Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bureaublad start niet op  (gelezen 992 keer)

Bureaublad start niet op
« Gepost op: 2011/03/31, 09:07:24 »
Ik heb een probleempje met het opstarten van Ubuntu 10.10. Hij start normaal op, kan ook gewoon mijn inloggegevens invoeren en dan start het bureaublad op, maar dan heb ik alleen het bekende paarse bureaublad en een muisaanwijzer. De bovenste en onderste balk komen niet tevoorschijn en kan dus ook gewoon helemaal niets met zo'n leeg scherm. Het wil ook wel eens voorkomen dat ik opstart en dat hij deze kuren niet heeft en in de recovery mode heeft ie er ook geen last van. Heeft iemand misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen?


Re: Bureaublad start niet op
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/31, 12:26:45 »
Ik heb daar wel eens last van en wat ik dan doe is met een vorige kernel opstarten.
Dus niet in recovery mode maar echt met de vorige kernel.

Daarna een harddisk controle aangeven die hij gelijk of met de volgende boot uitvoert.
Nadat die controle geweest is zal het probleem zich niet meer voordoen.

Heel vaak ontstaat het doordat je USB harddisken of USB stick's in de pc laat zitten wanneer je de pc uitzet.
En dan de USB zaken uit de pc trekt en de volgende dag de pc weer opstart.
Let maar eens op in recovery mode of met een andere kernel dat de apparaten (harddisken) die in de pc blijven zitten niet meer hun normale naam hebben, maar ineens HDB of HDA heten .

Na de harddisk controle zullen alle apparaten weer afgekoppeld zijn die niet echt aan de pc gekoppeld zijn en is het beheer weer op orde.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Bureaublad start niet op
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/31, 18:33:48 »
Heb beide tips even opgevolgd, en de harde schijf opnieuw laten controleren en inderdaad ik krijg ineens weer een normaal bureaublad. Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat, maar ben tot nu toe tevreden  :D