Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NavMan  (gelezen 2770 keer)

Offline Duckie

  • Lid
NavMan
« Gepost op: 2007/05/22, 17:56:04 »
Ik zit er aan te denken om een Navman navigatie-systeem aan te schaffen. Nu hebben vrienden van mij zo'n ding en het lijkt erop dat je hem alleen kunt gebruiken i.c.m. Windows. Is er iemand die zo'n apparaat heeft i.c.m. Ubuntu?
Voordat ik tot de aanschaf over ga wil ik eerst zeker weten dat het mogelijk is.
Alvast bedankt voor jullie bijdragen.
____________________________________________

Nizzle

  • Gast
NavMan
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/22, 18:14:49 »
NAVMAN IS WAARDELOOS!

mijn opa had dat ding.. na veel gezeur en veel te veel moeite heeft hij hem omgeruild voor een tom tom one en dat werkt wel prima
Citaat van: moderator
Tekst aangepast, om dames niet af te schrikken

Offline Duckie

  • Lid
NavMan
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/22, 18:28:05 »
Citaat van: Nizzle
NAVMAN IS WAARDELOOS!

mijn opa had dat ding.. na veel gezeur en veel te veel moeite heeft hij hem omgeruild voor een tom tom one en dat werkt wel prima
Oke... ik begrijp dat je het geen fijn apparaat vindt. Maar kun je dat dan aub op een iets andere wijze verwoorden.

Overigens wel leuk om te lezen dat TomTomOne wel zal gaan werken. Is ook nog een (wat duurdere) optie.
____________________________________________

Offline vliegje20

  • Lid
NavMan
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/22, 18:54:17 »
Ik denk niet dat een TomTomOne zal gaan werken op ubuntu. Ik heb zelf zo'n TomTom en de TomTomHome heb je nodig voor updates en dergelijke en die kun je niet draaien onder Ubuntu en ook niet onder Wine.

Wat Nizzle bedoelde is de werking van het apparaat denk ik.

Nizzle

  • Gast
NavMan
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/22, 20:49:17 »
bedoelde idd het aparaat zelf..
de navman was 1 groot drama om werkend te krijgen in de auto en dat ding verdwaalde nog ook als je 1x verkeerd reed dan moet hij weer 5 minuten laden waarna je dus alweer op een andere weg zit en hij weer opnieuw gaat laden

tomtom one ging 1x laden (net zo lang zelfs..) en corrigeerde alles wat je verkeerd rijd zonder opnieuw te denken

met updates en dergelijke werkt die navman niet op windows of op ubuntu dus dat maakt weinig uit
de tom tom one geen idee dat werkte gewoon dus heb er toen helemaal niets voor geinstalleerd.. vooral aangezien die updates tomtom plus ofzo willen en dat wil een bluetooth telefoon om onderweg te kunnen updaten en mijn opa heeft niet eens een mobiel..

Azalin

  • Gast
NavMan
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/22, 21:39:36 »
Mm, ik heb afgelopen weekend Route 66 Mobile 7 gekocht en ja, de updates zijn dus ingepakt in een EXE... nu ben ik de blije bezitter van CrossOver Office en Route 66 kon ik zonder enig probleem middels CXOffice en de EXE updaten naar de nieuwste versie... MIsschien dat dat een idee is? Of anders in ieder geval CXOffice aanschaffen?

Offline Duckie

  • Lid
NavMan
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/22, 22:20:17 »
Als ik dit allemaal zo lees hebben de navigatieprogrammabedenkers (3xwoordwaarde!?) nog een hoop werk te doen.
Ik denk dat ik dan inderdaad beter aan een Route 66 Mobile kan denken. Eventueel i.c.m. CrossOverOffice, zoals Azalin schrijft.
Maar meer ideeën zijn natuurlijk van harte welkom.
____________________________________________

Azalin

  • Gast
NavMan
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/22, 22:52:14 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelden naar "gewoon" Wine grijp.. het zou best kunnen dat je CrossOver Office niet eens nodig hebt voor Route 66 ... Ik zal het eens proberen.

UPDATE: Het ziet er naar uit dat de laatste versie van Wine de updater maar half ondersteunt... Ik heb er niet heel veel moeite voor genomen aangezien ik mijn versie al een keer heb geupdate maar halverwege knikkerde het programma zichzelf er gewoon uit. Dat had ik met cross over office dus niet. Het fijne van Mobile 7 (voor mijn Symbian Nokia) is dat je de inhoud van je MMC kaart gewoon kan kopieren en activeren kan ook gewoon op de telefoon zelf dus je hebt weinig met de PC van doen. Hoe dat met andere Route 66 versies werkt weet ik natuurlijk niet ... maar voor de Nokia en andere Symbian devices werkt het erg fijn.

Overigens, als je wilt kun je ook proberen om VMware en Windows in combinatie met je navigatie software te gebruiken. Maar ik geloof dat dat al een keer gemeld is hier...

Offline Duckie

  • Lid
NavMan
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/22, 23:15:10 »
Citaat van: Azalin
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelden naar "gewoon" Wine grijp.. het zou best kunnen dat je CrossOver Office niet eens nodig hebt voor Route 66 ... Ik zal het eens proberen.

UPDATE: Het ziet er naar uit dat de laatste versie van Wine de updater maar half ondersteunt... Ik heb er niet heel veel moeite voor genomen aangezien ik mijn versie al een keer heb geupdate maar halverwege knikkerde het programma zichzelf er gewoon uit. Dat had ik met cross over office dus niet. Het fijne van Mobile 7 (voor mijn Symbian Nokia) is dat je de inhoud van je MMC kaart gewoon kan kopieren en activeren kan ook gewoon op de telefoon zelf dus je hebt weinig met de PC van doen. Hoe dat met andere Route 66 versies werkt weet ik natuurlijk niet ... maar voor de Nokia en andere Symbian devices werkt het erg fijn.

Overigens, als je wilt kun je ook proberen om VMware en Windows in combinatie met je navigatie software te gebruiken. Maar ik geloof dat dat al een keer gemeld is hier...
Bedankt voor het proberen in ieder geval.
Windows op VMware zou een optie kunnen zijn, behalve dan dat ik geen exemplaar van Windows heb en ik niet zo veel zin heb in "gekraakte" versies.
Op zich denk ik dat het wel het geld waard is om CrossOverOffice aan te schaffen, als ik daarmee dan kan updaten en nieuwe kaarten en zo installeren.
____________________________________________

Azalin

  • Gast
NavMan
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/23, 07:20:55 »
Let wel op, Route 66 Mobile 7 is voor mobiele telefoons, maar deze is er ook voor Windows Mobile, PPC (pocket pc) en als "stand alone" zoiets als TomTom: http://www.route66.nl/route66/products.php?cid=NL&sec=0&ssec=2&prodid=3453

Hoe het updaten met die apparaten gaat dat weet ik niet, maar met de Mobile 7 voor Symbians ging het dus prima.

Offline Duckie

  • Lid
NavMan
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/23, 14:41:56 »
Citaat van: Azalin
Let wel op, Route 66 Mobile 7 is voor mobiele telefoons, maar deze is er ook voor Windows Mobile, PPC (pocket pc) en als "stand alone" zoiets als TomTom: http://www.route66.nl/route66/products.php?cid=NL&sec=0&ssec=2&prodid=3453

Hoe het updaten met die apparaten gaat dat weet ik niet, maar met de Mobile 7 voor Symbians ging het dus prima.
oke, dank je.
Ook niet echt voor mij dus. Ik heb een Palm pda met TomTom maar kan deze niet updaten naar een nieuwere versie omdat het ding gewoon te oud is.
Misschien dan toch maar weer een nieuwe pda. Die ik nu heb kan ik gewoon gebruiken onder Ubuntu. Het updaten is gewoon een kwestie van de hele boel op de geheugenkaart te zetten en dan werkt het. Ik had even de stille hoop dat dat met een "normaal" navigatiesysteem ook zo was.
____________________________________________

Azalin

  • Gast
NavMan
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/23, 16:15:09 »
Volgens mij is dat ook het geval met de Chicago PND maar daar heb ik dus geen ervaring mee en aangezien het aardig wat geld is een zure grap als het niet blijkt te werken :) Misschien dat iemand anders nog wat ervaring icm Ubuntu heeft... eigenlijk zou de topic naam van deze thread veranderd moeten worden in "Ubuntu en navigatie software/hardware"