Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: zet een nieuwe Android (4.2.2 Jelly Bean) op je Samsung Galaxy Gio  (gelezen 21054 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: zet een nieuwe Android (4.2.2 Jelly Bean) op je Samsung Galaxy Gio
« Reactie #25 Gepost op: 2014/12/09, 17:03:01 »
Bedankt, apps verplaatsen naar de SD-kaart lukt niet.
Niet allemaal, maar met AVG TuneUp kun je sommige wel naar de SD-kaart verplaatsen.... Alle beetjes helpen.

Offline h2o

  • Lid
Re: Tip: zet een nieuwe Android (4.2.2 Jelly Bean) op je Samsung Galaxy Gio
« Reactie #26 Gepost op: 2014/12/09, 19:27:52 »
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb zelf twee Alactels, een POP C1 en een POP C3. Voor die telefoons kan ik tot nu toe geen custom ROM's vinden. Wat ik heb gedaan, en dat is misschien een tip, is het volgende:

Ik heb de SuperSU en ROM Toolbox op gezet. SuperSU om de telefoons in root te laten lopen. Met ROM Toolbox heb ik alle programma's die ik niet nodig heb, een voor een op freeze gezet. Hierbij ook een heleboel Google spullen die je normaliter niet eens kunt uitschakelen. Getest of het geen kwaad kan en dan de volgende. Toen ik dat eenmaal goed in orde had heb ik met ROM toolbox  (ROOTbrowser) eens in de directory custpack >> App alleonnodige programma's verwijderd. Daarna een recovery reset gedaan en dan krijg je een heel kale telefoon zonder poespas die je niet nodig hebt.

De telefoons gaan met gemak nu > 5 dagen op een acculading en als je zuinig te werk gaat heb ik 7 dagen gehaald. De telefoons zijn nu ook een heel stuk sneller geworden.

Als je er een liefhebber van ben...... Ik heb er launcher 8 op gezet. Draait nu als een soort Windows Phone. Voor mij als 50-plusser met ménière veel overzichtelijker dan al die andere Android launchers.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Tip: zet een nieuwe Android (4.2.2 Jelly Bean) op je Samsung Galaxy Gio
« Reactie #27 Gepost op: 2015/03/06, 20:42:32 »
Hallo Pjotr,

Ik ben begonnen om mijn Gio te upgraden volgens jouw omschrijving. Iets te enthuosiast. Ik had beter eerst alle bestanden kunnen downloaden. De link om cm-10.1.6-GT-S5660-gio.zip te downloaden is dood  :( .
Is dit bestand nog ergens te vinden?
Ik heb nu een telefoon die niets meer doet.

Edit:

OK, ik heb het gevonden.

http://runamux.net/search/view/zip/mAVG3Klcba/cm-1016-GT-S5660-gio.html

En hij doet het.
Thanks anyway!!! :-)
« Laatst bewerkt op: 2015/03/06, 22:12:36 door Ploeteraar »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: zet een nieuwe Android (4.2.2 Jelly Bean) op je Samsung Galaxy Gio
« Reactie #28 Gepost op: 2015/03/06, 23:16:24 »
Bedankt voor het doorgeven! Ik heb de dode webkoppeling inmiddels vervangen door een goede.  :)

Offline Triteron_

  • Lid
Re: Tip: zet een nieuwe Android (4.2.2 Jelly Bean) op je Samsung Galaxy Gio
« Reactie #29 Gepost op: 2016/01/08, 19:38:31 »
Ik ben van plan om deze exacte versie van CM op mijn GIO te zetten. Kan iemand misschien verifiëren of de GPS en apps zoals "Runkeeper" en "Zombies, Run!" werken? Ik hoop namelijk dat dit lekkerder loopt dan met een OPO en ik zie op veel websites dat de meeste roms geen werkende gps functie hebben. Bvd.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: zet een nieuwe Android (4.2.2 Jelly Bean) op je Samsung Galaxy Gio
« Reactie #30 Gepost op: 2016/01/08, 21:18:44 »
Ik ben van plan om deze exacte versie van CM op mijn GIO te zetten. Kan iemand misschien verifiëren of de GPS en apps zoals "Runkeeper" en "Zombies, Run!" werken? Ik hoop namelijk dat dit lekkerder loopt dan met een OPO en ik zie op veel websites dat de meeste roms geen werkende gps functie hebben. Bvd.
Ik heb die Gio inmiddels niet meer (doorverkocht). Maar voor zover ik me kan herinneren, deed alles het gewoon. Inclusief GPS. Van CyanogenMod mag je ook kwaliteit verwachten....  =D

Offline catshoe

  • Lid
Re: Tip: zet een nieuwe Android (4.2.2 Jelly Bean) op je Samsung Galaxy Gio
« Reactie #31 Gepost op: 2017/08/06, 02:01:17 »
Bedankt voor het doorgeven! Ik heb de dode webkoppeling inmiddels vervangen door een goede.  :)
Zou je me nog aan het bestand "cm-10.1.6-GT-S5660-gio.zip" kunnen helpen? Bedankt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: zet een nieuwe Android (4.2.2 Jelly Bean) op je Samsung Galaxy Gio
« Reactie #32 Gepost op: 2017/08/06, 10:38:01 »
Zo te zien niet meer, maar je zou deze kunnen proberen:
https://www.androidfilehost.com/?fid=22897186102575211

Uiteraard geheel op eigen risico..... Ik heb geen enkele ervaring met dit bouwsel, en ik heb geen idee of het betrouwbaar is.

Overigens is die handleiding van mij niet erg bruikbaar meer, want ook Jelly Bean is zwaar verouderd en onveilig. Ik handhaaf 'm alleen, omdat ik 'm in de toekomst misschien wil aanpassen voor een andere telefoon en een andere versie van Android.
« Laatst bewerkt op: 2017/08/06, 12:12:05 door Pjotr »

Offline midas

  • Lid
Re: Tip: zet een nieuwe Android (4.2.2 Jelly Bean) op je Samsung Galaxy Gio
« Reactie #33 Gepost op: 2017/10/22, 09:36:32 »
Lineage OS biedt wellicht perspectieven:

https://lineageos.org/
Linux Mint 20.2 Cinnamon