Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De donkere kracht van Madwifi?  (gelezen 864 keer)

PieterD

  • Gast
De donkere kracht van Madwifi?
« Gepost op: 2008/04/07, 13:44:34 »
Hallo,

Een merkwaardig probleem waarvan ik nog niks op internet heb gevonden.

De config: Een Acer 5315 laptop met de bekende Atheros-wifi

Daarop wilde ik (naast WINXP)  ook Xubuntu installeren zoals op mijn desktop. Installatie gaat normaal en zonder problemen. Maar nu het merkwaardige: om mijn Atheros 5007 aan de praat te krijgen de madwifi geïnstalleerd. Na een reboot werkte mijn draadloos kaartje direkt maar..... ik heb nu een zaklamp nodig om nog iets op mijn scherm te kunnen zien! Veel te donker en de helderheid is niet hoger te maken met de bekende knoppen op deze laptop.
Even een reboot naar winxp en.....geen enkel probleem met het scherm. Ook niet met Xubuntu vóór ik die madwifi had geïnstalleerd.

Nog even een andere test: de wifi uitschakelen en weer een reboot. Scherm in Xubuntu weer normaal. Wifi weer inschakelen en reboot ---> scherm weer donker.
Ik denk dus dat het iets met die madwifi te maken heeft. Kun je in Xubuntu ergens de helderheid instellen in een of ander config bestandje?

Aanvulling: bij ingeschakelde Madwifi is ook het scherm in winXP donker....

Offline glupper68

  • Lid
De donkere kracht van Madwifi?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/07, 10:26:58 »
Geldt ook voor mijn laptop. Na de installatie van Hardy bleek ook mijn scherm vele tinten donkerder te zijn. Ik kan amper wat zien. Geprobeerd een nieuwe versie instal te doen. Dit werkte in eerste instantie goed maar na de updates weer hetzelfde probleem!
Ook mijn geluidskaart werkt niet meer (zie voor specificaties hieronder)

Jammer, ik was erg gecharmeerd van Ubuntu, maar ben voorlopig weer terug naar Windows. Mede omdat ik geen response kreeg op eerdere vragen hierover, en een zoekwerk op verschillende forums niets opleverde.

Ik zit nu met een klaptop waarop twee donkere versies van Ub untu staan en een windowsomgeving.
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

De donkere kracht van Madwifi?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/07, 11:05:10 »
Het is misschien hetzelfde maar het idee ziet er mij wel goed uit: zorg ervoor dat Xubuntu je "brightness" onthoud bij het afsluiten. bron
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB