Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: chrome 10 is uit. Ook voor Linux  (gelezen 14419 keer)

Offline hvb

  • Lid
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #50 Gepost op: 2011/03/11, 19:56:10 »
"Ik zit nu op 12.0.700.0"

Hoe doe je dat? De laatst beschikbare unstable versie is 11.0.696.0

gewoon systeem-beheer-updatebeheer

nieuwste is 12.0701.0

Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #51 Gepost op: 2011/03/11, 20:00:10 »
Het gaat opeens hard met de updates, kreeg via Updatebeheer versie 13.0.7.3 binnen =D ... maar eh nu even serieus. Wat bedoelen jullie met dat puntenaantal? Heb het topic even teruggeken maar kan nergens vinden waar het eigenlijk over gaat, of ik heb weer eens over iets heengekeken.

Offline hvb

  • Lid
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #52 Gepost op: 2011/03/11, 20:14:34 »
Chromium 11.0.696.0 (77272) Ubuntu 10.04 gebruik ik nu, nog steeds 293 punten.
Ik denk dat er in jouw systeem iets anders mis is. Misschien de drivers van je videokaart?

Heb ik ook al aan gedacht, maar waarom heb ik webgl dan wel gehad.
Beide computers hebben ati radeon kaarten, ik meen 9250 en 5670.

Soms doen ze beide vreemd met installeren, bij de oude computer kan ik t/m lucid aan de slag maar bij maverick krijg ik op de monitor na het eerste keuze beeld te zien: geen bronsignaal (drivers?). Dan mag ik al blij zijn als de dvd gepakt wordt (kan nog niet met usb).

Bij mijn nieuwe aldi computer heb ik lucid geinstalleerd met de vga kabel en later de dvid kabel gebruikt.
Bij maverick kreeg ik met de dvid kabel  bij het uitproberen te zien: geen bronsignaal. Bij het uitproberen van een alfaversie van natty gaf de dvid kabel wel beeld.

Ik ben niet zo'n technicus, het wordt er de laatste tijd niet makkelijker op met installeren.
Voor lucid heb ik hier nooit iets van gemerkt.

Offline hvb

  • Lid
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #53 Gepost op: 2011/03/11, 20:20:16 »
Het gaat opeens hard met de updates, kreeg via Updatebeheer versie 13.0.7.3 binnen =D ... maar eh nu even serieus. Wat bedoelen jullie met dat puntenaantal? Heb het topic even teruggeken maar kan nergens vinden waar het eigenlijk over gaat, of ik heb weer eens over iets heengekeken.

Is ook een zijstraatje, iets met html5 (zie http://html5test.com/)

Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #54 Gepost op: 2011/03/11, 20:24:05 »
Ah bedankt.

FireFox 3.6.15 --> 155 punten
Chromium 10.0.648.127 --> 288 punten 

Offline hvb

  • Lid
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #55 Gepost op: 2011/03/11, 20:26:32 »
Ah bedankt.

FireFox 3.6.15 --> 155 punten
Chromium 10.0.648.127 --> 288 punten 

graag gedaan

je hoort nu bij de ingewijden

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #56 Gepost op: 2011/03/12, 00:41:44 »
Weet iemand overigens hoe ik Moonlight aan de praat krijg in Chromium?
Dat werkt nu niet standaard en voor Silverlight content moet ik dus terug naar FF...

Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #57 Gepost op: 2011/03/12, 10:51:55 »
Met Chromium gaan naar http://www.go-mono.com/moonlight/
Dan de Moonlight-extensie installeren vanaf die pagina.
De eerste keer dat je een website tegenkomt die Silverlight vereist, klik je met de rechtermuisknop in het Silverlight-filmpje/programma en kies je voor 'Install Microsoft Media Codec Pack'. Dit hoeft slechts eenmalig, hierna werkt Moonlight naar behoren. Ververs na het installeren van het Codec Pack even de pagina. Et voila :)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #58 Gepost op: 2011/03/12, 11:17:40 »
Hmmm, ik had eerst de plugin vanuit het software centrum gevonden en geinstalleerd.
Daarna zag ik jouw tip en heb ik die weer verwijderd om vervolgens versie3.99-4.00 binnen te halen zoals je zei.
Resultaat: geen werkende moonlight?

Misschien een idee hoe ik dat weer kan fixen?

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #59 Gepost op: 2011/03/12, 11:25:04 »
Herstel, het is al gefixt   XD

Alleen de beelden op nosheadlines.nl (over japan) doen het niet, maar de silverlight filmpjes van nederland24.nl doen het wel  ???

Offline Erik_m

  • Lid
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #60 Gepost op: 2011/03/12, 11:42:32 »
Mocht chromium opeens vinden dat je flashplayer out of date is (niet zo lekker geregeld ubuntu eigenlijk...), dan gewoon even flashplugin-nonfree instlleren en je krijgt weer de meest recente. Iig op lucid.

Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #61 Gepost op: 2011/03/12, 11:58:25 »
@Erik: "niet zo lekker geregeld ubuntu eigenlijk..."
Chromium heeft ingebouwde Flash Player, daar kan Ubuntu dus niks aan doen.

Offline Erik_m

  • Lid
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #62 Gepost op: 2011/03/12, 12:35:18 »
Maar als ie ingebouwd is, waarom werkt flashplugin-nonfree installeren dan? Dat heeft dan weer wel te maken met inbouw?

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #63 Gepost op: 2011/03/12, 13:48:33 »
Nog eens een vraagje over Chromium, want het werkt eigenlijk wel prettig.
Weet iemand misschien hoe je toetsen een functie kan geven binnen chromium? Ik heb onder FF de backspace toets als "terug" knop, maar weet niet hoe/of ik dat in Chromium in kan stellen?

Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #64 Gepost op: 2011/03/12, 17:27:00 »
@Erik: Volgens mij omdat die flashplugin-nonfree zich er doordouwt en dus de ingebouwde "overruled".
@valk: Backspace-toets gaat je niet lukken. En wel om deze reden:
"The backspace key was mapped to the browser ‘Back’ function in Mozilla and Chrome for consistency with Internet Explorer. However, to improve consistency with other applications running on Linux, it was decided that this mapping should be optional—and set based on which platform the browser was running on."
In dit geval betekend het dus dat het in de browsercode gedisabled is in Firefox en Chrome voor in ieder geval *buntu.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #65 Gepost op: 2011/03/13, 01:58:58 »
Optimaal, inderdaad! Dus het kan wel, maar je moet er iets voor doen. Zo is het in FF ook, daar werkt het ook niet ootb...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #66 Gepost op: 2011/03/13, 04:02:16 »
Chrome heeft inderdaad zijn eigen Flash. Google update het automatisch en zorgt er zo voor dat het constant geüpdatet is.
Was de enige browser die dat deed. kan ondertussen verandert zijn want ik weet niet wat de andere nu doen. maar Chrome was de veiligste browser hier door omdat  iet iedereen regelmatig de updates bij hielden. Dit is wel Onder Windows want ik begrijp dat in Ubuntu dat van zelf geregeld word, net zoals Google doet.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #67 Gepost op: 2011/03/13, 11:31:33 »
@valk: Backspace-toets gaat je niet lukken. En wel om deze reden:
"The backspace key was mapped to the browser ‘Back’ function in Mozilla and Chrome for consistency with Internet Explorer. However, to improve consistency with other applications running on Linux, it was decided that this mapping should be optional—and set based on which platform the browser was running on."
In dit geval betekend het dus dat het in de browsercode gedisabled is in Firefox en Chrome voor in ieder geval *buntu.

In FF onder ubuntu klopt het toch niet, want mbv about:config kan ik de backspace in FF wel van de Back functie voorzien. En blijkbaar is het voor Crome optional, dus het kan wel ergens, maar waar  ???

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #69 Gepost op: 2011/03/13, 13:51:31 »
Alt-pijltje naar links werkt in Chrome om een pagina terug te gaan.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: chrome 10 is uit. Ook voor Linux
« Reactie #70 Gepost op: 2011/03/13, 20:00:17 »
http://www.google.be/#hl=nl&source=hp&biw=1440&bih=709&q=backspace+chrome&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&fp=3bb346e829850f3e

Held, bedankt! :D

En dit vind ik handiger dan alt+pijltje naar links, want ik heb een enermax aurora micro wireless toetsenbord op mijn htpc. Backspace kan ik doen terwijl ik het TB vasthoud op de bank maar voor alt+pijltje moet ik het tb eerst weer neerleggen. :rolleyes: