Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ervaringen Hardy en KPN Internet bellen  (gelezen 1522 keer)

jschrijvers

  • Gast
Ervaringen Hardy en KPN Internet bellen
« Gepost op: 2008/05/11, 09:35:11 »
Zelf gebruik ik al ruim twee jaar met veel plezier Ubuntu als desktop en server. Binnenkort ga ik dit bij wat oudere kennisen van mij installeren. Deze mensen hebben KPN internet bellen met de Experiabox en een Siemens Gigaset. Ik ben benieuwd of er op dit forum mensen zijn die al ervaring hebben met Hardy en KPN internet bellen zodat ik weet waar ik rekening mee moet houden. Al wel gelezen dat er mensen zijn die met de vorige distro's ervaring hebben.

Ervaringen Hardy en KPN Internet bellen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/11, 10:27:12 »
De Experiabox zal wel werken. Een oplossing voor de Siemens staat in onderstaand draadje. (is dus even wat lastiger!)

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/21439

Als je gaat installeren, kun je beter zorgen dat je een werkende internetverbinding hebt met een kabeltje!

jschrijvers

  • Gast
Ervaringen Hardy en KPN Internet bellen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/12, 22:40:22 »
Ok bedankt voor de info.

Offline Dave

  • Lid
Ervaringen Hardy en KPN Internet bellen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/12, 23:36:12 »
hier ook kpn internet bellen en geen probleem mee.

Ervaringen Hardy en KPN Internet bellen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/09, 09:24:58 »
Met de Experiabox loopt alles probleemloos. Voor mijn laptop heb ik de Gigaset uitbreiding niet nodig, een gewoon wifi kaartje werkt ook prima. Wel even uitkijken welke wifikaart je pakt, maar mijn Linksys Wireless-G deed het zonder probleem. Mocht er wel een probleem zijn dan is die tip om eerst een draad internetverbinding te maken natuurlijk zeer zinvol om ff de goede drivers te kunnen downloaden.

Het enige waar ik problemen mee heb is de rekening die KPN stuurt. Die is in Evolution niet leesbaar, maar dat was in Mozilla Thunderbird (ja, voor mijnheer Gates z'n os-je) ook het geval.
:P
Succes.
Nobody expects the Spanish Inquisition! Oh lay!   :-)

Ervaringen Hardy en KPN Internet bellen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/09, 12:49:11 »
Hier werkt de zilveren KPN experiabox perfect samen met Ubuntu. Maakt niet uit of ik draadloos of bekabeld gebruik.
Wel heb ik een extra router moeten plaatsen ivm grotere afstanden die ik soms moet overbruggen (>40m).
Die router (Bellkin pre-N router) is als accesspoint perfect en wordt direct met WPA en alles erop en eraan herkend door Ubuntu. Ik gebruik daarbij een(belkin) USB stick omdat in een oudere desktop geen draadloos kaartje zit. De de laptops hebben er ook geen probleem mee (HP en Acer).
Wel had ik af en toe een probleem dat ik de experiabox zelf niet draadloos kon ontvangen (ook niet in Wondows). Dat heb ik opgelost door hem op een ander kanaal te zetten.
Succes met installeren. Leuk hoor want meeste mensen denken bij Linux aan iets totaal nieuws en krijgen dan Ubuntu waar bijna alles heel vanzelfsprekend werkt en te vinden is.
Ik hoop dat je niet teveel hardware/driver probleempjes tegenkomt.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood