Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Wie helpt mij met Ubuntu One probleem  (gelezen 1763 keer)

[Opgelost] Wie helpt mij met Ubuntu One probleem
« Gepost op: 2010/08/13, 12:46:56 »
Hallo,

Ik heb 4 computers, welke ik op diverse plaatsen wil gebruiken.
Hiervoor wil ik graag gebruik maken van Ubuntu One.

Het is me na vele malen proberen, dan toch eindelijk gelukt om 3 van de 4 computers te laten synchroniseren via Ubuntu One.

Helaas, mijn hoofdcomputer, is wel toegevoegd bij Ubuntu One, maar na even te melden dat hij gaat synchroniseren, wordt de status Niet verbonden.

Het account is in orde, dat zie ik ook bij de eerste tab van Ubuntu One-voorkeuren.
Bij de tweede tab kan ik niet op verbinden klikken, alleen maar op Herstarten. (Heb ik al diverse malen geprobeerd, maar dit helpt niet).
Als ik bij de derde tab bestandssynchronisatie aanvink, staat even de melding bezig met synchroniseren, maar na enkele seconden staat er weer niet verbonden.

Ik kom er niet uit. Is er iemand die mij hier kan vertellen wat er mis is.

Met vriendelijke groet, Flip
« Laatst bewerkt op: 2010/08/14, 21:18:19 door flipflipsen »

Offline Bloom

  • Lid
Re: Ubuntu One
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/13, 13:03:58 »
Persoonlijk vind ik Ubuntu One onbetrouwbaar werkende rommel.
DropBox is veel beter. Daar krijg je ook 2 GB extra, het werkt tenminste betrouwbaar en er zijn ook clients voor Windows en Mac zodat je daar ook data mee kunt delen.
En als je een goedkope persoonlijke opslagruimte wil, zou je eventueel je 7,5 GB opslagruimte van Gmail daarvoor kunnen gebruiken. Er bestaat een GmailFS filesystem dat via IMAP4 je bestanden opslaat als e-mailbijlagen en grote bestanden opsplitst in meerdere bijlagen (omdat Gmail een omvangbeperking heeft), waardoor bij het updaten van zo'n bestand ook alleen maar de gewijzigde blocks (bijlagen) bijgewerkt hoeven te worden.
We vertrouwen Google natuurlijk van geen kanten en dus kun je GmailFS koppelen aan eCryptfs om al je data behoorlijk te encrypteren. Win-win-situatie?

Re: Ubuntu One
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/13, 15:54:02 »
Hoi,

ik vind het allemaal prachtig, waar jullie het over hebben, maar toch zou ik graag willen weten, hoe ik Ubuntu One goed werkend krijg.

Is er iemand, die me daar wat over kan vertellen?

mvg, Flip

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Ubuntu One
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/14, 00:29:56 »
Hi flipflipsen:

Ik vrees dat ik hier geen kennis van heb, maar misschien toch een poging waard.
Als dit draadloos gebeurd, heb je het ook met kabel probeerd ?
Als dat niets opleverd, probeer eens wat het doet om je pc af te melden en opnieuw aan te melden.

Of je er iets mee kunt weet ik niet, maar iets beters kan ik me op het moment ook niet bedenken.

Groeten

Roc

Offline force317

  • Lid
Re: Wie helpt mij met Ubuntu One probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/14, 16:20:27 »
Ik gebruik momenteel zowel Ubuntu One als Dropbox, voor synchronisatie tussen 1 laptop en 1 netbook.

De eerste keer dat ik Ubuntu One wilde gaan proberen - enkele maanden geleden - funktioneerde die ook niet goed, met dropbox anderzijds heb ik nog geen problemen gehad, momenteel werken beide prima.

Kijk eens op de website van Ubuntu One naar de lijst van computers die staan toegevoegd aan je account.
Misschien eens interessant om deze te verwijderen en daarna opnieuw toe te voegen.

Kijk vervolgens maar eens naar punt 8. en 9. op de link hieronder
https://one.ubuntu.com/support/installation/

Ik had na de vorige installatie en aktivatie van Ubuntu One ook niet direkt konnektie, heb wat moeten prutsen in dat overzicht van computers die ingeschreven stonden. Ik had Ubuntu op mijn netbook geHERinstalleerd met dezelfde naam voor de laptop als voordien, maar pas nadat ik de naam die in de ledenlijst van ingeschreven computers de naam van mijn netbook eerst had verwijderd en daarna terug toegevoegd, begon hij - na enkele minuten zonder reaktie - dan toch te synchroniseren.

En het viel mij op dat een reaktie op een aanpassing in de instellingen inderdaad minutenlang op zich kan laten wachten. Dus : na doorvoeren van aanpassingen alle te synchroniseren computers eens afzetten en vervolgens weer aanzetten ?

« Laatst bewerkt op: 2010/08/14, 19:44:36 door heir4c »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Re: Wie helpt mij met Ubuntu One probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/14, 21:18:00 »
Hoi,

Na lang zoeken is het probleem opgelost.

Ik heb de oplossing gevonden bij volgende website

https://wiki.ubuntu.com/UbuntuOne/FAQ#How do I install proposed Ubuntu updates?

en dan onder de kop: How do I completely remove and reinstall the Ubuntu One client software?

Daarna werkte het nog niet, maar via Ubuntu Softwarecentrum zag ik dat Configure and manage your Ubuntu One account niet was aangevinkt.
Dus maar even geinstalleerd.

Toen was mijn probleem opgelost.

Nu zijn 4 van de 6 computers aangesloten via Ubuntu One.

De andere 2 zal dan ook geen probleem meer vormen denk ik.

In ieder geval bedankt voor jullie pogingen om me te helpen.

met vriendelijke groet, Flip