Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.  (gelezen 9852 keer)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Gepost op: 2008/10/02, 10:56:41 »
Alle sprookjes kennen een begin en een einde. Ook dit sprookje:

Er was eens een Hasselaar die iets nieuws wou proberen en op Ubuntu stootte... Sinds november 2005 loop ik hier af en toe eens rond, heb me lid gemaakt in februari 2006. Ik was lid 400ennogiets. Ben moderator geworden in september 2006 en heb deze functie met veel plezier uitgeoefend. Veel leuke en interessante mensen leren kennen. Een wereld is er voor me opengegaan.

Toch voelde ik redelijk snel aan dat ik veel te veel achter mijn pc zat en te weinig buiten kwam. Met Ubuntu-be heb ik me beziggehouden met het organiseren van een stand op de Dipro computerbeurzen in Hasselt. Ik heb de BitMappers leren kennen en samen met hun hebben we de Gutsy Release Party georganiseerd die een groter succes werd dan we verwacht hadden, gevolg veel te kleine ruimtes :) Voor de Hardy Release Party zagen we het groot en hebben we hard samengewerkt met Ubuntu-nl wat een groot succes voor beide parties werd. In Herk-de-Stad kwam meer dan 350 man opdagen, in Amsterdam zelfs meer dan 600.

De vermoeidheid is toen bij me toegeslagen, zoiets organiseren vraagt zeer veel aan je. Ik ben me meer en meer beginnen concentreren op andere dingen: Sporten. Ik loop nu 2 x per week en je vindt me nu 3 x per week in de fitness. Dit heeft uiteraard ook zijn gevolgen. Ik kom steeds minder en minder online. Ik vrees dat ik begin te vervreemden van Ubuntu-nl-be en de teamleden.

Mensen die me kennen weten dat ik mijn mening nogal heftig kan verdedigen als ik van mezelf vind dat ik een goed punt heb. Plots merk je dat je minder en minder begrepen wordt. Het gevoel er niet meer bij te horen komt als een koude rilling over me heen. En niet alleen dat, ik mis de energie om met vuur en verve mijn mening nog te willen verdedigen. Het boeit me niet meer. Tijd om een punt te plaatsen onder dit hoofdstuk.

Ik reken erop dat er nieuwe gemotiveerde mensen zullen opstaan om mijn plaats in te nemen en van de Intrepid release parties een succes maken. Ubuntu-nl-be heeft jullie inzet en doorzettingsvermogen nodig om van Ubuntu een succes te maken. Ubuntu heeft de kwaliteit om door iedereen gekend te zijn, jullie moeten ervoor zorgen dat de naam Ubuntu gehoord word. Succes.

Ik wil iedereen bedanken waar ik in deze 3 mooie jaren mee heb mogen samenwerken. Het waren prachtige tijden. Ik heb hier zelfs een paar goede vrienden aan overgehouden. Ik zal jullie nooit vergeten. Denk nu wel niet dat jullie al helemaal verlost van me zullen zijn, ik kom nog wel eens online maar het zal nooit meer zijn als ervoor. Ik zal waarschijnlijk wel nooit aan mijn 9.000ste post geraken ;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Joolz

  • Lid
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/02, 11:06:06 »
Hee bartek.

Super dat je er was en hartstikke bedankt voor alles wat je gedaan hebt voor ons en de community. Het is een kleine wereld, en wie weet komen we elkaar nog eens tegen (hier of elders, online of IRL).

Succes met het sporten (strak plan en god knows dat ik er momenteel veel te weinig aan doe) :-)

Joolz.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/02, 11:14:24 »
Geen leuk bericht, Bart.... Ik zal je missen hier.

Maar het verbaast me niet, want ik voelde zoiets al aankomen. Je was er niet zo vaak meer. De geestelijke slijtage is groot, zeker als je ook nog eens lid bent van Ubuntu-NL. Daar kan ik van meepraten....

Bedankt voor alles wat je hebt gedaan in de afgelopen jaren. Het modereren was een intensieve klus, en je hebt veel mensen geholpen. En dan waren er ook nog de zeer geslaagde release parties en de presentaties: mede door jouw inspanningen staat Ubuntu nu stevig op de kaart.

Ik denk dat je een goede keus maakt voor jezelf. Je hebt groot gelijk. Voor Ubuntu-nl-be is het jammer, maar die overleeft het wel. Uiteindelijk is niemand onmisbaar, en dat is maar goed ook.   :-)

Kom af en toe nog eens wat rondhangen hier, al is het maar in de Off Topic stamkroeg... Ik zie je graag nog 's.

Trouwens: als je dezelfde hoeveelheid tijd die je in Ubuntu hebt gestoken, nu in sport gaat steken, dan doe je de volgende keer ongetwijfeld mee aan de Olympische Spelen!   :-)

Groet, Piet.

Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/02, 11:17:30 »
Partir c'est mourir un peu. Zeggen ze wel eens.
En verdomd nog an toe, het is nog waar ook.

Laat het duidelijk zijn: als iemand hart en ziel aan Ubuntu heeft gegeven, dan ben jij dat wel.
Het is goed geweest, beregezellig, maar ook soms heftig oneens over dingen. Zo gaat dat en dat mag en moet soms, wil je dingen helder krijgen.
Ik zal je heel erg missen: je tomeloze energie, de daadkracht, je organisatietalent, de gezelligheid, de humor en de dwarsligger die je bent en je als organisatie nodig hebt om de trein verder te laten gaan.
Zonder jou wordt het niet meer hetzelfde. Een stuk saaier. Je was en bent een goeie maat, maar nu is het tijd om een stap opzij te zetten. Het emmertje is vol.
Al hoe vervelend dat is, toch denk en hoop ik dat je wel weer hier en daar je kop om de deur steekt.
En ja, een besturingssysteem is alleen maar een besturingssysteem. Er is veel meer in het leven en het is goed ook daar tijd voor te nemen.

Dag Bart, het ga je goed.
Verdomd.
Partir c'est mourir.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/02, 11:25:00 »
Hey Bart
Spijtig dat je weggaat maar je moet je hart laten spreken en ik weet zeker dat dat bij jou het geval is.
Zoals hierboven al gezegd, de wereld is klein, we komen mekaar nog wel eens tegen hier of in een volgend leven ;)
Het ga je goed
Jef

Edit: .... en misschien komen we mekaar wel eens tegen in het Hezemeer :)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Rulus

  • Lid
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/02, 11:47:22 »
Hey Bart, jammer voor Ubuntu dat je weggaat, maar soms moet je ook eens eerst aan jezelf denken. Je enthousiasme en inzet was en is altijd enorm en dat zal gemist worden. De Hardy release party was fenomenaal, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet ;)

In elk geval alle succes toegewenst en misschien tot op de Intrepid party in Hasselt :)

Ciao!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/02, 11:51:39 »
hee bart,

dit doet au.ik ben niet zo goed in primair reageren.
enerverende tijden hebben we meegemaakt:
- de tijd dat het forum nog woest en ledig was, en toen ineens groot werd.
heb je meegemaakt, gezien en aan deelgenomen. je verantwoording genomen.
- de party´s, de enorme inzet en power van je.
- het avontuur van het ubuntu-member worden. erg leuk om op terug te zien. (ubuntumember blijf je gewoon, zit je aan vast, als een medaille op het revers...:) )
- het groter worden van heel unbuntu-nl, het vergaderen over van alles.
- het moe zijn na grote klussen, en dat allemaal naast je werk.

ik hoop je nog vaak hier te zien, en bedankt voor je inzet voor ubuntu-nl en je gezelschap in het algemeen.

groet!

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/02, 12:21:21 »
Ha Bart,
Wat jammer dat we je hier minder zullen zien. Je was altijd een toffe aanwezigheid en enorme stimulans voor veel mensen. Dit zal zeker heel inspirerend gewerkt hebben voor veel mensen en daaruit zullen de opvolgers wel opstaan. Ik hoop van je nog eens tegen te komen op een release party of een andere happening. Als dan je geen organisator meer bent, hebben we mat meer tijd om te kletsen ;)
Sport is een goede keuze en als je van tijd tot tijd een ubuntu T-shirt aantrekt, doe je nog de beste promotie: ubunteros zijn sportieve mensen. Maar niet door vensters springen hé! (Oei dat klinkt nogal dramatisch, maar je snapt de grap wel hoop ik ;) )
Veel succes met alles!
Stani

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/02, 12:52:35 »
Bart,
ik kan je begrijpen, maar leuk vind ik het niet.
Hopelijk raken we je niet helemaal kwijt, maar laat je je regelmatig toch nog zien.

Je weet waar ik woon, de deur staat voor jou altijd open !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/02, 12:57:06 »
Ja Bart, als mede-Hasselaar en Ubuntero kan ik niet anders dan jammer vinden dat je vertrekt. Ik heb je op beide installparties kort kunnen spreken en aan het werk gezien natuurlijk. Ik vindt het bijzonder spijtig dat het bij die 2 keer zal blijven, want je deed dat enorm goed!
Hopelijk vinden we in onze regio nog zulke mensen die het voortouw willen en durven nemen voor de Ubuntu-community!

Veel succes en plezier met je sport en alle andere dingen waar je nu wel tijd voor zal vinden!

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/02, 13:01:35 »
Beste Bart,
jammer!Las je berichtjes altijd met veel plezier,ook vanwege je grote kennis die je over ubuntu hebt.Vooral je veelal wijze uitspraken zal ik zeer zeker missen.Veel sterkte :)
Kubuntu 20.04

Offline Drummies

  • Lid
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/02, 13:24:55 »
beste bart

verbazing verbijstering maar zo herkenbaar je verwacht dit van ieder ander maar weer niet van jou

zelf vergelijk ik het een en ander altijd met een rugzak die kan je vol proppen totdat er niets meer bij kan kan,dan zal je er spullen uit moeten gaan halen om er nieuwe bij te kunnen stoppen die beslissing heb je genomen erg dapper

het ga je goed en ik respecteer je beslissing die zal namelijk niet makkelijk geweest zijn
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/02, 13:50:33 »
Beste Bart,
Jammer, maar alles is tijdelijk in dit leven.
Begrijp je motieven best en respecteer ze.
Velen hier zijn je dankbaar voor je langdurige, en hoogwaardige inzet.
Hopelijk kunnen we je hier nog regelmatig treffen.
Bedankt en verzwik je niet meteen helemaal aan de sport...
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline woteb

  • Lid
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/02, 14:53:01 »
Dag Bart,

Zoals Peter al schrijft: "Alles is tijdelijk in dit leven." En wat je zelf allemaal schrijft herken ik ook bij mijzelf. Op een gegeven moment 'heb je geen motivatie meer'. Dat is denk ik jouw bericht samengevat.
Daar loop ik zelf ook wel eens tegenaan. Dan is afstand nemen een goed remedie. Alleen, afstand nemen kan ook 'tijdelijk' zijn. En dan kruipt het bloed toch weer waar het niet kan gaan, en kom je dan weer terug. Zeker bij de Ubuntu community waar het 'elkaar helpen' kort gezegd, het motto is. Juist het elkaar helpen en lezen dat een oplossing, een hint, hoe onbelangrijk soms in eigen oog, voor een ander soms net hét middel is. Dus misschien zien we je hier wel weer terug, maar dan als 'gewoon' lid. Maar, dat zijn we als Ubuntero's eigenlijk allemaal.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline duportail

  • Lid
    • ubuntushop
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/02, 15:03:38 »
Zeer jammer Bart.
M.VDB van ubuntu-be.org wil ook downgraden.
Staat er iemand op in België?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/02, 15:44:49 »
Heel erg bedankt voor al het werk die je voor Ubuntu gedaan hebt.
Ik vind het jammer dat je besloten hebt om te stoppen en hoop dat je toch nog regelmatig hier langskomt.
Veel succes met je leven buiten Ubuntu, ik hoop dat je snel over je vermoeidheid heen komt.

Het ga je goed.

Offline lizardman

  • Lid
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/02, 15:57:48 »
Alles wat je voor Ubuntu gedaan hebt vereiste bezieling,  moed en doorzettingsvermogen. Dank daarvoor!
Het nemen van deze beslissing is heel zeker ook zwaar geweest. Respect daarvoor!
Ik wil je graag veel inspiratie toewensen bij het vinden van nieuw vuur.
En hopelijk komen we je hier nog eens tegen op het forum.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #17 Gepost op: 2008/10/02, 16:10:45 »
Beste Bart,
Als nieuw lid zijnde, ken ik u niet. Maar uw afscheid is prachtig en sereen geschreven, u blijkt een zeer aangenaam persoon te zijn. Het beste en voorspoed in uw toekomstig leven. Hopelijk komt u nog regelmatig kijken om bleutjes zoals ik uit de miserie te helpen. Het ga je goed!!

Quatroking

  • Gast
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #18 Gepost op: 2008/10/02, 16:58:52 »

jammer dat je weggaat, je was een fantastisch lid. Bai bai!

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #19 Gepost op: 2008/10/02, 18:08:14 »
Brr, spijtig nieuws waar ook ik een koude rilling van krijg.
Het viel ook mij wel op dat je nickname minder vaak op het forum verscheen dan enige tijd geleden.

Citaat
Hopelijk vinden we in onze regio nog zulke mensen die het voortouw willen en durven nemen voor de Ubuntu-community!
Sluit ik me bij aan, al besef ik dat dat moeilijk zal zijn...

Alleszins, Bart, amuseer je en geniet er verder van ;-)!

Groetjes,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Dave

  • Lid
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #20 Gepost op: 2008/10/02, 19:05:45 »
Veel zaken zijn belangrijker in het leven dan internet.
Al vind ik het wel jammer dat het nu meer een algehele stop is dan gewoon wat tandjes terug.
Nietemin bedankt voor je bijdrages.
Met de topic titel dacht ik ff die is terug naar windows maar zo erg was het nog niet gelukkig.

Offline Kev

  • Lid
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #21 Gepost op: 2008/10/02, 21:08:45 »
Ik ga u hier serieus missen Bart, elke keer als ik me inzette voor Ubuntu dan was dit omdat ge mij inspireerde om het te doen, omdat ge me op sleeptouw nam en zelfs dat je het geduld en de tijd nam om ervoor te zorgen dat ik zonder kleerscheuren erdoor raakte.
Dat zal ik waarlijk missen en als ik de moed had om je plaats in te nemen, zou ik me met volle overgave ervoor aangeboden hebben, maar dit kan ik niet, nu toch niet.
Misschien in de loop der tijd zal dat wel kunnen, maar tot dan zal ik uw inbreng en motivatie serieus gaan missen.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #22 Gepost op: 2008/10/02, 21:36:51 »
Harstikke bedankt voor alles bartek, we zullen je nooit vergeten... Je was een goeie aanwinst voor dit forum, ook al ken ik je eigenlijk nauwelijks.

Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #23 Gepost op: 2008/10/02, 22:06:50 »
Citaat
Ik zeg u geen vaarwel mijn vriend
Dra zien w'elkander weer
Zodra de lente komt in't land
Zien wij elkander weer

Dat elk nu neemt zijn vrienden hand
En houde vastgesnoerd
Zo gaan wij zonder wijlen langst de baan
...
Van harte,

Prosper.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline joop905

  • Lid
Er zijn tijden van komen en tijden van gaan.
« Reactie #24 Gepost op: 2008/10/02, 22:13:54 »
Hartstikke bedankt voor alles bartek
Veel succes met alles!

GrJoop905.