Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dist-upgrade 1 prog, behouden  (gelezen 588 keer)

Offline carbon

  • Lid
dist-upgrade 1 prog, behouden
« Gepost op: 2017/10/30, 08:59:46 »
Halo allemaal.
Ik zou graag een dist-upgrade doen, maar dan is mijn Browser die ik gebruik weg..en ik wil mijn browser behouden!!
Wie weet hoe ik in de Terminal apt dist-upgrade kan doen en 1 specifiek programma kan behouden ??

Wie bepaald VOOR mij dat ik MIJN programma niet meer kan gebruiken door dist-upgrade ?

Is hier een makkelijke (opdracht Terminal) oplossing voor te vinden?

Carbon..
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: dist-upgrade 1 prog, behouden
« Reactie #1 Gepost op: 2017/10/30, 09:32:01 »
1. Over welke browser heb je het?
2. Welke versie van Ubuntu gebruik je?
3. Naar welke versie wil je upgraden?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline carbon

  • Lid
Re: dist-upgrade 1 prog, behouden
« Reactie #2 Gepost op: 2017/10/30, 11:15:53 »
Conkeror browser heb ik.
Ik gebruik antiX maar is gewoon een Debian. met apt get.
Upgrade naar de nieuwste, apt full-upgrade zou dat dan moeten zijn.

Het gaat mij om het behouden van de browser, kan ik voorkomen (met welke Debian dan ook) dat deze browser  gedilate word?
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: dist-upgrade 1 prog, behouden
« Reactie #3 Gepost op: 2017/10/30, 11:53:32 »
In debian zou de toverspreuk sudo apt-get install conkeror conkeror-spawn-process-helper moeten werken.
Dit staat op de website van conkeror beschreven.

Het onderwerp heb ik verplaatst naar het juiste hoofdstuk, dit gaat niet over Ubuntu.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline carbon

  • Lid
Re: dist-upgrade 1 prog, behouden
« Reactie #4 Gepost op: 2017/10/30, 12:07:11 »
Het was een algemene vraag Ron,  gewoon apt get vraag (Ubuntu Mint Debian antiX) doet er wat mij betreft niet toe met apt=get.
Hoe ik Conkeror moet ienstalleren dat weet ik wel..

De vraag was kan ik met apt upgrade voorkomen dat een bepaald  programma gedilate word die ik NIET gedilate wil hebben, maakt niet uit welk programma. Een programma die ik wil behouden, dat was de vraag!!

Dus wat mij betreft kan de vraag weer terug geplaatst worden naar software..

Carbon.
« Laatst bewerkt op: 2017/10/30, 12:14:03 door carbon »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: dist-upgrade 1 prog, behouden
« Reactie #5 Gepost op: 2017/10/30, 12:15:29 »
Allereerst: Waarom zou een browser verdwijnen? Is er een nieuwere versie, of anderzijds een compatibiliteitsprobleem waardoor Conkeror verwijderd wordt?
Om verder op je vraag in te gaan: sudo apt-mark hold <package-name> zet een pakket vast op een bepaalde versie, totdat het unhold commando gegeven wordt en het pakket weer van versie mag veranderen.

Verder: Als het niet om een *buntu distributie gaat staat 't in Andere Distributies, anders zou het een verschrikkelijke soep van distributies worden in S&C. Dat geldt dus ook voor vragen over distributie-overspannende pakketten.