Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: beeldscherm valt uit  (gelezen 3057 keer)

aris

  • Gast
beeldscherm valt uit
« Gepost op: 2008/04/27, 22:16:00 »
hoi,

gister kon ik mijn xp niet meer opstarten (melding: besturingssysteem niet beschikbaar)
cd er in, was te erg beschadigt waarschijnlijk deed ook niet veel.

ubuntu live cd er in  
met als bedoeling dit te volgen: http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu

ging redelijk, op dat ik maar de helft van m'n beeldscherm kon zien na(opstarten het eerste deel zie je wel alles, alleen na een poosje zie je dus nog maar de helft (alleen met live, na instalatie zag ik wel even alles)

totale schijf is iets van 10 gb, en nu is er vrij 8 gb, (lijkt me niet dat er nog ruimte is voor xp)

iig andere video kaart er in (broertjes :D ) om het probleem van half beeldscherm op te lossen.

-->> pc start helemaal niet meer op, 3 korte piepjes en daar na draait ie gewoon door, maar helemaal geen beeld meer, monitor geeft aan dat er geen verbinding is met de pc.  
-> andere monitor, zelfde probleem

de oude video kaart er weer in:
foutmelding: The greeter application appears to be crashing. Attempting to use a different one

tijdens de opstart op esc gedrukt daar optie 2 gedaan.  volledig beeld weer, alleen maar tekst,

toen init 5 <-- to restart X

flipte de pc helemaal, gaf zonu en dan beeld van het inlog scherm ubuntu, en daarna weer grijs met witte strepen, en ook niet recht op het scherm (flikkert, dus 2 a 3 sec. per scherm)

--

vast staat dat ik m'n  bestanden kwijt ben.  dus ik zat te denken aan een nieuwe installatie om van bovenstaande problemen af te komen. alleen hoe doe ik dat / is er een kortere manier. aangezien ik straks wel weer op m'n eigen pc wil werken.

verder ben ik bang dat ik mezelf van de wal in de sloot geholpen heb. dus ik vraag bij deze hulp voordat er rook wolkjes uit m'n pc komen.

alvast heel erg bedankt voor het lezen tot hier :)

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
beeldscherm valt uit
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 22:20:50 »
3 korte biepjes zeg je. Dit is afkomstig van je moederbord en de kans is groot dat hij aantoont dat zijn geheugen kapot is (Base 64K RAM failure - http://webpages.charter.net/dperr/beepcode.htm).
Heb je de mogelijkheid om een ander geheugenkaartje te steken?
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
beeldscherm valt uit
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 22:21:43 »
Hmm, klinkt toch wel als een hardwareprobleem.
- Je harde shijf maakt geen rare geluiden?
- Geen lekkende condensators op je moederbord (vooral degene rondom je cpu willen wel eens gaan lekken).
- Geheugen 100% ok?
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

aris

  • Gast
beeldscherm valt uit
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/27, 22:44:34 »
Scormen, 3 andere geheugenkaartjes er ingedaan, opstarten 1 kort piepje, keuze om esc te drukken, (niet gedaan) loading please wait,
scherm zwart, monitor melding dat er geen verbinding is met de pc
even later scherm grijs wordt steeds witter melding geen verbinding met pc, cursor ubuntu, melding geen verbinding met pc, scherm grijs steeds witter enz.


BlackBurn
- Je harde shijf maakt geen rare geluiden?  geen andere als anders
- Geen lekkende condensators op je moederbord (vooral degene rondom je cpu willen wel eens gaan lekken). :| geen idee wat je bedoelt, maar moederbord ziet er droog (hier en daar wat lichte stof) uit
- Geheugen 100% ok? zie scormen?

aris

  • Gast
beeldscherm valt uit
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/27, 22:45:53 »
Scormen, 3 andere geheugenkaartjes er ingedaan, opstarten 1 kort piepje, keuze om esc te drukken, (niet gedaan) loading please wait,
scherm zwart, monitor melding dat er geen verbinding is met de pc
even later scherm grijs wordt steeds witter melding geen verbinding met pc, cursor ubuntu, melding geen verbinding met pc, scherm grijs steeds witter enz.


BlackBurn
- Je harde shijf maakt geen rare geluiden?  geen andere als anders
- Geen lekkende condensators op je moederbord (vooral degene rondom je cpu willen wel eens gaan lekken). :| geen idee wat je bedoelt, maar moederbord ziet er droog (hier en daar wat lichte stof) uit
- Geheugen 100% ok? zie scormen?

heel erg bedankt alvast :)

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
beeldscherm valt uit
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/28, 00:03:14 »
Citaat van: aris
Scormen, 3 andere geheugenkaartjes er ingedaan, opstarten 1 kort piepje, keuze om esc te drukken, (niet gedaan) loading please wait,
scherm zwart, monitor melding dat er geen verbinding is met de pc
even later scherm grijs wordt steeds witter melding geen verbinding met pc, cursor ubuntu, melding geen verbinding met pc, scherm grijs steeds witter enz.


BlackBurn
- Je harde shijf maakt geen rare geluiden?  geen andere als anders
- Geen lekkende condensators op je moederbord (vooral degene rondom je cpu willen wel eens gaan lekken). :| geen idee wat je bedoelt, maar moederbord ziet er droog (hier en daar wat lichte stof) uit
- Geheugen 100% ok? zie scormen?

heel erg bedankt alvast :)
De condensatoren zien er uit als buisjes en hebben een kruis bovenop, echter soms gaan deze bol staan en zelfs lekken, er komt dan een beetje bruin/gelig spul uit, meestal niet veel, maar genoeg om rare storingen te veroorzaken.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

aris

  • Gast
beeldscherm valt uit
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/28, 00:23:31 »
zien er allemaal nog recht  uit, sommigen staan wel wat scheef. ook droog allemaal :)

thx

beeldscherm valt uit
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/28, 03:20:26 »
Zomaar ff 3 andere geheugenkaartjes erin proppen is niet de juiste oplossing.

Haal er 2 uit en kijk of de pc normaal boot, eg check door te kijken in de bios.

Stop een 2e erin en kijk weer.
Stop dan een 3e erin en wederom checken.

Indien de pc raar doet dat reepje eruit halen en kijken of hij wil booten van de live cd.
Zoja dan meteen memtest starten en wachten of er rode foutregels komen.

Doe dit 's avonds en kijk smorgens weer.
Geen rode regels dan is je geheugen goed.

VGA geeft 1/2 beeld.
Je vga kaart heeft zelf geheugen dus is voor het grootste gedeelte onafhankelijk van je moederbord.

2e vga kaart word niet meer herkend ?
Is deze nog wel goed ?
Zat hij goed in het slot ?? (veel voorkomende fout dat hij niet recht in het slot zit)

Indien bijde kaarten goed erin zaten en de storing blijft hetzelfde is het in het minst ergste geval je voeding die aan het sterven is.

zoniet dan is je mobo aan het sterven.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

aris

  • Gast
beeldscherm valt uit
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/28, 13:36:20 »
Citaat van: Gandyman
Zomaar ff 3 andere geheugenkaartjes erin proppen is niet de juiste oplossing.

Haal er 2 uit en kijk of de pc normaal boot, eg check door te kijken in de bios.

--bios bekend, maar waar moet ik kijken in de bios? --

Stop een 2e erin en kijk weer.
Stop dan een 3e erin en wederom checken.

Indien de pc raar doet dat reepje eruit halen en kijken of hij wil booten van de live cd.  
-- in de bios staat het op
1 cdrom
2 c:
3 d: <<-- heb ik niet --
Zoja dan meteen memtest starten en wachten of er rode foutregels komen.

--wat is memtest--

Doe dit 's avonds en kijk smorgens weer.
Geen rode regels dan is je geheugen goed.

VGA geeft 1/2 beeld.
Je vga kaart heeft zelf geheugen dus is voor het grootste gedeelte onafhankelijk van je moederbord.

2e vga kaart word niet meer herkend ?

-- de eerste werd wel herkend half beeld, de 2e geen idee, maar vlak voor het inlog scherm telkens iedere 2 a 3 sec een ander beeld (en verkeerd weergegeven op de monitor--

Is deze nog wel goed ?
Zat hij goed in het slot ?? (veel voorkomende fout dat hij niet recht in het slot zit)

-- zat / ging er recht in zonder geweld te gebruiken--

Indien bijde kaarten goed erin zaten en de storing blijft hetzelfde is het in het minst ergste geval je voeding die aan het sterven is.

zoniet dan is je mobo aan het sterven.
thx voor je hulp:D, ik ga nou ff die dingetje er 1 voor 1 uit zien te halen (maakt het ook nog uit welke volgorde?)

edit:  heb de kaartjes er 1 voor 1 ingehad en allemaal te gelijk, het lijkt niet veel uit te maken.

aris

  • Gast
beeldscherm valt uit
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/30, 13:29:53 »
update:

de harde schijf van mijn broertje in mijn pc gedaan. (draait goed)
de harde schijf van mijn pc in die van m'n broertje gedaan (draait ook) <<-- heel erg sloom. maar kan overal in, geen spoor echter van mijn xp bestanden

opstarten met een knoppix? cd op mijn pc met mijn harde schijf, gaat ook goed. niet eens sloom. ik kom dan niet in mijn ubuntu bestanden en ook geen spoor van xp

wie heeft er een idee hoe ik mijn pc met mijn harde schijf weer draaiende kan krijgen?

alvast heel erg bedankt :)