Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ISP ALICE overgenomen door Tele2  (gelezen 2834 keer)

sprokkel

  • Gast
ISP ALICE overgenomen door Tele2
« Gepost op: 2011/02/14, 17:40:19 »
Tot mijn verbazing las ik op gebruikers.eu
En dit nog wel zonder enige mededeling van alice

Alice overgenomen door Tele2, merknaam verdwijnt in Nederland       
De merknaam en de producten van Alice zullen per 1 januari 2011 grotendeels verdwijnen. Zowel online als offline campagnes zijn gestopt. Ook tussenpartijen als ADSLWinkel wijzen in plaats van Alice door naar Tele2. Hoogstwaarschijnlijk zal in februari 2011 de merknaam in zijn geheel verdwijnen in Nederland.
Door de overname van BBNed door Tele2 zal ook Alice, dat onderdeel is van BBNed van Tele2 worden. De producten en de merknaam van Alice zullen begin van 2011 verdwijnen en overgaan in de producten van Tele2. De huidige contracten van klanten zullen worden overgenomen door Tele2, maar de exacte plannen hiervan volgen in februari van 2011. Vanaf 1 januari zal het aanbod van Alice van Beste-Internet-Provider website verdwijnen, omdat het onduidelijk is wat er met contracten en nieuwe aansluitingen van Alice zal gebeuren.

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1772&rowstart=0

Re: ISP ALICE overgenomen door Tele2
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/16, 09:15:01 »
Ik vraag me toch werkelijk af of dit wilde verhaal klopt?

Het kopen van BBnet door Tele2 heeft namelijk nix te maken met de partners die bandbreedte huren op dit netwerk.

Tele2 koopt BBnet wat een netwerk is en de oude eigenaar was vastnetaanbieder Hansenet wat een onderdeel was van Telecom Italia.

Op dit netwerk kon je bandbreedte kopen als provider zijnde, en Alice was 1 van de vele partners - providers.

Er hebben zich in de loop der jaren vele partners ingekocht bij BBnet en dat Tele2 nu BBnet gekocht heeft wil niet automatisch zeggen dat al die partners - providers nu ook van Tele2 worden.

Bekijk hier het partner overzicht:
http://www.bbned.nl/partners/overzicht/

Tis natuurlijk een leuke roddel maar klopt van geen kant, Tele2 heeft slechts 50 miljoen betaald voor BBnet, en als je dan ziet dat 1 van de partners AT&T is kan je van mij aannemen dat je voor dat bedrag nog niet eens een kantoor kan kopen van dit bedrijf.....

Als Tele2 ook Alice wil overnemen is dit een hele aparte aankoop....

effin zo zie je maar weer hoe onwetendheid kan lijden tot vreemde verhalen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

sprokkel

  • Gast
Re: ISP ALICE overgenomen door Tele2
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/16, 10:35:43 »
De BRON:
http://www.beste-internet-provider.nl/internet-provider/alice-overgenomen-door-tele2-merknaam-verdwijnt-in-nede.html

Alice overgenomen door Tele2, merknaam verdwijnt in Nederland       
De merknaam en de producten van Alice zullen per 1 januari 2011 grotendeels verdwijnen. Zowel online als offline campagnes zijn gestopt. Ook tussenpartijen als ADSLWinkel wijzen in plaats van Alice door naar Tele2. Hoogstwaarschijnlijk zal in februari 2011 de merknaam in zijn geheel verdwijnen in Nederland.
Door de overname van BBNed door Tele2 zal ook Alice, dat onderdeel is van BBNed van Tele2 worden. De producten en de merknaam van Alice zullen begin van 2011 verdwijnen en overgaan in de producten van Tele2. De huidige contracten van klanten zullen worden overgenomen door Tele2, maar de exacte plannen hiervan volgen in februari van 2011. Vanaf 1 januari zal het aanbod van Alice van Beste-Internet-Provider website verdwijnen, omdat het onduidelijk is wat er met contracten en nieuwe aansluitingen van Alice zal gebeuren.

Re: ISP ALICE overgenomen door Tele2
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/16, 11:54:39 »
Dat het daar staat wil nog niet zeggen dat het ook echt zo is.?

Het kan, ik zij niet dat het niet zo is, echter ik zie en hoor verder geen berichten hierover.
Dus het kan ook een aanname zijn van iemand die hierop speculeert omdat Tele2 BBnet heeft gekocht.

Hier staat namelijk nog niets.
http://www.alice.nl/nieuws/nieuws

Gewoon afwachten dus.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/16, 11:56:18 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

sprokkel

  • Gast
Re: ISP ALICE overgenomen door Tele2
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/16, 12:34:11 »
Heb gisteren contact  gehad met Alice (inzake duidelijkheid) en dit is ook bevestigd , een gedeeltelijke overname en meer laten ze niet los  ???
« Laatst bewerkt op: 2011/02/16, 12:35:48 door sprokkel »

Re: ISP ALICE overgenomen door Tele2
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/16, 15:18:32 »
Stel dat dit zo is, zou ik me geen zorgen maken als ik jouw was.
Ik zit zelf bij SpeedXS en behalve dat deze provider op BBnet zit bevallen ze heel erg goed kwa prijs en service.
Ik heb altijd al bij BBnet gezeten via mijn providers omdat dit het meest stabiele en snelle netwerk is wat er bestaat.
Getuige ook de vele grote bedrijven die hierop werken.

Nu Tele2 dit gekocht heeft ben je dus zowiezo verzekerd van een stabiel en snel netwerk.
Of ze nu ook nog Alice overnemen als provider of niet.

Jij als gebruiker zal er waarschijnlijk nix van merken, dit soort overnames word wel vaker gedaan om de klantenkring te vergroten.
Acquisitie dmv reclame om nieuwe zieltjes te winnen werkt haast niet, omdat mensen niet snel overstappen en bijna heel Nederland al internet heeft.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

sprokkel

  • Gast
Re: ISP ALICE overgenomen door Tele2
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/16, 15:58:07 »
Lijkt mij dat Alice zijn/haar klanten hier van toch op de hoogte moet stellen ?
Fase 1 Bel tarief is reeds verhoogt naar  euro 0,10 per minuut  ???