Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluidsbestanden van android naar ubuntu  (gelezen 3249 keer)

Offline henkchr

  • Lid
geluidsbestanden van android naar ubuntu
« Gepost op: 2019/03/23, 15:23:56 »
Hoe kan ik geluids (audio) bestanden gemaakt met android mobiel gemakkelijk van mobiel
naar ubuntu kopieren of verplaatsten ?
Daar het om 16 gb gaat redt ik het niet met dropbox en dit duurt ook veel te lang.

Als ik de mobiel aansluit op ubuntu komen de bestanden van de mobiel niet in beeld.

Is er een manier om eenvoudig de bestanden , (mp3´s als het goed is) toch te verplaasten naar de pc ?

Alvast dank

Re: geluidsbestanden van android naar ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2019/03/23, 15:55:04 »
Misschien kan je hier wat info uithalen : https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=104537.0
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline vanadium

  • Lid
Re: geluidsbestanden van android naar ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2019/03/23, 16:17:59 »
Je mobieltje via USB aanschakelen aan je computer. Op je telefoon zal in je notificatie een melding komen omtrent "USB opties". Daar kies je dan voor data overdracht. Vanaf dan doet je telefoon zich voor als een harde schijf, en kan je bestanden daar naar Ubuntu kopiëren of verplaatsen. Deze aanpak garandeert je de snelste gegevensoverdracht.

Offline henkchr

  • Lid
Re: geluidsbestanden van android naar ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2019/03/23, 17:05:22 »
dank !!!  , heb het gelukkig eenvoudig kunnen oplossen op de mobiel door daar
onder verbonden apparaten bij usb gebruiken, dit te zetten op bestanden overbrengen.


swake

  • Gast
Re: geluidsbestanden van android naar ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2019/03/23, 19:45:25 »
Als de overdracht zo eenvoudig gebeurd is zou ik je toch adviseren om je Android apparaat te beveiligen . Bij verlies van je apparaat kan de vinder aan al de opgeslagen data .