Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zwart scherm bij het naar beneden scrollen van een browser  (gelezen 1915 keer)

Offline Redlite

  • Lid
Zwart scherm bij het naar beneden scrollen van een browser
« Gepost op: 2015/01/10, 23:51:12 »
Tweedehands Asus X58L gekocht voor mijn dochter. En zo goed als onmiddelijk de win7 er af gegooid en Trusty Thar 14.04 geinstalleerd.
Nu zit ik met een rare fout.
Als ik op sommige sites naar benden will scrollen word het scherm compleet zwart. Boem... gedaan! Ook bij het spelen van een youtube filmpje krijg ik soms een zwart scherm. En ook als ik een tijdje (10 sec) de crome app store heb open staan. Erg raar. Ik kan dan wel ctrl/alt/backspace doen, maar het login scherm werkt dan niet meer.
verder kan ik de 'puter probleemloos gebruiken.
*ik heb geprobeerd met verschillende browsers

Erg vreeemd en interessant allemaal. Ik vermoed een probleem met de drivers van de GMA X3100 Gfx grafische kaart.

heeft er iemand suggesties?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Zwart scherm bij het naar beneden scrollen van een browser
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/11, 00:01:14 »
Gebruik eens firefox in plaats van chrome.

Hier staan tips in, en een work around,
https://www.libreoffice.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=80568
« Laatst bewerkt op: 2015/01/11, 00:06:57 door jan11000 »

Offline Redlite

  • Lid
Re: Zwart scherm bij het naar beneden scrollen van een browser
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/11, 00:15:50 »
Gebruik eens firefox in plaats van chrome.

Heb ik al gedaan. Geeft hetzelfde resultaat. Daarom ook dat ik niet direct denk aan een probleem binnen de browser maar eerder aan een probleem met de grafische kaart. Ik zal morgen die workaround eens bestuderen.

Offline Redlite

  • Lid
Re: Zwart scherm bij het naar beneden scrollen van een browser
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/11, 10:54:07 »
Gebruik eens firefox in plaats van chrome.

Heb ik al gedaan. Geeft hetzelfde resultaat. Daarom ook dat ik niet direct denk aan een probleem binnen de browser maar eerder aan een probleem met de grafische kaart. Ik zal morgen die workaround eens bestuderen.
Ik moet terugkomen op deze opmerking. Ik heb inderdaad Firefox geprobeerd maar dat was voor de update. Na de update werkt firefox perfect. maar chromium/chrome dus niet. Volgens de info in de workaround is het inderdaad een probleem met de combinatie intel-GPU-driver/chrome-rendering en dat pas na een bepaalde versie van driver.

 Ik wacht even af en laat mijn dochter firefox gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/11, 10:56:50 door Redlite »

Offline Redlite

  • Lid
Re: Zwart scherm bij het naar beneden scrollen van een browser
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/13, 13:17:28 »
Nog wat bijkomende hulp.

Ik ben dit handige pakketje tegengekomen om de intel grafische drivers bij te werken.
Bijwerken lost het probleem wel niet voor 100% op. IPV een volledig zwart scherm crasht de GUI en herstart terug waarna je wel toegang krijgt tot de site maar met een gecrascht interface blijft zitten. Via  CTRL/alt/backspace kan je dan wel op een velige herstarten.

In firefox blijft het probleem weg.

https://01.org/linuxgraphics/downloads/2014/intelr-graphics-installer-linux-1.0.7