Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Contact met Canonical  (gelezen 3184 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Contact met Canonical
« Reactie #25 Gepost op: 2017/11/13, 20:17:00 »
Er volgen steeds meer mensen met dezelfde problemen, als de datum inzicht komt dat Ubuntu 17:10 niet meer ondersteund wordt, breekt het paniek pas echt los.
https://superuser.com/questions/1264183/bios-wont-change-any-settings-i-blame-ubuntu-17-10

Het is opvallend hoe dit probleem hier wordt aangepakt, verwarring zaaien met onzin oplossingen en zo veel mogelijk een ander de schuld geven. Het is een taktiek die heel dicht in de buurt van een narcist, maar dan de Ubuntu versie. De heer Vistaus is hier een meester in. Net zo lang gaan zuigen, en proberen je gelijk te halen, dat niemand nog door de bomen het bos kan zien. Zo, ik hoop dat dit nu echt mijn laatste reactie is..een rouwproces, zo voelt het om mijn hobby vaarwel te zeggen.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Contact met Canonical
« Reactie #26 Gepost op: 2017/11/13, 20:29:42 »
Er volgen steeds meer mensen met dezelfde problemen, als de datum inzicht komt dat Ubuntu 17:10 niet meer ondersteund wordt, breekt het paniek pas echt los.
https://superuser.com/questions/1264183/bios-wont-change-any-settings-i-blame-ubuntu-17-10

Het is opvallend hoe dit probleem hier wordt aangepakt, verwarring zaaien met onzin oplossingen en zo veel mogelijk een ander de schuld geven. Het is een taktiek die heel dicht in de buurt van een narcist, maar dan de Ubuntu versie. De heer Vistaus is hier een meester in. Net zo lang gaan zuigen, en proberen je gelijk te halen, dat niemand nog door de bomen het bos kan zien. Zo, ik hoop dat dit nu echt mijn laatste reactie is..een rouwproces, zo voelt het om mijn hobby vaarwel te zeggen.


RikRik, denk aan je eigen gezondheid !! die is belangrijker dan al dat os gebeuren. Veel succes  =D

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Contact met Canonical
« Reactie #27 Gepost op: 2017/11/13, 21:06:08 »
Diverse merken hebben soms last van UEFI BIOS afwijkingen door slecht uitgevoerde functies in deze BIOS.
In de voorgeïnstalleerde Windows en bijbehorende drivers is daar dan rekening mee gehouden.
Een vers geïnstaleerde Windows of Linux kan hier problemen mee hebben of komen bij een voorgeïnstalleerde versie na een update aan het licht. Deze fouten kunnen leiden tot niet opstartbare/installeerbare Windows/Linux.
Het is ook bekend dat bepaalde (reeds teruggetrokken) Windows updates op sommige machines het BIOS om zeep hielpen.
Vaak is een latere/nieuwere BIOS de oplossing.
Zelf 2 Toshiba machines, waarbij een verse Windowsinstallatie altijd crashte en Linux al helemaal niet op gang kwam, voorzien van nieuwer BIOS, waarna de machines geen probleem meer ondervonden bij Windows of Linux installaties.
Een kip-ei probleem, de BIOS update kan alleen onder een werkende Windows worden geïnstalleerd.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

swake

  • Gast
Re: Contact met Canonical
« Reactie #28 Gepost op: 2017/11/13, 21:50:50 »
Ik vind het spijtig dat we als volwassen mensen hierover ruzie moet gaan maken .
Even off topic gaan en een echt gebeurd verhaal vertellen.
Een desktop uit elkaar halen, volledig herbouwen dat zijn dingen waar ik zeer goede kennis van heb , bij een laptop het geheugen veranderen of bijplaatsen of de harde schijf vervangen zal ik ook nog doen, maar meer niet . Vraag me dus niet om een laptop open te gooien .
Zo ken ik iemand zoals ik, zelf desktop uit elkaar halen , onderdelen vervangen enz..... en op een dag komt hij bij mij . Zijn computer was kapot , deed helemaal niets meer en was ten einde raad . Hij had zijn computer willen aanzetten en deed niets meer . Het eerste waar hij aan dacht was de voeding en een nieuwe voeding gaan kopen . De voeding geplaatst , de stroomkabel erin , computer willen aanzetten, terug niets en met de nieuwe voeding terug naar de winkel . Voeding getest en was 100 % OK. De voeding in zijn computer terug gestoken alle kabeltjes op het moederbord goed gecontroleerd , en de stroomkabel aangesloten . Zo dood als een pier en was komen vragen wil jij eens komen kijken, want ik begrijp er niets meer van . Bij mijn vriend dan maar eens gaan kijken en het eerste wat bij me opkwam was , zit die stekker wel in het stopcontact . Ja want die trek ik er nooit uit wist hij me te zeggen . Toch maar voor alle zekerheid eens kijken . Wie of wat de stekker uitgetrokken had uit zo een stopcontactdoos met verlengingskabel  weten we nog niet ? Mijn vriend had ook al de computer door het raam willen gooien . Wij hebben er achteraf nog hartelijk met gelachen .
« Laatst bewerkt op: 2017/11/13, 21:53:43 door swake »

Re: Contact met Canonical
« Reactie #29 Gepost op: 2017/11/13, 23:46:00 »
Er volgen steeds meer mensen met dezelfde problemen, als de datum inzicht komt dat Ubuntu 17:10 niet meer ondersteund wordt, breekt het paniek pas echt los.
https://superuser.com/questions/1264183/bios-wont-change-any-settings-i-blame-ubuntu-17-10

Het is opvallend hoe dit probleem hier wordt aangepakt, verwarring zaaien met onzin oplossingen en zo veel mogelijk een ander de schuld geven. Het is een taktiek die heel dicht in de buurt van een narcist, maar dan de Ubuntu versie. De heer Vistaus is hier een meester in. Net zo lang gaan zuigen, en proberen je gelijk te halen, dat niemand nog door de bomen het bos kan zien. Zo, ik hoop dat dit nu echt mijn laatste reactie is..een rouwproces, zo voelt het om mijn hobby vaarwel te zeggen.

Vistaus? Wat heeft die er nou mee van doen? Die heeft al sinds 2015/12/29 nergens meer op gerageerd. (jammer overigens, want hij had verstand van zaken)
Klote als meer mensen last hebben van een bug in 17.10 (ik ontken daar niets in), maar het is gewoon geen LTS versie en dan kun je zo iets verwachten. Dat is gewoon iedereen (hier) bekend zoals ook gewoon in het betreffende topic uitgebreid besproken is. https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=102160.0
Dat is hoe dan ook duidelijk en door velen hier gelezen (zie wie in dat topic allemaal gereageerd heeft).
Het proefkonijn voor de volgende LTS is Ubuntu 17.10 Artful Aardvark!

Wat Henkp zegt. Denk aan je gezondheid. En kies volgende keer gewoon een LTS versie.
« Laatst bewerkt op: 2017/11/13, 23:55:26 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Henkp

  • Lid
Re: Contact met Canonical
« Reactie #30 Gepost op: 2017/11/14, 10:14:19 »
Er volgen steeds meer mensen met dezelfde problemen, als de datum inzicht komt dat Ubuntu 17:10 niet meer ondersteund wordt, breekt het paniek pas echt los.
https://superuser.com/questions/1264183/bios-wont-change-any-settings-i-blame-ubuntu-17-10

Het is opvallend hoe dit probleem hier wordt aangepakt, verwarring zaaien met onzin oplossingen en zo veel mogelijk een ander de schuld geven. Het is een taktiek die heel dicht in de buurt van een narcist, maar dan de Ubuntu versie. De heer Vistaus is hier een meester in. Net zo lang gaan zuigen, en proberen je gelijk te halen, dat niemand nog door de bomen het bos kan zien. Zo, ik hoop dat dit nu echt mijn laatste reactie is..een rouwproces, zo voelt het om mijn hobby vaarwel te zeggen.

Vistaus? Wat heeft die er nou mee van doen? Die heeft al sinds 2015/12/29 nergens meer op gerageerd. (jammer overigens, want hij had verstand van zaken)
Klote als meer mensen last hebben van een bug in 17.10 (ik ontken daar niets in), maar het is gewoon geen LTS versie en dan kun je zo iets verwachten. Dat is gewoon iedereen (hier) bekend zoals ook gewoon in het betreffende topic uitgebreid besproken is. https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=102160.0
Dat is hoe dan ook duidelijk en door velen hier gelezen (zie wie in dat topic allemaal gereageerd heeft).
Het proefkonijn voor de volgende LTS is Ubuntu 17.10 Artful Aardvark!

Wat Henkp zegt. Denk aan je gezondheid. En kies volgende keer gewoon een LTS versie.


Wat voor een onzin is dat nu wat je schrijft. Wel eerst goed leren lezen en gewoon de waarheid vertellen dat schijnt heel moeilijk te zijn. Het onderstaande heb ik geschreven nogmaals voor alle duidelijkheid!!!

RikRik, denk aan je eigen gezondheid !! die is belangrijker dan al dat os gebeuren. Veel succes

Re: Contact met Canonical
« Reactie #31 Gepost op: 2017/11/14, 11:10:24 »
[...] zit die stekker wel in het stopcontact .
Die is leuk maar wel waar. In de wereld van IT-mensen is het een bekende uitspraak. "Bij computer- of netwerkproblemen: éérst de kabels checken!"

Re: Contact met Canonical
« Reactie #32 Gepost op: 2017/11/14, 13:05:08 »
Wat voor een onzin is dat nu wat je schrijft. Wel eerst goed leren lezen en gewoon de waarheid vertellen dat schijnt heel moeilijk te zijn.

Volgens mij zegt pjotr het héél duidelijk, en (zonder persoonlijk te zijn) RikRik heeft daar gereageerd, dus gelezen.
Daar is geen streep onzin in te lezen. Daar zit geen onwaarheid in over wat dan ook. Duidelijk voor iedereen.
17.10 wel LTS? Show me? Laat zien waar dat staat. Wie is nou de kwatsert!!

Het proefkonijn voor de volgende LTS is Ubuntu 17.10 Artful Aardvark!
.

Het is mij heel duidelijk wat er gebeurd hoor. Ik heb het topic van RikRik over zijn tegenslagen ook gelezen.
Maar tegenslagen zijn geen reden om in onredelijkheid alles en iedereen maar de schuld te geven en naar personen te gaan trappen die feiten uitspreken wat je niet bevalt.

Even voor de duidelijkheid.
Mijn kinderen kenDEN ook maar 1,5 opa/oma. 1 kenDE niet meer dan 1, en inmiddels ook al niet meer. Zijn allemaal al dood. De kleinste zit nog op de basisschool en de rest is ook nog niet op de volwassene leeftijd.
Daarnaast hebben wij nog een hoop shit tijdens die rouwprocessen erbij gehad wat je je amper kunt voorstellen.
Dus ja, ik weet ver***de hoe het is om in de schoenen van RikRik te staan. Ik weet hoe dan het gevaar bestaat dat je verdrinkt in je emoties, maar dat maakt het nog niet goed of acceptabel om maar wild rond te gaan lopen beschuldigen.
Of ben ik dan ook gerechtvaardigd dat te mogen?? (blijkbaar niet. Ongelijke behandeling)

Er is gekozen voor een 17.10 wat géén LTS is en waar risico's van bugs aan hangen. Zou zomaar kunnen dat ubuntu gekloot heeft, maar net zo goed win, en ook net zo goed kan een bios weleens plots gaan donderen. Zo simpel is het.
Vistaus? Iedereen kan in die link zien hoe lang deze hier al niet meer gereageerd is. Onzin? Leugen?
En inderdaad omdat ik weet hoe het voor RikRik is zeg ik in jouw verlengde OPRECHT dat hij op zijn gezondheid moet letten! En dan ga jij dat een beetje als onzin lopen benoemen en mij voor leugenaar uitmaken. Het is niet mijn verantwoordelijkheid dat jij uitspraken anders beleeft dan dat zij bedoeld zijn.

EN DAN GA JIJ DAT G*******MME NIET ALS ONZIN LOPEN BESTEMPELEN EN MIJN WOORDEN DAARMEE ANDERS VOORSPIEGELEN DAN IK ZE ZEG EN BEDOEL!
Wat heb ik nou g*******mme meer gedaan dan inhoudelijke feiten aandragen? Wat heb ik dan g*******mme fout gedaan? Als ik iets fout gedaan heb dan leg me gewoon eens uit wat zodat ik er iets mee kan. Beetje lopen trappen in termen als "onzin" en zou ik geen waarheden vertellen gaat gewoon nergens over.
Lees deze ook even. https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=103211.msg1011727#msg1011727

Mij g*******mme een beetje uitmaken voor kwatsert en leugenaar. Flikker op. Dat accepteer ik niet.
« Laatst bewerkt op: 2017/11/14, 13:17:31 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Contact met Canonical
« Reactie #33 Gepost op: 2017/11/14, 13:15:15 »
Wat voor een onzin is dat nu wat je schrijft. Wel eerst goed leren lezen en gewoon de waarheid vertellen dat schijnt heel moeilijk te zijn.

Volgens mij zegt pjotr het héél duidelijk, en (zonder persoonlijk te zijn) RikRik heeft daar gereageerd, dus gelezen.
Daar is geen streep onzin in te lezen. Daar zit geen onwaarheid in over wat dan ook. Duidelijk voor iedereen.
17.10 wel LTS? Show me? Laat zien waar dat staat. Wie is nou de kwatsert!!

Het proefkonijn voor de volgende LTS is Ubuntu 17.10 Artful Aardvark!
.

Het is mij heel duidelijk wat er gebeurd hoor. Ik heb het topic van RikRik over zijn tegenslagen ook gelezen.
Maar tegenslagen zijn geen reden om in onredelijkheid alles en iedereen maar de schuld te geven en naar personen te gaan trappen die feiten uitspreken wat je niet bevalt.

Even voor de duidelijkheid.
Mijn kinderen kenDEN ook maar 1,5 opa/oma. 1 kenDE niet meer dan 1, en inmiddels ook al niet meer. Deze zit nog op de basisschool en de rest is ook nog niet op de volwassene leeftijd.
Daarnaast hebben wij nog een hoop shit tijdens die rouwprocessen erbij gehad wat je je amper kunt voorstellen.
Dus ja, ik weet ver***de hoe het is om in de schoenen van RikRik te staan. Ik weet hoe dan het gevaar bestaat dat je verdrinkt in je emoties, maar dat maakt het nog niet goed of acceptabel om maar wild rond te gaan lopen beschuldigen.

Er is gekozen voor een 17.10 wat géén LTS is en waar risico's van bugs aan hangen. Zou zomaar kunnen dat ubuntu gekloot heeft, maar net zo goed win, en ook net zo goed kan een bios weleens gaan donderen. Zo simpel is het.
En inderdaad omdat ik weet hoe het voor RikRik is zeg ik in jouw verlengde OPRECHT dat hij op zijn gezondheid moet letten!

EN DAN GA JIJ DAT G*******MME NIET ALS ONZIN LOPEN BESTEMPELEN EN MIJN WOORDEN DAARMEE ANDERS VOORSPIEGELEN DAN IK ZE ZEG EN BEDOEL!
Wat heb ik nou g*******mme meer gedaan dan inhoudelijke feiten aandragen? Wat heb ik dan g*******mme fout gedaan? Als ik iets fout gedaan heb dan leg me gewoon eens uit wat zodat ik er iets mee kan. Beetje lopen trappen in termen als "onzin" en zou ik geen waarheden vertellen gaat gewoon nergens over.
Lees deze ook even. https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=103211.msg1011727#msg1011727

Mij g*******mme een beetje uitmaken voor kwatsert en leugenaar. Flikker op. Dat accepteer ik niet.

Je bent weer lekker bezig.
Je verziekt hier het hele forum omdat je continue je gelijk wil halen.
En wat staat er trouwens in je profiel:
== Vertrouw niet blindelings op wat ik adviseer omtrent Linux. Ik ben er nog steeds niet volledig ervaren in. ==
Ik heb een melding gemaakt bij de moderator voor je onbehoorlijke gedrag.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Contact met Canonical
« Reactie #34 Gepost op: 2017/11/14, 13:18:17 »
Op slot voor nader overleg.