dat wellicht iets à la .Thunderbird (hidden directory dus) onder je homedir. "

Maar welke folder moet ik hebben in XP, en waar staat die?
groeten,
Jan
Jan
systeem: laptop 1 GB RAM; 1,1 Ghz processor, Xubuntu

Re: thunderbird accounts importeren uit windows
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/10, 09:21:11 »
Je zou die folder makkelijk moeten kunnen vinden met de zoekfunctie in XP (dat scherm met die animatie van een hondje, paperclip etc)
Op die manier moet je die folder zeker vinden.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Mikkel

  • Lid
Re: thunderbird accounts importeren uit windows
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/10, 23:08:10 »
...... welke folder moet ik hebben in XP, en waar staat die?


Kopie maken van de map Profile in C:/Documents and Settings/jouwgebruikersnaam/Application Data/Thunderbird
Ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt?

Offline DeBaas

  • Lid
Re: thunderbird accounts importeren uit windows
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/11, 00:08:37 »
Onderstaand is met Windows7, vervang de mapnaam door die van XP

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/ubuntu-en-thunderbird/msg852610/#msg852610
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline jan-1

  • Lid
Re: thunderbird accounts importeren uit windows
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/13, 01:01:51 »
...... welke folder moet ik hebben in XP, en waar staat die?


Kopie maken van de map Profile in C:/Documents and Settings/jouwgebruikersnaam/Application Data/Thunderbird
Ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt?

Bedankt. Dat heb ik geprobeerd en deze (profiles) gekopieerd naar de map .thunderbird in mijn persoonlijke map.
Maar het resultaat is nul! geen accounts (ook geen mail) te zien als ik Thunderbird start. Ook niet na herstarten van mijn laptop.
Wat nu?
Jan
systeem: laptop 1 GB RAM; 1,1 Ghz processor, Xubuntu

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: thunderbird accounts importeren uit windows
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/13, 07:54:33 »
...... welke folder moet ik hebben in XP, en waar staat die?


Kopie maken van de map Profile in C:/Documents and Settings/jouwgebruikersnaam/Application Data/Thunderbird
Ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt?

Bedankt. Dat heb ik geprobeerd en deze (profiles) gekopieerd naar de map .thunderbird in mijn persoonlijke map.
Maar het resultaat is nul! geen accounts (ook geen mail) te zien als ik Thunderbird start. Ook niet na herstarten van mijn laptop.
Wat nu?
Het is van belang dat je alleen de *inhoud* uit de zogenaamde profielmap copieert naar de reeds aangemaakt profielmap onder Ubuntu. Thunderbird maakt deze automatisch aan. Bij mij is die bv /home/<user>/.thunderbird/ppdkty56.default. Onder die map moet je dus de bestanden/mappen copieren van je Windows-profiel, het komt erg nauw maar het werkt wel goed.

Offline jan-1

  • Lid
Re: thunderbird accounts importeren uit windows
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/01, 23:37:56 »
...... welke folder moet ik hebben in XP, en waar staat die?


Kopie maken van de map Profile in C:/Documents and Settings/jouwgebruikersnaam/Application Data/Thunderbird
Ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt?

Bedankt. Dat heb ik geprobeerd en deze (profiles) gekopieerd naar de map .thunderbird in mijn persoonlijke map.
Maar het resultaat is nul! geen accounts (ook geen mail) te zien als ik Thunderbird start. Ook niet na herstarten van mijn laptop.
Wat nu?
Het is van belang dat je alleen de *inhoud* uit de zogenaamde profielmap copieert naar de reeds aangemaakt profielmap onder Ubuntu. Thunderbird maakt deze automatisch aan. Bij mij is die bv /home/<user>/.thunderbird/ppdkty56.default. Onder die map moet je dus de bestanden/mappen copieren van je Windows-profiel, het komt erg nauw maar het werkt wel goed.
Aha! Dat werkt wel, bedankt! Om precies te zijn heb ik de inhoud van de ****.default map in de profiles map naar zijn tegenhanger in Ubuntu gekopieerd, en heb nu in een klap mijn mail, accounts en adresboek overgezet.
Gelukkig nieuwjaar!
Jan
systeem: laptop 1 GB RAM; 1,1 Ghz processor, Xubuntu

Offline daniel

  • Lid
Re: thunderbird accounts importeren uit windows
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/02, 00:19:01 »
Oplossing:

Klik 1 email vanuit de lijst zodat hij staat als geselecteerd en klik vervolgens op ctrl+a om alle mail te selecteren..
Daarna klik je op rechte muisknop en zoek in de lijst naar, selecteren als ongelezen..
Vervolgens worden alle emails weer gezien als ongelezen en zullen weer terug gezet worden op de server van de aangeboden email account. Daarna kan je vanuit linux je berichten herladen en zullen ze gevonden worden in Thunderbird..

succes  =D