Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe herstel ik de netwerkconfigurate VIA DE TERMINAL?  (gelezen 4108 keer)

Hoe herstel ik de netwerkconfigurate VIA DE TERMINAL?
« Gepost op: 2008/04/11, 17:14:47 »
Ik heb de laatste tijd wat problemen met m'n netwerkverbinding op Ubuntu. Ik kan via een andere computer uit m'n netwerk SSH'en naar m'n computer, en ik kan pingen van deze computers. Nu, ik heb wget geprobeerd op google.be, en hij geeft de IP-adressen (wat betekent dat er verbinding is), maar geeft "network is unreachable" wanneer hij de pagina van dat IP-adres moet ophalen.

Hoe kan ik de netwerkconfiguratie terug in z'n oorsponkelijke status zetten? Via de terminal. AUB niet zeggen 'klik op Systeem -> Beheer -> Netwerk'. De gevolgen als je dit wel doet zijn geheel voor jezelf.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline nor

  • Lid
Hoe herstel ik de netwerkconfigurate VIA DE TERMINAL?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/11, 19:47:57 »
Je kan netwerkconfiguratie herstarten met commando:
sudo /etc/init.d/networking restart

Of het naar z'n oorspronkelijke status terugkeert, weet ik niet. Maar je kan het altijd proberen :)

Hoe herstel ik de netwerkconfigurate VIA DE TERMINAL?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/11, 20:15:18 »
Citaat van: nor
Je kan netwerkconfiguratie herstarten met commando:
sudo /etc/init.d/networking restart

Of het naar z'n oorspronkelijke status terugkeert, weet ik niet. Maar je kan het altijd proberen :)
Ik denk van niet. dat herstart het netwerk gewoon.
Nu, ik kan ook gewoon een andere PC (aargh! ;) ) nemen en die als server gebruiken.

PS. een moderator mag dit topic naar Server en Netwerk verplaatsen, daar hoort het meer thuis. (damnit! maak ik al eens een topic, maken zijn een nieuw subforum waar het beter past! :D ;) )
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Dave

  • Lid
Hoe herstel ik de netwerkconfigurate VIA DE TERMINAL?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/12, 00:15:43 »
ja je probleem bleek belangrijk genoeg voor een apart forum zelfs :-)

Offline siegi

  • Lid
Hoe herstel ik de netwerkconfigurate VIA DE TERMINAL?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/12, 00:28:01 »
Lijkt me meer iets over internet draadloos dus het blijft staan.
Is dit niet gewoon een dns probleem? (reset je router eens)
/etc/init.d/networking restart gaat gewoon /etc/network/interfaces na trouwens.
En gaat hierbij elke interface met optie auto afzetten en vervolgens terug aanzetten waaronder de dhcp discover bv.
Als je networkmanager gebruikt is het interfaces bestandje minimaal.

Hoe herstel ik de netwerkconfigurate VIA DE TERMINAL?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/12, 10:42:36 »
DNS schijnt te werken, alles wordt geresolved, maar daarna kan hij geen verbinding met de buitenwereld aan. In het LAN werken verbindingen wel.

Trouwens, hij is onlangs zo erg in de prak gelopen (lees: nu kan ik er via het lan ook niet meer binnen) dat ik gewoon een andere computer (laptop) ga nemen en daar Ubuntu server op ga installeren. Ik zou gewoon kunnen herinstalleren op deze computer, maar je moet weten dat ik, die MacBook Air's gewend is, het gemakkelijker vind als het scherm en toetsenbord in de computer geïntegreerd zijn ipv een CRT-monitor 2 verdiepingen naar beneden sleuren, en erger, daarna 2 verdiepingen omhoog sleuren ;).

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Hoe herstel ik de netwerkconfigurate VIA DE TERMINAL?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/12, 14:22:09 »
Voor eenieder die koortsachtig zit te zoeken naar een oplossing: m'n andere server is geinstalleerd en die werkt :).

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net