Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sun-java 5 of 6 ?  (gelezen 2714 keer)

artvds2708

  • Gast
sun-java 5 of 6 ?
« Gepost op: 2007/03/05, 17:44:51 »
Ik heb in Synaptic zowel sun-java 5 als sun-java 6 staan.
Welke kan ik het beste gebruiken, en welke onderdelen ?
Gaarne advies.
BVD

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
sun-java 5 of 6 ?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/05, 17:48:31 »
Ik heb in Feisty ook beiden staan maar enkel 5 is aangevinkt.

Versie 6 lijkt wel de opvolger te zijn ... vreemd ...
http://tweakers.net/meuktracker/14333/Sun-Java-6.html

Ik heb trouwens deze aangevinkt:
Sun Java5-bin
Sun Java5-jre
Sun Java5-plugin

Na EDIT: Net ff een test gedaan en java6 geïnstalleerd maar daarmee kom ik zelfs niet door de java test op de site van Java zelf. Ook werken er enkele progjes niet meer die op java draaien.
Gebruik dus maar gewoon 5.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

artvds2708

  • Gast
sun-java 5 of 6 ?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/05, 18:18:56 »
Bedankt !

Aline

  • Gast
sun-java 5 of 6 ?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/05, 18:34:05 »
Ik weet niet beter dan dat de meest recente versie (1.)5.0.11 is (in de update bij XP dan). Was ook verbaasd over die versie 6.

Offline Soul-Sing

  • Lid
sun-java 5 of 6 ?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/05, 19:47:41 »
Citaat van: Aline
Ik weet niet beter dan dat de meest recente versie (1.)5.0.11 is (in de update bij XP dan). Was ook verbaasd over die versie 6.
ik ook.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
sun-java 5 of 6 ?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/05, 21:21:09 »
Windows heeft ook al versie 6 hoor, maar wordt niet automatisch geupdate dacht ik. ik installeer toch altijd zelf, de update verwijderd de oude update niet, weer 500mb ruimte :( na elke update
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Goeroeboeroe

  • Gast
sun-java 5 of 6 ?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/05, 21:43:50 »
Bij mij staat achter de 6-versie van alle java-pakketten ~edgy. Geen flauw idee wat dat betekent, heb dat nog nooit eerder ergens zien staan. Gezien de opmerkingen hierboven over versie 6 installeer ik 't maar niet, of nog niet.
Voor Windows is versie 6 al weer 'n paar weken uit, maar dat heb ik ook maar toevallig gemerkt, want die update-functie van Java in Windows heeft bij mij nog nooit fatsoenlijk gewerkt.

daktarie

  • Gast
sun-java 5 of 6 ?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/05, 22:59:29 »
heb java 6 al wel geinstaleerd na wat problemen met azureus die bleek wel soepel te lopen met java 6 en niet meer te reageren op java 5

maar zoals gewoonlijk geeft dat weer een ander probleem Frostwire wil perse java 5
gebruik ze nu dus allebei moet wel steeds switchen tussen  de versie als ik een torrent wil ophalen maar door het gebruiks gemak van azureus heb ik dat er wel voor.

Offline ThomasC.

  • Lid
sun-java 5 of 6 ?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/10, 16:23:06 »
Ik heb Java 5 er op staan maar met internet bankieren firefox bij de ING bank loopt firefox (of Java) vast als de Java Aplicatie de authentificatie codes gaat controleren,
Kreeg zelfs een melding dat een response niet zou kloppen wat toch ercht niet het geval kon zijn. Toen maar weer via het xp machientje gaan overboeken.
Krijg wel een foutmelding bij het updaten van sommigeprograma's dat Firefox (nl) iets van een foutwaarde 127 teruggeeft. Of het er wat mee van doen heeft?

Maar na een nieuwe instalatie en java 6 gaat internetbakieren zowel met postbank als Ing probleemloos.
Wel eerst door het problem van java  jdk-6-doc.zip heen moeten worstelen (zie andere bijdrage)

Het berichtje dat Java 6 nog vol bugs zitten stamt van 1,5 jaar terug , dus de kans is groot dat het inmiddels wel goed zit met Java 6....
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

sun-java 5 of 6 ?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/10, 16:35:11 »
ik heb gewoon 6 geinstalleerd...staat al lang in feisty ook...


en voor windows is er ook versie 6, die ik dan ook aanraad te installeren (voor degen met windows natuurlijk)...in 5 zitten heel wat lekken en veel malware komt erdoor...