Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Flash] Volledig scherm op externe monitor  (gelezen 622 keer)

Offline The Count

  • Lid
[Flash] Volledig scherm op externe monitor
« Gepost op: 2012/08/15, 16:23:12 »
Hallo,

Binnenkort wil ik Linux Mint 13 xfce (Ubuntu based, vandaar dat ik het hier vraag) eens gaan proberen. Maar ik weet van te voren al dat ik op één probleem ga stuiten, namelijk het kijken van een Flash-stream in een volledig scherm op een externe monitor.

In Windows geeft dat geen problemen. Als je in een browservenster op de externe monitor op volledig scherm klikt, wordt dat op dezelfde monitor afgespeeld. Bij mijn eerdere ervaringen met Linux was dat niet zo. Toen werd het volledig scherm telkens op het primaire scherm, in mijn geval de laptop, getoond. Dat is zeer hinderlijk, want ik gebruik de laptopmonitor om op te werken en het tweede scherm als een soort televisie.

Ik heb al op Google gezocht naar een oplossing, maar niets gevonden. Weet iemand hoe je dat probleem kan tackelen?

Alvast bedankt!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: [Flash] Volledig scherm op externe monitor
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/15, 17:48:39 »
Als het goed is kun je in de scherminstellingen een bepaald scherm als 'primair scherm' instellen. Daarmee openen alle vensters op het 'televisiescherm'. Je kunt ze gewoon naar de laptop toeslepen :)

Offline The Count

  • Lid
Re: [Flash] Volledig scherm op externe monitor
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/16, 11:32:20 »
Ah ja, klopt! Vergeten te zeggen, maar die oplossing had ik al geprobeerd. Probleem was toen dat de volledig scherm-modus zichzelf weer uitschakelde op het moment dat ik de 'focus' van het televisiescherm weer naar de laptopmonitor verlegde. Hetzelfde was het geval met 'Seperate X Server'.

Thanks in elk geval voor je reactie! :)

Op Google kwam ik net trouwens wel deze plugin tegen: http://askubuntu.com/questions/43755/dual-monitor-youtube-full-screen-help. Wellicht dat ik deze maar even ga proberen dan. Dat is weliswaar niet voor het volledige scherm, maar in elk geval wel voor het volledige browservenster. En dat is op zich ook al voldoende, aangezien die Flash-filmpjes ook weer niet van heel goede kwaliteit zijn.