Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: agenda op internet  (gelezen 1305 keer)

agenda op internet
« Gepost op: 2009/05/15, 22:48:30 »
L.S.

Op gevaar af dat ik hier toch niet op de goede plaats zit, toch maar de volgende vraag:
Ik zit als penningmeester bij een vereniging en wil vanuit die positie graag een agenda op internet opzetten om reservaties van het buurthuis (bijvoorbeeld voor feestjes) te registreren. Bedoeling is dat slechts een paar mensen de agenda kunnen invullen (mutaties doorvoeren), maar in principe iedereen de agenda kan inzien. Liefst heb ik natuurlijk een oplossing die gratis is en niet (te veel) wordt gehinderd door reclame. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen? Google al bekeken, maar die lijkt niet aan de wens van autorisaties tegemoet te kunnen komen.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2009/05/20, 10:46:56 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline xpired

  • Lid
Re: agenda op internet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/15, 22:57:46 »
Probeer eens de Google Agenda:
http://www.google.com/calendar/

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: agenda op internet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/15, 23:10:27 »
L.S.

Op gevaar af dat ik hier toch niet op de goede plaats zit, toch maar de volgende vraag:
Ik zit als penningmeester bij een vereniging en wil vanuit die positie graag een agenda op internet opzetten om reservaties van het buurthuis (bijvoorbeeld voor feestjes) te registreren. Bedoeling is dat slechts een paar mensen de agenda kunnen invullen (mutaties doorvoeren), maar in principe iedereen de agenda kan inzien. Liefst heb ik natuurlijk een oplossing die gratis is en niet (te veel) wordt gehinderd door reclame. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen? Google al bekeken, maar die lijkt niet aan de wens van autorisaties tegemoet te kunnen komen.

gegroet,
mrt

Volgens mij is Google Agenda uitemate geschikt voor verschillende beheerders. Ieder heeft dan een eigen gmail adres nodig. De hoofdbeheerder kan de agenda delen met de volgende opties:
Wijzigen en Beheren
Wijzigen
Afspraken bekijken
Beschikbaarheid bekijken
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Tom

  • Lid
Re: agenda op internet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/15, 23:47:12 »
Google agende is idd zeer goed voor zoiets.
Vriendelijke groet Tom. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: agenda op internet
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/16, 10:44:36 »
Ook ik raad Google Agenda aan :) Ik vind het heerlijk en gebruik het nu voor alles :)

Offline LexusIS

  • Lid
    • Werkplaatshandboeken voor Lexus en Honda op DVD
Re: agenda op internet
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/16, 16:36:07 »
Zelf gebruik ik ook de Google Agenda al enige jaren ; SUPER!

[OPGELOST]Re: agenda op internet
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/20, 10:46:06 »
Dank allemaal; het werkt inderdaad super.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Dave

  • Lid
Re: agenda op internet
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/20, 11:18:22 »
Citaat
Bedoeling is dat slechts een paar mensen de agenda kunnen invullen (mutaties doorvoeren), maar in principe iedereen de agenda kan inzien.

Dat laatste heb ik nog niet ontdekt in de google agenda.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: agenda op internet
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/20, 15:49:45 »
Citaat
Bedoeling is dat slechts een paar mensen de agenda kunnen invullen (mutaties doorvoeren), maar in principe iedereen de agenda kan inzien.

Dat laatste heb ik nog niet ontdekt in de google agenda.


Zit er wel in ;) je kan rechten geven aan bepaalde mensen om te editten, maar hem qua weergave toch op public zetten.