Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: FireFox laat geen video's zien.  (gelezen 1398 keer)

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
FireFox laat geen video's zien.
« Gepost op: 2012/03/22, 19:47:13 »
Na  mijn start met ubuntu 11.10 blijkt dat de browser FireFox geen video's van bijvoorbeeld www.nos.nl laat zien.
Ik probeerde al dingen te installeren, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Wat moet ik doen?

Wim
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: FireFox laat geen video's zien.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/22, 19:47:56 »
o ja, Firefox is versie 11.0
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Re: FireFox laat geen video's zien.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/22, 19:48:49 »
Werkt het wel met een andere browser?
Kon je het eerst wel bekijken?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: FireFox laat geen video's zien.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/22, 19:53:47 »
neen, ik heb nog met geen enkele andere browser gekeken.
Firefox wordt automatisch aanbevolen bij ubuntu 11.10
Als ik bij  www.nos.nl  op een filmpje klik, komt er direct een plaatje naar een ander filmpje.
Als ik het met windows van meneer gates doe komt er dan wel een filmpje.
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Re: FireFox laat geen video's zien.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/22, 22:09:40 »
Je dient daarvoor Flash player te hebben geïnstalleerd.

Dat doe je het best door het Softwarecentrum te openen en te zoeken naar restricted extra's ubuntu en dat pakket te installeren.
Flash zit daar mee in.

Succes !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: FireFox laat geen video's zien.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/22, 22:48:05 »
Joris, dankjewel!
Ik vond iets wat er op leek:  "niet vrije multimedia-extra's voor Ubuntu
Ik heb het geinstalleerd... (duurde een kwartier....)
Maar nu kan ik de video's zien.
Dus het werkt!

Alleen, heb ik nu niet veel te veel geinstalleerd?

Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Re: FireFox laat geen video's zien.
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/22, 22:54:09 »
Die "niet vrij multimedia-extra's" zijn meestal standaard in ubuntu geïnstalleerd. Dit is bij jou waarschijnlijk fout gegaan. Dus je hebt niet teveel geïnstalleerd, je had eerst gewoon te weinig.

Offline Tom

  • Lid
Re: FireFox laat geen video's zien.
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/22, 23:02:39 »
Joris, dankjewel!
Ik vond iets wat er op leek:  "niet vrije multimedia-extra's voor Ubuntu
Ik heb het geinstalleerd... (duurde een kwartier....)
Maar nu kan ik de video's zien.
Dus het werkt!

Alleen, heb ik nu niet veel te veel geinstalleerd?
Neen heeft u niet ,normaal voor de install, echt begint moet je dat aanvinken ,net zoals om de updates te gelijk op te halen en dat heeft u waarschijnlijk overzien.
Dus alles oké. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: FireFox laat geen video's zien.
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/22, 23:30:41 »
Die "niet vrij multimedia-extra's" zijn meestal standaard in ubuntu geïnstalleerd.
Dat zijn ze niet. Je moet ze altijd achteraf installeren. Juridische redenen.  :)

Re: FireFox laat geen video's zien.
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/22, 23:45:01 »
Goed dat het opgelost is !

Een tip: kijk eens bij Pjotr hierboven i.v.m. het 'direct te doen'-lijstje om je installatie grondig af te werken. Uiteraard ook voor andere zaken, dat spreekt voor zich ;) .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: FireFox laat geen video's zien.
« Reactie #10 Gepost op: 2012/03/23, 07:47:34 »
Heren, ( ik dacht dat er geen dames bij waren..) geweldig bedankt voor alle hulp.
Ik vind het echt fantastisch dat je op deze manier met pc's kunt omgaan.
Het kost niets en het werkt nog ook! En ik heb niet steeds het gevoel dat er toch wel weer
een financieel addertje onder het gras zit of dat een programma na 2 weken ineens niet meer
werkt.
Ik weet er heel weinig van, maar een korte vraag op dit forum en het probleem is opgelost.

Ik ben erg onder de indruk!!!

Ik ben nu met een soort proef installatie van al mijn gewenste programma's bezig.
Als ik alles werkend heb, begin in nog een keertje helemaal overnieuw en zak dan
achterover in mijn stoel en wordt een "echte" gebruiker.


Wim Apon
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline Suns

  • Lid
Re: FireFox laat geen video's zien.
« Reactie #11 Gepost op: 2012/03/23, 08:40:44 »
Heren, ( ik dacht dat er geen dames bij waren..) geweldig bedankt voor alle hulp.
Ik vind het echt fantastisch dat je op deze manier met pc's kunt omgaan.
Het kost niets en het werkt nog ook! En ik heb niet steeds het gevoel dat er toch wel weer
een financieel addertje onder het gras zit of dat een programma na 2 weken ineens niet meer
werkt.
Ik weet er heel weinig van, maar een korte vraag op dit forum en het probleem is opgelost.

Ik ben erg onder de indruk!!!

Ik ben nu met een soort proef installatie van al mijn gewenste programma's bezig.
Als ik alles werkend heb, begin in nog een keertje helemaal overnieuw en zak dan
achterover in mijn stoel en wordt een "echte" gebruiker.


Wim Apon


WimApon2 , wie is er hier dan een dame? , ik ben het tenminste niet :-))
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: FireFox laat geen video's zien.
« Reactie #12 Gepost op: 2012/03/23, 08:58:50 »
Kijk Suns, als er een dame bij was geweest had ik mijn tekstje hierboven begonnen met:
"Dame en Heren, geweldig bedankt etc..."

Ik vind het altijd leuk om als ik een lezing houd eerst even te kijken of er soms 1 dame in het gehoor
zit... ik begin dan altijd met:  goedenmiddag dame en heren....
Tis een beetje een academisch grapje.

Maar het doet er niet zo toe, ik ben ik elk geval heel blij met alle hulp!

Wim
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Re: FireFox laat geen video's zien.
« Reactie #13 Gepost op: 2012/04/08, 10:43:55 »
Gisteren heb ik de Moonlight add on geinstalleerd om een uitzending op uitzendinggemist.nl te bekijken. Dit werkte niet echt soepel. Bij vooruitspringen in de tijd van de video liep het beeld vast en soms bleef er de tekst 'video aan het laden staan', terwijl de video al prima liep.

Nu draait Journaal 24 van http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/wmv/ niet meer. Ik heb daarom Moonlight weer verwijderd, maar dit verhelpt het probleem niet. De video's op http://nos.nl/nieuws/video-en-audio/ werken vreemd genoeg wel. De Windows Media codec van Totem zo moeten worden gebruikt voor Journaal 24, maar werkt blijkbaar niet goed.

Zoals gesuggereerd in deze topic heb ik resticted extra's Ubuntu geinstalleerd. Maar dit verhelpt het probleem niet. Het beeld blijft nog steeds zwart.