Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: virtualbox installeren in Ubuntu  (gelezen 1186 keer)

Offline stegert

  • Lid
virtualbox installeren in Ubuntu
« Gepost op: 2007/09/07, 21:29:21 »
Hallo,
Ik ben nog volledig leek met Linux maar heb nu Ubuntu geinstalleerd en was vervolgens van plan om virtualbox te installeren om zo enkele windows programma's toch te kunnen gebruiken.

Eerste naar de site van virtualbox gegeaan en deze gedownload vervolgens installeren opgestart echter na installatie kreeg ik niets te zien en toen ik in installeren/verwijderen wilde gebruiken gaf het systeem een melding dat iets niet goed werkte ook gebeurde dit bij synaptic.opnieuw het gehele systeem geinstalleerd echter wat doe ik nu fout.
bij het lezen van diverse forums en gebruikshandleidingen lees ik dat je eerst nog andere dingen moet installeren zoals Qt 3.3.5 en SDL 1.2.7 echter geen idee hoe ik dat zou moeten doen??

kan iemand mij vertellen welke akties je allemaal moet doen om Virtualbox geinstalleerd te krijgen?? en waar je deze akties dan allemaal moet uitvoeren??

Ook zag ik dat synaptic een mogelijkheid geeft om zaken te installeren en bij toepassingen > installeren/verwijderen de laatste is wel helder maar wat exact zijn de te installeren items van synaptic ??

mvrgr. Marco

Offline stegert

  • Lid
virtualbox installeren in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/07, 21:44:58 »
moet ik eerst het pakket downloaden en vervolgens in synaptic het pakket dan toevoegen dmv gedownloade pakketten toevoegen ?
en waar / hoe kan ik de repo dan toevoegen?

Guus

  • Gast
virtualbox installeren in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/07, 22:11:54 »
een repository is als het ware een warenhuis met een aantal downlaodbare programma's erin

hoe meer repos, hoe meer keus

om de virtualbox repo toe te voegen doe je het volgende:

Systeem -> Beheer -> Softwarebronnen

ga naar de "software van derden " tab en voeg het volgende toe

deb http://www.virtualbox.org/debian feisty non-freeDit is de officiele virtualbox repo met upgrades e.d

nu kun je naar virtualbox zoeken in synaptic en het installeren

Offline stegert

  • Lid
virtualbox installeren in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/07, 22:18:33 »
dank je ik ga het proberen.

Offline stegert

  • Lid
virtualbox installeren in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/07, 22:31:37 »
Gaat niet helemaal goed ik heb bovenstaande ingevoerd vervolgens afgesloten waarna de volgende melding ontstaat:


De informatie over beschikbare software is verouderd
Om updates te installeren uit nieuwe of gewijzigde softwarebronnen moet u de informatie over beschikbare software vernieuwen.
U heeft een internetverbinding nodig om door te gaan.

vevolgens als ik dan doorga krijg ik de ondergenoemde melding:

W: GPG error: http://www.virtualbox.org feisty Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 390EC3FF927CCC73

Oeps, wie kan me vertellen wat hier mis gaat.

Guus

  • Gast
virtualbox installeren in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/07, 23:04:28 »
key kan je op http://www.virtualbox.org/debian/innotek.asc downloaden opslaan in tekstbestand

ga naar softwarebronnen -> Echtheidscontrole en voeg het tekstbestand toe aan de lijst

Offline Soul-Sing

  • Lid
virtualbox installeren in Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/08, 09:34:07 »
en "onderteken" de licentie tijdens de installatie! anders loopt de installatie vast.