Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afscheid Firefox ,na jaren van samenwerking (2006) heb ik afscheid genomen.  (gelezen 3031 keer)

Offline carbon

  • Lid
Ik heb Firefox er ook afgeflikkerd, veel te zwaar en te LOMP.
Heb je ook de nieuwe FF Quantum (v57+) geprobeerd?
Nee niet, (hoef ik ook niet) qua snelheid kan het niet tegen uzbl luakit en dat soort van browsers op.
Bijzonder. Iets niet uitproberen maar toch al zeker weten dat het niks is.
Ja maar nogmaals 15% cpu scrollend op facebook zal die noooooit halen  . dus nee ik ga het niet eens uitproberen  :P
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline MKe

  • Lid
Tja luakit is wel een fijne browser. Ik gebruik het ook veel. Firefox is echter een stuk veelzijdiger naar mijn mening.

Offline carbon

  • Lid
Tja luakit is wel een fijne browser. Ik gebruik het ook veel. Firefox is echter een stuk veelzijdiger naar mijn mening.
Ben ik wel met je eens!

Maar ik  hou van snelheid, de tijdwinst die ik met uzbl haal tov van bvb FF is waanzinnig..voor mij geen denken meer aan om me te moeten ergerren aan lompheid en hoge cpu usage traag scrollen en noem het maar op..

Maarja  als je meer en meer veelzijdiger wil ja de zit je met lompheid opgescheept zo werkt dat nu eenmaal..maar als je die veelzijdigheid leuk vind en de traagheid/lompheid op de koop toeneemt. Ben allang blij dat ik van de traagheid van Window,s af  ben..en om dan traag werkende programmas te draaien is wat mij betreft niet meer van deze tijd (mijn mening)  :)

« Laatst bewerkt op: 2017/11/25, 21:05:30 door carbon »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline MKe

  • Lid
Toch is deze Firefox en stuk minder lomp dan eerst. Het voordeel is ook dat je up to date bent met beveiliging, terwijl je bij uzbl zit met oude code en het brakke webkit1. Niets ten nadele van uzb, het blijft een prima browser verder.

Offline carbon

  • Lid
Tegenwoordig met webkit2, wat het verschil is zal ik eens opzoeken.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

DarkEra

  • Gast
Grappig, ik ben ooit van FF naar chrome overgestapt en met de nieuwe versie van deze week meteen weer teruggestapt.
(Processor belasting en geheugengebruik lijkt in deze versie echt veel minder dan eerst en zeker veel minder dan Chrome.)
Ik haal nu (weer) 4 uur op een accu ipv 3.

En qua layout lijkt het zoveel op chrome dan ik er zo verder mee kon.

Helaas deel ik de ervaringen niet als het gaat om het geheugen gebruik dat volgens Mozilla 30% minder zou zijn in vergelijking tot Chrome. Beiden verbruiken naar mijn mening evenveel en daarbij heb ik in Chrome iets meer add-ons zitten ook nog.

Latere edit: In het screenshotje hieronder zie je zelfs dat Chrome lichter is, beide browsers met 1 tab open en op dezelfde pagina:

« Laatst bewerkt op: 2017/11/26, 17:48:48 door Maik »

Helaas deel ik de ervaringen niet als het gaat om het geheugen gebruik dat volgens Mozilla 30% minder zou zijn in vergelijking tot Chrome. Beiden verbruiken naar mijn mening evenveel en daarbij heb ik in Chrome iets meer add-ons zitten ook nog.

Direct na het opstarten met een tab open zie ik ook weinig verschil, na een uurtje met meerdere tabs open en nog veel meer tabs tussendoor gesloten weer wel.
En het minimaliseren van FF maakt mijn CPU meteen rustig en bij chrome niet.

Maar verschil zal er zijn en ieder moet doen wat voor hem/haar het beste is!