Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: skype klinkt als robot  (gelezen 2149 keer)

Ralphius

  • Gast
skype klinkt als robot
« Gepost op: 2008/05/11, 19:45:21 »
Hallo, ik werk met Hardy sinds kort en heb via de medibuntu software-bronnen het pakket Skype geïnstalleerd, maar het probleem is dat ik via Skype als een robot klink. Dat wil zeggen: opgebroken en het uiteinde van de klanken klinkt "blikkerig"... goed, voor de rest lijkt alles goed te werken geluid opnemen lijkt Ok en bij Skype staat alles volgens de default settings...
Zijn er nog mensen die dergelijke problemen ervaren hebben?
Ik had nochthans de indruk dat qua het geluid het in Hardy net een stuk beter ging dan in de vorige edities...

groet

R.

skype klinkt als robot
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/11, 22:09:18 »
Klinkt het in andere toepassingen ook blikkerig?
Zo ja is de gebruikte microfoon wel van een beetje kwaliteit?
Zo nee moet het toch een instelling in skype zijn.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline neusje80

  • Lid
skype klinkt als robot
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/11, 22:43:52 »
Citaat van: Ralphius
Hallo, ik werk met Hardy sinds kort en heb via de medibuntu software-bronnen het pakket Skype geïnstalleerd, maar het probleem is dat ik via Skype als een robot klink. Dat wil zeggen: opgebroken en het uiteinde van de klanken klinkt "blikkerig"... goed, voor de rest lijkt alles goed te werken geluid opnemen lijkt Ok en bij Skype staat alles volgens de default settings...
Zijn er nog mensen die dergelijke problemen ervaren hebben?
Ik had nochthans de indruk dat qua het geluid het in Hardy net een stuk beter ging dan in de vorige edities...

groet

R.
Dat is toch vaak het nadeel van een software matige "voip" oplossing, in het verleden ook wel vrij veel geskyped en zo nu en dan er ook last van.
Misschien te druk op de skype servers.

Geloof me voor een paar tientjes heb je een sip adapter, of nog beter veel dsl modems hebben een telefoon lijn dan kan je voipen via het SIP protocol, je kan je eigen provider kiezen en voor een vast bedrag kan je bij veel providers onbeperkt bellen in europa
Ubuntu User no. 17620

Ralphius

  • Gast
skype klinkt als robot
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/11, 23:58:23 »
Opnemen via de geluidsrecorder gaat perfect, heb me een nieuwe headset aangeschaft en kwaliteit van het geluid is ook een stuk beter.
Ik hoor van anderen dat het idd vaak een kwestie van een paar keer een gesprek te stoppen en gewoon opnieuw te proberen en vaak gaat het de tweede of derde keer al beter.
Zeker bedankt voor jullie leuke tips, voor mij is dit opgelost..

groet

R.